Wat ik nog mis, is een duidelijk schema wat betreft woordslang. Dus bij deze mijn bijdrage:
De bordjes:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Acht | Kandidaten | Rennen | Het | Dorp | Op | En | Neer |
Ik | Zie | Die | En | Saboteert | Mol | De | Maar |
Volgorde van de kandidaten: | Naam | Bord | Voor | Achter | |
1 | Dennis | 1 | Ik | Acht | (voor en achter verwisseld) |
2 | Coen | 2 | Zie | Kandidaten | (voor en achter verwisseld) |
3 | Regina | 3 | Die | Rennen | (voor en achter verwisseld) |
4 | Edo | 6 | Op | Mol | |
5 | Dunya | 4 | Het | En |
6 | Patrick | 7 | De | En | (voor en achter verwisseld) |
7 | Joris | 8 | Maar | Neer | (voor en achter verwisseld) |
8 | Georgina | 5 | Saboteert | Dorp | (voor en achter verwisseld) |
NB: De volgorde van de eerste drie kandidaten wordt niet getoond. Aangezien zij tevens de eerste bordjes om hun nek hebben hangen, mag aangenomen worden dat zij als eerste drie de bordjes toegewezen kregen, zodat de start- en slotwoorden reeds in het spel zijn. Als zij wel hun bordjes had mogen kiezen, zou de eerste kandidaat bijv alle bordjes hebben kunnen bekijken en alvast kunnen beginnen met puzzelen.
Wat opvallend is, is dat zoveel kandidaten hun bordjes verkeerd om hebben. Voor de mol is dit een prima actie, want schept verwarring. Doordat de meeste kandidaten hun bordjes verkeerd om hadden, zou de zin in feite op de rug moeten beginnen. Voor de mol is dit enkel meegenomen, aangezien op de rug lastiger is.
Opvallend is ook dat Edo, die het eerst mocht kiezen (in beeld althans), net als Dunya wel zijn bordje goed had. Alleen pakte hij het verkeerde bordje. Daarna liep het bordje pakken verder in de soep.
Ik zou zeggen: haal je voordeel uit dit schema...
<edit> ik zie dat tabelletjes beetje erg scheef lopen, zal es zoeken naar nettere oplossing </edit>
<latere edit> tabelletjes staan nu netter </latere edit>