Auteur Topic: overzicht acties kandidaten en hints schiffers.fm  (gelezen 12110 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
overzicht acties kandidaten en hints schiffers.fm
« Gepost op: 20-01-2008, 16:18:15 »
Hoi allemaal! ::zwaai::

Ik heb me weer beziggehouden met maken van een overzicht van alle opdrachten tot nu toe met de acties van de kandidaten die nog in het spel zitten, waarin ik positieve en negatieve acties van de kandidaten gemarkeerd heb.

Wanneer markeer ik iets rood en wanneer iets groen?

Negatieve acties in het rood, positieve in het groen.

Een negatieve actie zorgt er voor of lijkt er in eerste instantie voor te zorgen dat het slagen van de opdracht (wat geld in de pot tot gevolg heeft) gehinderd wordt.

Een positieve actie zorgt er voor of lijkt er in eerste instantie voor te zorgen dat het slagen van de opdracht (wat geld in de pot tot gevolg heeft) bevorderd wordt.

Veel rood staat dus niet per definitie gelijk aan erg verdacht, net als veel groen niet per definitie gelijk staat aan erg onschuldig. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat kandidaat X in een opdracht allemaal groen gemarkeerde dingen doet, maar op het laatst 1 fout maakt die de hele opdracht om zeep helpt.

Hoe zeer ik ook geprobeerd heb dit overzicht objectief te maken, het blijft mijn overzicht en dus in zekere mate subjectief.

Ondanks dat, denk ik dat het overzicht handig is in de zoektocht naar de Mol.

Klik op de afbeelding hieronder om naar het nieuwste overzicht te gaan.

Opmerkingen en aanvullingen op het overzicht kun je in dit topic plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2008, 12:48:06 door Heinz »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzicht positieve en negatieve acties kandidaten
« Reactie #1 Gepost op: 20-01-2008, 17:00:42 »
Een zelfde soort overzicht kan je overigens ook hier vinden bij het menu Overzichten.
Daar zie je in Mol en geldzakken via symbooltjes snel of de opdracht geld opleverde, dankzij wie en vooral dankzij wie niet.
Een overzicht van verdachte en niet-verdacht acties vind je bij Verdenkingen en Vrijpleitingen.

En natuurlijk is er ook nog het Stemoverzicht en het Joker en topito's overzicht.

Ze werden zojuist bijgewerkt met de info van aflevering 3.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #2 Gepost op: 20-01-2008, 17:16:35 »
Ik weet dat wieisdemol.com die overzichten biedt. En die zijn ook zeker niet verkeerd. Maar ik vind het het prettig om ook zelf alles (welke rol de kandidaten in de opdrachten spelen) bij te houden en wat uitgebreider in 1 groot overzicht te zetten. :)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 20-01-2008, 17:28:01 »
Ok, ik meldde het maar voor wie het niet wist dat ze het daar ook kunnen vinden. :)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 20-01-2008, 18:06:58 »
Goed overzicht! ::ok::

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 27-01-2008, 17:19:09 »
In de kolom van Dunya staat bij aflevering 4:

Ondertussen vindt Coen een cassetterecorder in een koffertje in de kamer van Patrick.

Dit is geen negatieve actie van Dunya, en moet dus niet in het rood maar in zwart staan.

Verder een heel handig overzicht!

Goede jacht!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #6 Gepost op: 27-01-2008, 17:43:48 »
In de kolom van Dunya staat bij aflevering 4:

Ondertussen vindt Coen een cassetterecorder in een koffertje in de kamer van Patrick.

Dit is geen negatieve actie van Dunya, en moet dus niet in het rood maar in zwart staan.

Ik heb dit rood gemarkeerd omdat het duidelijk maakt dat het niet slim was van Dennis en Dunya om met het cassettebandje weg te rennen. Maar je hebt gelijk, ik denk dat ik het beter anders kan opschrijven. :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2008, 12:07:45 »
Kan iemand mij vertellen hoeveel iedere kandidaat heeft bijgedragen aan de pot? Is dit van Dennis een opvallend laag bedrag, of zijn er meer met zulke lage bedragen (volgens mij wel!)

Ok, dan hebben we het dus niet over geld uit de pot halen, alleen geld er in stoppen:

Dennis: 'Vorm een zin': 250 euro (net als alle andere kandidaten) + 'Vervallen fabriek': 500 euro (samen met Patrick, zonder Patrick was dit waarschijnlijk niet gelukt aangezien Dennis het antwoord op de klimmersvraag niet weet) + 100 euro van de weegschaal = 850 euro.

