De kaarten van het cruiseschip geprint, uitgezocht wie welk dek op zijn kaart had staan en opgeschreven wat een ieder zei tijdens die opdracht. Dit om te kunnen ontdekken of iemand misschien verkeerde info doorgeeft etc.
Dan vallen mij een paar dingen op en hier wil vermelden.
Dennis moest van Edo naar de Fuel Teen Disco en Dennis weet niet waar die is.
Hij vraagt aan een dame en die zegt: ja natuurlijk, is op dek 3 !!!!
Dit klopt niet want die disco zit op dek 12 (eindpunt van Edo).
Ik denk, wat is hier aan de hand, wat is er met dek 3 (ja die 3 weer) als die vrouw verkeerd zegt?
Dan zie ik toch iets bijzonders.
Dek 3 en dek 4 hebben beiden de Dragons Lair, andere verdiepingen hebben geen exacte dubbele namen.
Regina heeft de kaart van dek 3 en Edo heeft de kaart van dek 4.
Lair betekent het leger of hol van een dier. De mol in dit geval?
Daarop ging ik zoeken op Dragons Lair, zou daar iets mee zijn?
Dan kom ik het volgende tegen op wikipedia:
Dragon's Lair was one of the first laserdisc video games, released in June 1983 by Cinematronics.
Aha, laser, zagen we dat ook niet bij het laserspel (bomopdracht) met vleermuizen en in aflevering 8 vleermuizen in de grotten?
Hoe dit nu allemaal te koppelen.
In aflevering 3 had Edo het bordje Mol (dek 3)
In aflevering 4 zegt Edo: ik telde wel 4 zwembaden (was dit wel werkelijk zo?)
In aflevering 4 het laserspel met de vleermuizen (laser) en in aflevering 8 (de grot) (dek 4)
8 = mol = watergod (Edo dronk water in aflevering 1) 11 dubbel (kamer 11 cruiseschip) is geboortedag Edo en geboren in Dubbeldam
3 is EDO en gespiegeld is het ODE (aan Alice in Wonderland) 3 is ook gespiegeld een E (van Edo)
4 = vleermuisgod en die komt dus ook dubbel voor, in afl. 4 en in aflevering 8
(dek) 4 is de helft van 8 en (dek) 3 is de spiegeling van 8 dat is dus ook dubbel
Is hiermee het raadsel opgelost?