Ik ga maar eens een geheel nieuw topic openen m.b.t. het getal 3. Het viel me namelijk bij de 1e aflevering al op en hiervan notities had gemaakt, maar bij aflevering 2 kom ik het weer tegen. Ik ben me hier eens op gaan focussen en ik steeds bij
Joris uitkom.
In volgorde van de afleveringen een opsomming van wat ik heb gemerkt.
In Die is de Mol stelt hij zich als 3e voor.
De groepsfoto bekijkend lijkt het alsof hij 3 vingers naar beneden houdt. En de foto in spiegelbeeld staat hij op de 3e plaats links.
PJ zegt dat hij vanaf de 3e aflevering de Mol wist (of het waar is houd ik dan maar in het midden)
Aflevering 1: hij staat steeds op de 3e plek (bij de vraagstelling, bij de glaasjes en bij het fietsen)
Aflevering 2:
Bij de seinopdracht zijn er 3 teams en 3 foto's
Bij de schietopdracht was het even moeilijk maar ik ook een logica vond met de 3:
- er zijn 3 blikken
- er zijn 3 verschillende schietitems (de kandidaten, het geld, de topito's) en (blikken, groene flessen, witte flessen)
- het is een .38 revolver
- de middelste rij oplopend is 25-50-75 (t/m de groene molfles) totaal ook weer 3 dus
- de fles van Joris maar eens genomen (2e van rechts), kijkend naar boven 2e van rechts is het 300 en 3
Wat is het getal 3 bij de Maya's, hierop ben ik gaan googelen en
deze leuke site tegenkwam. Het is teveel om de 3 allemaal uit te gaan leggen, dus bekijk het zelf eens. Want wie weet komen de desbetreffende tekeningen en namen nog terug in de afleveringen.
Ik vind het tot nu toe te vaak voorkomen en het denk ik niet meer op toevalligheden berust.