Wat ik bedoel: in een bepaalde context (ik bedoel dus als je een bekend persoon ''spontaan'' tegenkomt) moet je die mensen gewoon met rust laten. Ik ben het dan ook niet eens met de uitspraak die vandaag werd gedaan namens de papparazzi, dat ''bekend zijn nu eenmaal zijn prijs heeft''. Dat ging om fotografen die tegen de gemaakte afspraak in, vakantiefoto's van Máxima, Willem Alexander en hun kinderen publiceerden.
Maar op bijvoorbeeld een fandag van wie is de mol zag ik toch steeds leuke reacties van de bekende Nederlanders, al was het de laatste keer een stuk strakker geregisseerd.
De situatie waar ik begin juli tegenaan liep, was iets anders: ik was met een paar mensen als figurant gevraagd voor Flikken Maastricht, en bij een koffiekraampje stonden Sergio Ijssel, Angela Schijf en Oda Spelbos, drie van de hoofdrolspelers van Flikken-Maastricht, en die gingen ONS juist het hemd van het lijf vragen.
Dat met Andre Rieu lag wat ingewikkelder: tijdens mijn werk kwam ik hem vaker tegen, en dan kon er van hem uit altijd een spontane opmerking af, maar de laatste jaren dus niet meer (en dat zal dus deels met die bedreigingen te maken hebben).