momenteel ligt weer 'het parfum' op mijn nachtkastje en boeken over een geisha en over een heksenvervolging (beide genre waargebeurd) het parfum vond ik de eerste keer dat ik het las verrassend, nu vind ik het een beetje saai. jammer. de andere twee heb ik geleend uit de bibliotheek en ik kon geen goede titels/ schrijvers bedenken. heb eigenlijk geen zin om er aan te beginnen.
wie heeft suggesties? geen streek-of kasteelromans.
p.s. er ligt geen stof op mijn nachtkastje deze keer.
Het Parfum, daar kon ik dus echt niet doorkomen. Ik heb maar zelden dat ik een boek niet uitlees, maar Het Parfum heb ik al heel snel aan de kant gelegd.
Ik heb laatst Een goede man slaat soms zijn vrouw van Joris Luyendijk gelezen. Dat vond ik wel een aanrader (ik weet het, oud boek, maar voor mij nieuw
). Ken je de boeken van Stieg Larsson al? Die staan nog op mijn verlanglijstje. Elizabeth George vind ik ook goed (de eerste boeken zijn het beste, de laatste paar worden steeds langdradiger). En echt iets voor jou: Taal is zeg maar echt mijn ding, van Paulien Cornelisse.
Op mijn nachtkastje ligt de Bijbel. Als Katholiek ben ik niet zo met de bijbel opgegroeid als andere christelijken, en ik probeer nu de bijbel vanaf pagina 1 helemaal te lezen. Ik doe het wel in etappes, en ik sla sommige stukken als afstammeling-opsommingen, gebeden van bijbelse figuren en joodse wetten en voorschriften over. Ik ben vanmorgen beland bij het boek Judit. Tobith heb ik net uit, dat was eigenlijk een soort van sprookje