Zien..
muzikale aanwijzingen
I see trouble on the way.
Did you even notice what you took?
What you get is what you see
bij mij valt het op dat het allemaal om zien gaat..
ik zie..
heb je gezien/opgemerkt
wat jij ziet..
opdrachten/afleveringen
enkele voorbeelden:
Goedemorgen allemaal, het spel is begonnen, let goed op
Na een lange rit komen de kandidaten aan in het desolate landschap van Creel. Over een stoffige weg komt Pieter Jan Hagens aanrijden in een rode Chevrolet Suburban. De tien staan op een rij en Pieter Jan stelt één voor één aan zes kandidaten een vraag om te testen of ze wel goed opletten. Als de vraag goed wordt beantwoordt, verdienen ze 250 euro
in elke vraag kun je heb je gezien plakken, want daar draait het bij deze opdracht om.
heb je gezien wat voor kleur steen georgina om haar nek heeft, heb je gezien wie er 2 plaatsen naast je staat.
Seinopdracht
Ook deze draait voornamelijk om het zien, want ze zitten in een uitkijk toren en moeten naar elkaar kijken met een verrekijker
Acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en die zie ik.
Ook het laatste deel van de zin die ze moeten maken is vreemd en past niet bij de rest van de zin en gaat over zien.
In het maisveld moeten ze zorgen dat ze niet gezien worden.
Opzichzelf is het niet vreemd dat er natuurlijk veel met zien en zicht voorkomt in de opdrachten, hoe ik voornamelijk hierop ben gekomen is door de muzikale hints, waarbij het wel opvalt dat het zinnetje telkens iets met zien te maken heeft. en door het vreemde stukje achter de zin.. en die zie ik, past er totaal niet bij vind ik, teneerste gaat het over 8 kandidaten dus die zie ik is al raar. en het is er echt zo achteraangeplakt.. zonder dart stukje was de zin veel mooier en logischer geweest