Alleen Edo heeft minder bijgedragen: 500 euro door Patrick over de finish te helpen in het maisveld + 250 van vorm een zin = 750 euro.

Dunya: klimmen: 1000 euro + web van draden: 500 euro + vorm een zin: 250 euro = 1750 euro.

Joris: schietopdracht: 1050 euro + vorm een zin: 250 euro = 1300 euro. Eventueel ook: + Patrick in het maisveld: 500 euro + Dunya in het dradenweb: 500 euro = 2300 euro.

Patrick: schietopdracht: 400 euro + maisveld: 500 euro + vorm een zin: 250 euro + fabriek: 1100 euro (vragen, weegschaal, finish met Regina) = 2250 euro.

Regina: vraag wie er naast haar staat: 250 euro + vorm een zin: 250 euro + fabriek: 1000 euro (boemen, finish met Patrick) = 1500 euro.

(Of haal bij iedereen 250 euro eraf als je de opdracht met de bordjes buiten beschouwing laat).

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2008, 12:13:40 »
Ok, dan hebben we het dus niet over geld uit de pot halen, alleen geld er in stoppen:

Dennis: 'Vorm een zin': 250 euro (net als alle andere kandidaten) + 'Vervallen fabriek': 500 euro (samen met Patrick, zonder Patrick was dit waarschijnlijk niet gelukt aangezien Dennis het antwoord op de klimmersvraag niet weet) + 100 euro van de weegschaal = 850 euro.

Alleen Edo heeft minder bijgedragen: 500 euro door Patrick over de finish te helpen in het maisveld + 250 van vorm een zin = 750 euro.

Dunya: klimmen: 1000 euro + web van draden: 500 euro + vorm een zin: 250 euro = 1750 euro.

Joris: schietopdracht: 1050 euro + vorm een zin: 250 euro = 1300 euro. Eventueel ook: + Patrick in het maisveld: 500 euro + Dunya in het dradenweb: 500 euro = 2300 euro.

Patrick: schietopdracht: 400 euro + maisveld: 500 euro + vorm een zin: 250 euro + fabriek: 1100 euro (vragen, weegschaal, finish met Regina) = 2250 euro.

Regina: vraag wie er naast haar staat: 250 euro + vorm een zin: 250 euro + fabriek: 1000 euro (boemen, finish met Patrick) = 1500 euro.

(Of haal bij iedereen 250 euro eraf als je de opdracht met de bordjes buiten beschouwing laat).
Dank je wel Heinz, voor dit superoverzicht  ::bravo::

Persoonlijk ben ik geneigd de bedragen voor de schietopdracht eraf te halen, richten is erg lastig (hè, Edo  ;D) dus wat je raakt is meer geluk dan wijsheid.

Patrick scoort dus met name heel goed, maar ook Dunya en Regina. Die drie vallen voor mij ook af als Mol. De andere 3 zouden het alledrie heel goed kunnen zijn...
« Laatst bewerkt op: 29-01-2008, 12:54:05 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2008, 12:23:21 »
Moderators: is dit misschien handig voor een eigen topic, in plaats van zo verstopt in Dennis' topic?

Het is eigenlijk niet nodig om voor ieder dingetje een eigen topic te maken. Dan had je beter je vraag in dit topic kunnen stellen :) Want het antwoord had daar wel prima gepast. Daarom heb ik het nu ook daarnaartoe verplaatst :)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2008, 12:26:59 door Megan »
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #10 Gepost op: 29-01-2008, 12:27:47 »
Als je nu de totaalbedragen bekijkt, lijkt het net of Joris het meeste geld van iedereen heeft opgeleverd, terwijl hij alleen het schieten écht zelf verdiend heeft.

En wat dat schieten betreft ben ik het met Swifty eens. Dus dan blijft er niks over van die 2.300 euro.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #11 Gepost op: 29-01-2008, 12:49:24 »
Patrick scoort dus met name heel goed, (..)

