Dat is het beeld dat er van hem bestaat, ja. Buiten beeld is ie echter helemaal niet vervelend.
Toen ik een nachtje in Huizen verbleef, toevallig ook de woonplaats van hem, sprak ik in het B&B waar ik die overnachting had, met de beheerder(es). De hulp van die vrouw kreeg toen een aanbod van hem, via via, om voor hem als chauffeur te werken rond de carnavalsperiode, toevallig in Maastricht. Ze wist niet goed wat ze met het aanbod aan moest, omdat ze ook van die bedenkelijke verhalen over Willebrord had gehoord.
Na veel wikken en wegen nam ze het aanbod dan aan, ze kreeg er vorstelijk voor betaald. 500 euro netto, plus overnachtingen, eten en drinken.
Enkele weken later sprak ik die vrouw weer en vroeg naar haar ervaring in Maastricht. Nou zei ze, er was al een nieuwe opdracht geweest, want het was zo goed gegaan, en Willebrord had zich van zijn allerbeste kant laten zien, toen in Maastricht.
Ik weet het, door zijn manier van doen in ''De week van Willebrord'', heeft ie een slechte naam gekregen. Eerlijkgezegd had ik ook geen hoge pet van hem op, tot ik hem een jaar of 6 of 7 geleden in Maastricht tegenkwam. Toen was ie heel voorkomend, eerder bescheiden, en nu dus weer. Ik denk dat het er gewoon een beetje ervan afhangt in welke ''omgeving'' je hem tegenkomt.