vlees91, jouw vraag is exact hetzelfde (met exact dezelfde denkwijze) alleen op een andere manier gesteld, namelijk als een eis (zoals al opgemerkt). Wat dacht je? Niemand leest die pagina's dus ik steel de credits? Maar goed, volgens mij is die manier compleet legaal want je stelt een vraag die met Ja of Nee beantwoord kan worden. Dat was toch de enige eis? Slim bedacht, niet bedacht door de kandidaten.
Naar mijn mening, als Joris de mol níet is, moet Patrick de mol wel zijn. Lonneke, je geeft wel aan dat Patrick geld in de pot brengt, en brengt vervolgens het argument 'Het is zo weinig, dus Patrick kan best de mol zijn.' Volgens mij, is het bedrag dat Patrick in de pot heeft gebracht zo klein nog niet. Als we van iedereen zouden opmaken hoeveel geld hij of zij in de pot heeft gebracht, denk ik dat Patrick nog boven de 20% uitkomt.
De prinsjesdagopdracht: Ik wist zelf ook niet op welke dag prinsjesdag valt (IQ = 135 volgens de BNN Nationale IQtest), en ik redeneerde ook op dezelfde manier als hij: 3 dagen terug van dinsdag... Zaterdag! Maarjah, je moest 3 dagen verder, omdat je vanaf vandaag 3 dagen terug moest en op dinsdag uit moest komen (:S vaag). Wij als kijker kunnen er langer over nadenken, en ik vind het nu ook hartstikke logisch, maar tijdens de uitzending hield ik er dezelfde redenatie op na als Joris. Hoeft geen molactie te zijn natuurlijk!