In de vervallen fabriek wel, maar die 500 euro in het maisveld, tja, als je daardoor 1625 euro van Coen niet in de pot laat komen, is dat weer een prima molactie. Zo'n overzicht zegt dus lang niet alles. (En gelukkig maar, anders hadden we die Mol zo. ;) )

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 31-01-2008, 09:53:14 »
10Q, Heinz!  ::ok::
Laten we jabberen.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #13 Gepost op: 17-02-2008, 11:04:14 »
Overzicht na aflevering 7

Klik op de afbeelding om het overzicht te bekijken.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2008, 12:48:29 door Heinz »

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #14 Gepost op: 17-02-2008, 12:59:41 »
 ::ok:: Hij is weer geweldig !  ::ok::
                ::bravo::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzicht acties kandidaten en hints schiffers.fm
« Reactie #15 Gepost op: 20-02-2008, 20:58:46 »
Bedankt! :)

Ik heb nog een overzicht gemaakt, maar nu van alle schiffers.fm hints met uitleg tot nu toe. Van de vorige edities, niet die van dit jaar. Maar misschien kunnen we daar dit topic ook voor gebruiken, om alle hints van dit jaar onder elkaar te zetten met mogelijke verklaringen. De lijst met verklaringen naar Dennis kan ik zo plaatsen. Het zou leuk zijn als de Patrick, Regina en Edo-verdenkers ook hun lijsten hier plaatsen.

Maar eerst dit: het overzicht van de hints van vorige jaren (misschien bruikbaar voor de interpretatie van de hints van dit jaar):

Klik hier.

Een paar dingetjes over die oude: sommmige van de 4e serie zijn echt belachelijk. Maar daarna is de kwaliteit toch wel gestegen. Slechts 1 keer moest de hint in tekst gevonden worden buiten de regels die we te horen kregen (serie 7, hint 3), de hints van de vijfde serie zitten vol dwaalsporen (rare geluidjes), en meerdere keren verwijst een muzikale aanwijzing naar een hint in de serie. (Serie 7: LOMED, Toen). Misschien dat dat dit jaar weer het geval is.. En: vorig jaar geen hints in de albumtitels waar de nummers vandaan kwamen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2008, 21:46:26 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #16 Gepost op: 20-02-2008, 23:21:02 »
Maar misschien kunnen we daar dit topic ook voor gebruiken, om alle hints van dit jaar onder elkaar te zetten met mogelijke verklaringen. De lijst met verklaringen naar Dennis kan ik zo plaatsen. Het zou leuk zijn als de Patrick, Regina en Edo-verdenkers ook hun lijsten hier plaatsen.

Overzicht mogelijke verklaringen muzikale aanwijzingen richting Dennis:

De eerste muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Bad Moon Rising' van Creedence Clearwater Revival en staat op het album 'Green River'. De regel die we te horen krijgen is: "I see trouble on the way".

- De regel "I see trouble on the way" zou op fietser Dennis kunnen slaan. Hij ziet dat Annette achterop raakt, wat voor de Mol vervelend is (hij ziet problemen) omdat dat één van de klimmers meer tijd geeft om 1000 euro binnen te halen. Vandaar dat Mol Dennis (als 'I' in de regel) haar helpt. In deze uitleg ziet de Mol problemen voor zichzelf.

De tweede muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Full Color Guilt' van Boy Sets Fireen staat op het album 'Tomorrow Come Today'. De regel die we te horen krijgen is: "did you even notice what you took".

- De titel van het nummer 'Full Color Guilt' zou op diegenen kunnen slaan die in de seinopdracht Edo ervan beschuldigen dat hij met zijn oranje t-shirt het seinen bemoeilijkt omdat door dit shirt de kleuren geel en rood minder goed te zien zijn. Dennis terwijl hij door de verrekijker kijkt: "Echt té onhandig, een  oranje shirt en gele en rooie mouwen als vlag!" Patrick in een biecht: "Edo die had een oranje t-shirt aan. (..) Toen dacht ik van ja, als jij de Mol bent.." Regina in een biecht: "Ik vond Edo ook wel een beetje verdacht want hij had een oranje t-shirt aan en rood en geel. Hij wilde dat eerste ding doen (..) en toen heeft hij dus Cash Cab misschien in de war kunnen schoppen daardoor." Ze geven alledrie de kleurencombinatie ('Full Color') van Edo de schuld ('Guilt') voor het (mogelijk) hinderen van de opdracht.

- De ster in het logo van Boy Sets Fire lijkt precies op de ster die Dennis op zijn rechterarm getatoeëerd heeft.

