Ter bescherming cq voorkoming
van mijn eigen tunnelvisie, hier even mijn lichtje over de aflevering die ik net pas heb gezien. Heb dus nog niets gelezen, dus waarschijnlijk geheel ten overvloede (sowwie!) mijn opvallende momentjes in deze aflevering:
De aflevering met de caterpillar, de
achtbaan "La Feria". Duidelijk toch verwijzingen naar Alice, maar nog steeds geen idee wat ik ermee moet. Het leek erop dat Joris een verkeerd antwoord gaf over zijn allergie tijdens de rit, maar toch was hij de enige die geld verdiende voor de pot. Het was lastig te zien wie nou precies wat (verkeerd of goed) deed, maar misschien nog maar eens bekijken.
Ik zag dat Dunya cijfer 110 had, Regina 585. Zou Joris expres het foute antwoord gegeven hebben? Hij zei 1815 en het was 1615. Mollenstreek?
Zijn er verwijzingen van een lift naar Alice?
Tijdens de hotelopdracht, stond er een M op de balustrade. In het meest duidelijke shot stond Regina ervoor.
Regina was de enige die de vrijstelling kocht en 1000 euro uit de pot haalde. Mollenstreek?
Ze moeten leren pokeren, ws voor een volgende aflevering. De kaarten, de hartenboer uit de leader, verwijzen ook naar Alice.
Overigens vind ik Dunya gewoon zo eerlijk overkomen tijdens deze eerste twee opdrachten.
Het shirt van Edo viel me ook op, al kan ik er niks mee.
Tijdens het pokeren in Hostel Amigo zie je ook de
8-ball ineens in beeld. Dat lijkt me niet voor niks. Verwijzing naar de
acht, wellicht de zinvorming-opdracht? Wie had de
acht?
Ze sliepen op kamer 101.
Joris had weer een sleutelpositie en deed daar geen moeite voor. Ik vond dit stukje, waarin hij vertelde dat hij dus weer een sleutelpositie kreeg, wel heel erg molbiechterig, hahaha.
De eerste twee keer dat de klok loopt tijdens de opdracht om Regina te vinden en je Regina en de tijd in beeld zit, loopt deze beiden keren
acht seconden terug. Later gaat het om 12 seconden, 55 seconden en 16 seconden.
Tijdens het uitbeelden van cijfers (ja ja geniaal ja
) door Patrick en Dunya, gaat Patrick er vanuit dat ze worden gezien, maar Dunya ziet het niet. Dat zou erg verdacht kunnen zijn van Patrick. Zij stoppen later ook een keer op de
achtste verdieping, hoewel dit vast geen hint is.
Edo en Dennis hebben het heel erg goed gedaan, maar ook hier kun je op verschillende wijzen naar kijken. Dat Regina de vrijstelling niet meer had, geeft veel meer mogelijkheden in het spel. Er was nog wel even verwarring over de laatste 6, maar toch is het gelukt. Jammer voor Regina, erg interessant dus voor het spel.
Joris kreeg de vrijstelling en hield zijn woord. Hij kreeg het rode scherm. Al weten we natuurlijk niet hoe hij aan dit scherm is gekomen. Is hij volledig op iemand gaan zitten en blijkt deze nu niet de mol? Win/win voor hem.
Vlg de montage stemde Patrick op Dunya/Dunya, Dennis en Edo op Patrick en Regina op Edo. We kunnen niet direct iets met deze info natuurlijk (verdomd spelletje ook!).
Edo werd niet genoemd tijdens de executie, toch?
En nu ff jullie postjes lezen. Ik vind het zo spannend worden en dit was een geweldige aflevering!