Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 55108 keer)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #80 Gepost op: 21-02-2008, 23:56:44 »
Dat lijkt me onzin. Of er nou wel of niet iemand een vrijstelling heeft, er gaat hoogstwaarschijnlijk toch iemand naar huis. En maakt het de mol wat uit of er 3 of 4 mensen de finale spelen? Eentje extra kan alleen maar voor extra verwarring zorgen bij de mede-kandidaten.
Daarbij, het ging hier om of een vrijstelling of 3000 euro in de pot! De mol wil dus dat de vrijstelling wel wordt uitgedeeld.
Bovendien kan je wat mij betreft net zo goed een dobbelsteen rollen ipv pokeren, vooral als je aan het eind allemaal all-in gaat, dan is het een kwestie van willekeur wie er wint. Zelfs iemand die nog nooit eerder een pak kaarten van dichtbij gezien heeft kan dan nog winnen. Pokeren is zo'n onzinspel.
Dit betekent dat als Dennis de mol is, hij zeker zou gaan winnen gezien zijn blijkbare kennis qua pokeren >>> gaan voor een vrijstelling en geen geld in de pot.
Maar dat heeft Dennis ook niet voor elkaar gekregen !!!
Dus het is stomweg een mazzelspelletje.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #81 Gepost op: 22-02-2008, 00:10:29 »
Is het ook, al heb je nog zoveel verstand van poker, het is puur willekeur dat Edo twee drieën krijgt. Nou, lachen zeg :/
The British are not impressed.

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #82 Gepost op: 22-02-2008, 00:13:01 »
De Mol wil dat niemand de vrijstelling heeft
Lijkt mij juist wel, Vrijstelling betekend geen geld in de pot!
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 22-02-2008, 00:51:20 »
wel grappig dat van de kandidaten nog steeds niemand op dennis zit  ::tandpastasmiley::

volgens mij zal regina voor edo gaan, en edo zal switchen naar dennis en zo winnaar worden

de sfeer was precies wat grimmiger (zeker in het begin)

dennis is een beetje een george-mol vind ik

Offline sijb

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 22-02-2008, 01:41:11 »
Is het ook, al heb je nog zoveel verstand van poker, het is puur willekeur dat Edo twee drieën krijgt. Nou, lachen zeg :/

Nou, ik vind het erg verdacht. Heb namelijk het gevoel dat er nog een pakje kaarten ergens lag onder de tafel bij de mol, en die dus mooi kon pakken. Statistisch is het maar een hele kleine kans dat alle 3 de kandidaten een A hebben met een enkele, en Edo een pair (en dan wint Edo daar ook nog mee!) Wat moet ik hiermee. Regina deelde, maar heb niet het gevoel dat zij de mol is.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 22-02-2008, 01:43:12 »

dennis is een beetje een george-mol vind ik

Als straks uit zou komen dat hij op dat schip nogal wat geld in de vuilnisbakken heeft laten verdwijnen helemaal !!!  ;D

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 22-02-2008, 08:00:36 »
e uitslag over de mol horen we pas zeker over 2 hele weken  :-\\
Volgende week komt zeker weer van "en de mol wordt bekend gemaakt... over 7 dagen".
En dan begint de aftiteling  :\'( :\'(
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 22-02-2008, 09:28:50 »
Volgende week komt zeker weer van "en de mol wordt bekend gemaakt... over 7 dagen".

Dat zou best irritant zijn ja :P Maarja het kán wel.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #88 Gepost op: 22-02-2008, 09:38:16 »

Eind seizoen 2 (Schotland) riep ik hier op forum keer voor de grap dat het wel leuk zou zijn om de bekendmaking in de slotaflevering te doen, zodat we nog een weekje extra konden puzzelen. Een jaar later werd het daadwerkelijk ingevoerd.
Maar het is niet elk jaar zo, vaak werd het in de finale al bekend gemaakt. Vorig jaar hadden ze het weer een weekje uitgesteld.

Ga er maar van uit dat je over 2 weken pas weet wie de mol is, dan kan het volgende week altijd meevallen (of tegenvallen, ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt). Zolang er maar geen voetbal tussendoor komt waardoor we een week extra moeten wachten met zonder een aflevering.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #89 Gepost op: 22-02-2008, 09:40:24 »
ik hoop dat dat gebeurd
ik mis het namelijk volgende week, en dan kijk ik het wel op internet, maar dat is toch wat anders
het is veel leuker om met meerdere de uitslag te kijken ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 22-02-2008, 10:15:25 »

Ik stel me er alvast op in. Maakt me eerlijk gezegd weinig uit, want sinds aflevering 4 ben ik ooit 1 tunnel ingelopen en daar nooit meer uitgekomen ;) Bovendien blijft het zo nog 1 weekje spannend op de molbeurs, altijd handig :) Maar het zal me benieuwen of we daadwerkelijk direct de onthulling in de finale krijgen. WIDM 5 was toch ook 1 week later of was die wel direct in de finale?

