Ja ik dacht ook meteen: wat nu als regina bij die draadjesopdracht dat zakje bij het doorsnijden gewoon in de hand hield...dan was er sowieso niks gebeurd. Maar ik weet ook niet waar ze uiteindelijk dat geld vandaan haalde...
En ik vond het ook maar raar dat de verfbom dus bij Dunya zat waar de ringen gecontroleerd moesten worden. als je nou gewoon een baksteen had gepakt en dat door dat ruitje had getikt was je toch ook bij dat geld gekomen en kennelijk niet in de buurt van die bom. ik vond die oplossing met die auto en die ringen een stuk ingewikkelder En er stond toch verder geen uitleg bij, dus waarom niet?
Of nog simpeler:
Met die Chrevolet keihard op dat ruitje afgescheurd, er dwars door heen
. Boeiend dat die auto dan verf van die bom had opgelopen, maar je had zo wel het geld en topito's en bovendien leuke shots
En inderdaad, Regina had ze alledrie kunnen doorsnijden en ze alledrie moeten opvangen. Was er neem ik aan ook niets gebeurd. Dunya had een van de buitenste touwen moeten bewegen, want het web van touwen in de vorm van rode lasers, was zo groot dat je mij niet wijst maakt dat die bom, bij het afgaan, Dunya zou treffen. En wat betreft die weegschaal: daar kon het niet anders, net zoals met die hendel die ingedrukt moest worden met die prinsjesdag vraag. Die rekensom had je gewoon goed moeten kunnen uitrekenen.
Immers...
3 tot de macht 2 x 2 + 3 - 18 = ??
18 + 3 - 18 = ??
Streep gelijke getallen tegen elkaar weg
3 is de uitkomst
Dus zelfs zonder die methode: Van Dale Wacht Op Antwoord was ik ook op 3 uitgekomen simpel door tegen elkaar weg te strepen, omdat plus/min macht/wortel vermenigvuldigen/delen allemaal gelijk aan elkaar zijn.
Je had dus gemakkelijk achter de uitkomst kunnen komen. En wat betreft die Prinsjesdag vraag. Is in feite gewoon vrij eenvoudig te beredeneren door de zin in stukken op te delen en te benoemen wat wat is.
De dag voor eergister is een week na Prinsjedag, wat is het vandaag?
Eergisteren = 2 dagen terug
Dag voor eergisteren = 3 dagen terug
Prinsjesdag = altijd op dinsdag
Week na prinsjesdag = blijft dinsdag
Wat is het dan vandaag? 3 dagen na dinsdag = vrijdag
*begrijpt waarom ie hoog scoorde met de CITO op logisch beredeneren*