- "did you even notice what you took": In de seinopdracht besluit Joris de foto van Dennis in plaats van die van Coen mee te nemen. De Mol tegen Joris: "Heb je wel in de gaten wat je meenam? Een foto van mij.."

De derde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'What You Get Is What You See' van Tina Turner. De regel die we te horen krijgen is net als de titel: "what you get is what you see".

- Heeft 'wat je krijgt is wat je ziet' (of omgedraaid vanwege 'Turner' naar 'wat je ziet is wat je krijgt') met de opdracht met de bordjes te maken en de zin: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik"? Via deze zin kan de hint op verschillende kandidaten slaan: op Coen die het bordje 'zie' draagt, op Edo met het bordje 'mol', op Dennis met de bordjes 'acht' (achtste Mol) en 'ik': De zin die de kandidaten in de opdracht met de bordjes voor het maximale geldbedrag hadden moeten vormen luidt: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik." Als je deze zin kandidaat voor kandidaat, woord voor woord bekijkt zie je bij het laatste woord 'ik' de kandidaat die de borden met 'ik' en 'acht' draagt. En volgens de zin zie je de Mol ('en die zie ik'). Dit zou een hint kunnen zijn dat de persoon met dit bord de Mol is. Dennis draagt dit bord.

-  Turner/draaien kan ook slaan op het draaien van de bordjes. Dennis had op zijn buik de IK op zijn rug de ACHT. Gezien de zin die ze moesten maken heeft Dennis in feite zijn bordje verkeerd om (verdraaid): de ACHT op de buik en de IK op de rug.

De vierde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer '100 Million' van Audio Bullys. Het gedeelte dat we te horen krijg is: "As I walk through my mind all my thoughts are behind, When there's deals being signed and there's walls gettin' climbed, And there's things that we bring when we fling with the sing, And we want to be in from the start to the fin, Is it me? Is it them? Is it you or your friends?".

- Slaat het stukje 'deals being signed' op één van de kandidaten die betrokken is bij een Topitoruil? De 'deal' van Joris en Dennis is het opmerkelijkst.

- Slaat 'Audio Bullys' op Dennis die er met het cassettebandje vandoor ging?

« Laatst bewerkt op: 21-02-2008, 19:04:05 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #17 Gepost op: 20-02-2008, 23:21:32 »
Vervolg:

De vijfde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Future' van The Golden Earring. (Album: 'Cut'.) De regels die we te horen krijgen zijn: "I always knew it would take a liar, In this brave new world to survive, It's gonna happen in the future"

- De titel 'Future' lijkt er op te wijzen dat de hint (voor een deel) op iets slaat dat later dan aflevering 5 gaat gebeuren. Het zou daarom kunnen dat de muzikale aanwijzing dit keer geen hint naar de Mol is, maar een hint naar de kandidaat die uiteindelijk het spel gaat winnen. De regels "I always knew it would take a liar, In this brave new world to survive, It's gonna happen in the future" kunnen zo op Regina slaan, die in aflevering 5 het duidelijkst liegt, namelijk over het feit dat ze met 1000 euro uit de pot een vrijstelling kocht: Regina ('liar') wint uiteindelijk ('future') het spel ('survive').

Regina moet nu Dunya er uit is een nieuwe Mol kiezen. Even afwachten of dat Dennis wordt. Toevoeging na aflevering 9: Regina stemt op Edo. Hm. Is het dan een hint dat Regina de finale bereikt? ;D

De zesde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Start With Me' van Amitri Del. (Album: 'Twisted'.) De regel die we te horen krijgen is: "Is it such a hateful crime to start with me?"

- De vraag "Is it such a hateful crime to start with me?" zou op het stelen ('crime') van Dennis' Topito kunnen slaan. Met 'me' wordt dan de Mol bedoeld. Is het wel zo erg ('hateful' = akelig, haat opwekkend) dat de Topito van de Mol gestolen is? Nee, helemaal niet, de Mol kan er toch niets mee. Via deze uitleg slaat de hint dus op Dennis. Aangezien er 'start with me' wordt gezongen zou het betekenen dat er in de toekomst nog meer Topitos gestolen gaan worden. (Wat Patrick ook doet.)

