Ik vond het echt een geweldige aflevering. De opdracht in het maisveld was net een geevolueerde versie van de jagers op de paarden in Argentinië maar wel weer helemaal WIDM !
Mij deed het meer terugdenken aan de opdracht uit WIDM 1 Australië, waarin de kandidaten door een doolhof van wanden langs jagers heen moesten geloosd worden door ook een andere kandidaat die een goed overzicht had van boven via een camera en die camera viel te zien op een tv scherm. Was daar een beetje het pacman idee.
Maar inderdaad, net zoals met Argentinie, daar was het op een open/kaal veld. Hier was het in een gesloten maisveld. Erg leuke opdracht en ik ga hem zeker uitpluizen met het bekijken voor de tweede keer.
Verder vraag ik mij af welke consequenties het heeft als je gaat improviseren. Als je dus tegen de dingen ingaat die je niet mag doen. Want ik meende Patrick zei: we mochten niet rennen, maar ik deed het toch. Wat nu als de kandidaten met de bordjes/zin vormen nu niet bij het elkaar tegen komen direct aan elkaar gingen vast zitten maar eerst met zijn allen een correcte zin formuleerde?
Had dat dan geld gekost? Want Teun op de chat zei dat ze inderdaad, zodra je een andere kandidaat zag, aan hem/haar moest vastklampen m.b.v. de handboeien. Ik zou dan proberen als kandidaat eerst een zin te vormen voor vast te zitten aan elkaar met een nietszeggende zin. Daarnaast zou ik als ik Patrick was, en over de finish kwam met 500 euro, als de wiedeweerga terug het maisveld ingegaan zijn naar Coen. Om als afleiding te dienen naar de jagers toe, zodat Coen met zijn 3000 euro vrijspel had om bij de finish te komen.
Bovendien zou ik het verzamelde geld dan verdeeld hebben over de 3 kandidaten. Want toen enkel Patrick en Coen over waren had Coen zijn geld eigenlijk voor de helft moeten over geven aan Patrick. Dan zouden ze namelijk meer dan alleen 500 euro gehad hebben. Maargoed, ondanks dat toch een hele leuke opdracht!
En Dunya deed heel slim met de topito's. Gewoon als laatste wachten en kijken welke topito onder welke beker zit. Ik zat zelf namelijk al met de gedachte: "Na 5 bekertjes zegt 1 kandidaat vast wel: hé, doe mij nummertje 2 maar met 4 topito's!" o.i.d. Immers, je mocht maar 1 keer kiezen, maar je mocht op elke terugkomen. Het was een verkapte memory.
Onthou hoeveel topito's er in welke beker zit en ga door tot Pieter Jan de laatste beker zou omhoog halen. En dan je keus maken, als ik Dunya was zou ik dus zolang gewacht hebben als mogelijk was. Had je alle keus van de wereld gehad, want wie weet bevatte de laatste beker wel 10 topito's, weet jij veel. Erachter komen doen we evenmin.
"Damnit!" Georgina eruit!
Heel ironisch vat dit precies mijn mening samen omtrent de uitschakeling van Georgina. Ze was echt een hele leuke kandidate, maar mensen er is hoop! Dankzij Opaweethetbeter is er iets uit de bijbel gekomen met: "Ik verlaat u en zal tot u wederkeren" o.i.d. Ik neig dan te denken: "Die achtergrond is net nieuw nadat de aflevering afgelopen was is, op de site gezet. In 1 aflevering moet ofwel niemand vertrekken ofwel iemand terugkomen." M.a.w. Georgina kan terugkomen!
Er is dus nog hoop
Van mij mag ze van harte terugkomen, ze was echt een toffe kandidate