Ik ging de stad in om boodschappen te doen. Toen ik de deur uitstapte, zag ik allemaal dranghekken langs het water. Ik besefte dat ze al aan het voorbereiden waren voor morgen, voor de grote landelijke intocht van onze Sint.
Enfin, toen ik een uurtje later terug liep, ging net de brug open. In de verte zag ik ineens de stoomboot al varen. Blijkbaar waren ze aan het proefvaren, route verkennen, aangezien de gracht niet al te breed is. Ook was de TV al aanwezig om te kijken hoe ze mooie shots konden maken.
De boot zelf was half gecamoufleerd, een deel was ingepakt in zwart plastic. Maar je kon duidelijk zien wat eronder zat.. hele grote pakjes.
Op het schip stonden ook mensen.. een beetje van de uitzicht op mij te genieten, maar ook om aanwijzingen te geven. En op het voordek herkende ik ineens Sinterklaas en zijn Hoofdpiet. Het was lastig te herkennen, ze waren immers incognito, verkleed als Nederlanders... maar ik herkende ze toch.
De stad is nu al heel druk, de verwachtingen zijn dat het morgen helemaal op slot zal zitten. Waarschijnlijk zal ik amper mijn huis uit kunnen. Dus hoewel de Sint hier op amper 25 meter van mij vandaan langs zal varen, ik kijk wel via te televisie. Ik heb ze vanmiddag al kunnen aanschouwen
PS, bedankt Jann voor het terugvinden van dit topic.