Het viel me op dat in deze aflevering Maya naar voren kwam. In de finale kennelijk ook, getuige de sneakpreview. Patrick riep ook als eerste ingeving toen ze die zin "Zoek de verkeerde" als vertaling kregen dat die zin die ze fonetisch opgeschreven hadden nog weleens Mayaans kon zijn. Ze komen er wel laat mee, pas voor de finale. Maar in de finale gaan ze er op voortborduren. Ze zijn dan ergens in een Maya opgraving o.i.d.? Zo leek het tenminste wel. Een archeologische opgravingsplek in Mexico, dat kan haast alleen maar om Maya draaien :P, niet dan?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2008, 11:42:44 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline NajRad

• Forumlid
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
« Reactie #91 Gepost op: 22-02-2008, 11:58:14 »
Voor degenen die op edo zitten als mol....

Edo heeft de beste kaart in handen. Als hij wint gaat er geld in de pot, als hij verliest gaat er geen geld in de pot. De echte mol heeft vast een pokerlesje gehad en zou dan "niet meegaan" om in ieder geval niet te winnen.

Ik blijf gewoon bij dennis.... (zit ik sinds de 2e aflevering op, daarvoor regina) 
Alles van waarde is gevoel

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 22-02-2008, 12:21:26 »
Yessss Patrick eruit (voor mijn pool) ::ok::
Neeeee Patrick eruit (voor het spel)  ::niet-ok::

Ik vond deze aflevering helemaal leuk, maar ik ben wel weer in de war moltechnischgewijs. Natuurlijk blijf ik nog steeds bij mijn Haags molletje Dennis, maar... 100% zeker ben ik dus ECHT niet.
Wel leuk dat ik de finalisten goed heb voorspeld. Nu maar hopen in de juiste volgorde.  ::trots::

Laten we jabberen.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 22-02-2008, 12:24:51 »
dat mensen nu nog twijfelen zeg...eindelijk Patrick eruit, was toch al totaal niet m'n favoriet. Edo, wint denk ik...Regina moet nu weer van mol wisselen! haha.

Leuke aflevering was het  ::jaja::

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #94 Gepost op: 22-02-2008, 13:13:56 »
Ik weet niet of ik goed heb opgelet bij het pokeren, maar ik meende dat edo en patrick voorstonden bij de laatste paar seconden en dat regina en dennis dus een noodactie moesten doen? En  als die dan all-in gaan is het dan zo logisch dat edo met 2 keer een 3 kaart wint? Misschien dacht edo wel dat regina veel betere kaarten had....

Je kan weinig concluderen uit de poker opdracht naar mijn mening  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 22-02-2008, 13:41:02 »
Voor degenen die op edo zitten als mol....

Edo heeft de beste kaart in handen. Als hij wint gaat er geld in de pot, als hij verliest gaat er geen geld in de pot. De echte mol heeft vast een pokerlesje gehad en zou dan "niet meegaan" om in ieder geval niet te winnen.

Ik blijf gewoon bij dennis.... (zit ik sinds de 2e aflevering op, daarvoor regina) 

precies mijn idee

Edo had de beste kaarten. Dat wist hij niet, maar toch, als je niet zeker bent of je de beste kaarten hebt moet je gewoon uitstappen als je wilt verliezen. Wat Edo had moeten doen als hij de mol is.
Regina die bleef steeds maar hopen op betere kaarten, en ze verhoogde steeds. Ook niet echt slim als je zelf ***kaarten hebt en niet weet of Dennis goede kaarten heeft om haar verlies te compenseren. Door Regina ging iedereen mee en verloren Dennis en Regina uiteindelijk. Niet echt een mollenstreek want daardoor kwam er 3000 in de pot.
Doordat Regina zo blufte dacht Dennis dat ze goede kaarten had en ging hij mee. Doordat hij meeging, ging de rest ook mee en daardoor zou Regina heel veel fiches gewonnen hebben als ze goede kaarten had. Gevolg hiervan was geweest dat Regina gewonnen zou hebben, en er geen 3000 euro in de pot zou gaan.