- De titel van het album Twisted' kan een aanwijzing zijn dat we iets moeten omdraaien. De titel van het nummer is 'Start With Me', als we dit omdraaien is het logisch om naar het laatste nummer van het album te kijken. Dit is 'Driving With The Brakes On'. Een verwijzing naar Dennis die in zijn taxi als laatste het plein oprijdt?

De zevende muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Toeristische Route Naar Roem' van Mono Leone (Leon Giesen). Het gedeelte dat we te horen krijg is: "de toeristische route naar roem is simpelweg een doel op zich".

- Volgens Iris_77 staat het woord 'roem' voor de Mol, die met het spel geen geld kan winnen, maar de rol van Mol speelt voor de eeuwige roem. "Het kan ook op de winnaar slaan, maar de Mol krijgt toch vaak meer roem aan het eind van een serie dan de winnaar." Het eerste gedeelte van de regel kun je dan lezen als "de toeristische route naar de Mol". Edo, Patrick en Regina volgen in de eerste opdracht een toeristische route waarvan het eindpunt Playa del Carmen is. Hier hangen Dennis en Dunya de piňatas op. De route leidt dus naar Dennis en Dunya, en volgens deze uitleg naar de Mol. Aangezien Dunya niet meer in het spel zit slaat de hint zo op Dennis. Iris_77 voegt hier aan toe dat de 'toeristische route' die Edo, Patrick en Regina nemen ook nog 'een doel op zich' (het tweede gedeelte van de regel) is, omdat het een opdracht is waar geld mee verdiend kan worden.

De achtste muzikale aanwijzing is een fragment uit het instrumentale nummer 'Into The Labyrinth' van Trevor Jones voor de film 'Labyrinth' uit 1986.

- Dennis gaat als eerste het grottenlabyrinth in. Daarnaast merkt lomed op dat het nummer 'Into The Labyrinth' 2 minuten en 12 seconden duurt. Hier is 21-(0)2 = 21 februari van te maken. Dit is zowel de geboortedatum van Dennis als de uitzenddatum van aflevering 8. Ook is de film 'Labyrinth' gebaseerd op een verhaal dat geschreven is door Jim Henson en Dennis Lee.

De negende muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'On The Day' van The Walkabouts. (Album: Trail Of Stars). De regel die we horen is: "On the day that I".

- Qper denkt dat de hint naar Dennis verwijst via de Mayakalender: "De opdracht is: leg de kalender op de dag dat de Mol is geboren. Indien Dennis de Mol is, heeft Dennis de kalender op zijn eigen geboortedatum gelegd. Dus i.p.v. "op de dag dat de Mol..." legt Dennis "on the day that I..." Als de priester Dennis als Mol aanwijst, spreekt hij de waarheid.

« Laatst bewerkt op: 4-03-2008, 20:02:15 door Heinz »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2008, 18:44:55 »
De derde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer 'What You Get Is What You See' van Tina Turner. De regel die we te horen krijgen is net als de titel: "what you get is what you see".

- Heeft 'wat je krijgt is wat je ziet' (of omgedraaid vanwege 'Turner' naar 'wat je ziet is wat je krijgt') met de opdracht met de bordjes te maken en de zin: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik"? Via deze zin kan de hint op verschillende kandidaten slaan: op Coen die het bordje 'zie' draagt, op Edo met het bordje 'mol', op Dennis met de bordjes 'acht' (achtste Mol) en 'ik': De zin die de kandidaten in de opdracht met de bordjes voor het maximale geldbedrag hadden moeten vormen luidt: "acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik." Als je deze zin kandidaat voor kandidaat, woord voor woord bekijkt zie je bij het laatste woord 'ik' de kandidaat die de borden met 'ik' en 'acht' draagt. En volgens de zin zie je de Mol ('en die zie ik'). Dit zou een hint kunnen zijn dat de persoon met dit bord de Mol is. Dennis draagt dit bord.

Schitterend overzicht, HULDE!

Heb nog een aanvuling op de 3e muzikale aanwijzing: Turner/draaien kan ook slaan op het draaien van de bordjes. Dennis had op zijn buik de IK op zijn rug de ACHT. Gezien de zin die ze moesten maken heeft Dennis in feite zijn bordje verkeerd om (verdraaid): de ACHT op de buik en de IK op de rug.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2008, 19:05:07 »
Zou ook nog kunnen ja. Ik heb 'm toegevoegd aan het overzicht.

Wie plaatst een overzichtje met verklaringen richting een van de andere kandidaten? :)