Dennis heeft hier dus het meest gemold.
Triomf!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 22-02-2008, 14:16:08 »
precies mijn idee

Edo had de beste kaarten. Dat wist hij niet, maar toch, als je niet zeker bent of je de beste kaarten hebt moet je gewoon uitstappen als je wilt verliezen. Wat Edo had moeten doen als hij de mol is.
Regina die bleef steeds maar hopen op betere kaarten, en ze verhoogde steeds. Ook niet echt slim als je zelf ***kaarten hebt en niet weet of Dennis goede kaarten heeft om haar verlies te compenseren. Door Regina ging iedereen mee en verloren Dennis en Regina uiteindelijk. Niet echt een mollenstreek want daardoor kwam er 3000 in de pot.
Doordat Regina zo blufte dacht Dennis dat ze goede kaarten had en ging hij mee. Doordat hij meeging, ging de rest ook mee en daardoor zou Regina heel veel fiches gewonnen hebben als ze goede kaarten had. Gevolg hiervan was geweest dat Regina gewonnen zou hebben, en er geen 3000 euro in de pot zou gaan.

Dennis heeft hier dus het meest gemold.
Onzin. Ik ben het met Puar eens. Als de tijd bijna om is, dan kun je niet anders dan allemaal all-in gaan. Niet inzetten betekent zeker verliezen, en dan is het zeker dat je de mol bent, je wilt blijkbaar niet winnen. En zo duidelijk mag een mol zich niet kenbaar maken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Marijee

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 22-02-2008, 14:20:12 »
Wat mij opviel ;

- Patrick kreeg opeens de 'heldere ingeving' dat de zin wel eens Maya zou kunnen zijn. Mijn zusje kwam overigens met het volgende; Regina zegt een totáál andere zin dan Dennis, Patrick of Edo. Nu kan het zo zijn dat zij alles nét verkeerd heeft opgeschreven, maar mijn zusje denkt dat zij (in het Mayaans) zei; ik ben de mol, ofwel ik ben de verkeerde, om het nog een beetje te laten lijken. Zou wel mooi zijn. Maar op dat moment viel Patrick voor mij al af. De mol zou deze informatie [dat het Mayaans was] al van tevoren hebben gekregen, maar dit nooit hebben laten merken.. Inge wist vorig jaar toch ook al dat het 'Geef elkaar de hand' was, maar probeerde er, geef kaarel de hand van te maken, helaas kreeg Renate toen de heldere ingeving.

- Renate kreeg opeens de 'heldere ingeving' met de vlaggetjes. En dat was opzich best nog wel snel. Als ze eerst een uur hadden lopen zoeken, kan ik me voorstellen dat de Mol eens denkt; kom, laat ik gaan roepen dat we misschien een groot in moeten! Dit was binnen 5 minuten voor mijn idee, dus vind ik ook dat Regina weer afvalt als mijn mol.

Trouwens, op het einde, begon ik echt aan mijn mol (Dennis) te twijfelen. Bij de bekendmaking van de afvaller, toen Edo en Regina al bekend waren, zat Patrick er heel relaxt bij, echt zo van; er kan mij tóch niets gebeuren, terwijl Dennis met het hoofd tussen zijn benen zat, dus ik dacht echt  :o Mgoed, gelukkig (maar wel jammer voor het spel, hij was een superrrleuke kandidaat!) ging Patrick eruit..

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 22-02-2008, 14:25:44 »
Wat ik me nu al de hele tijd afvraag, en waarover ik nog niets gelezen heb:

Hoe kunnen ze nu een uur te laat zijn geweest met het stilzetten van de klok?

Bij dit soort opdrachten ben je veel eerder geneigd te vroeg te stoppen dan te laat (zie ook bijv. bij diverse proeven in Exp Robinson), de tijd gaat langzamer dan je denkt als je wacht.
Bovendien gooiden ze een aantal keren flessen weg terwijl er nog een restje water in zat. Hierdoor is de tijdmeting ook onbetrouwbaar naar de andere kant. Ik had verwacht dat ze de klok te vroeg stil hadden gezet.

Mooie molactie dus van Regina?
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #99 Gepost op: 22-02-2008, 14:37:48 »
Zou wel een leuke molactie zijn, als Regina de mol is.
Ze moesten drie uur en drie kwartier wachten.
Het is natuurlijk niet echt makkelijk om de tijd goed bij te houden, maar om er een uur en een kwartier naast te zitten?! Dat is wel heel extreem.

Het zou dus ook gemakkelijk kunnen dat Regina in haar kamer de klok weer heeft aangezet.  ::jaja:: :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.