Tja, het is een lastig probleem. Ik denk dat het heel moeilijk is om in te schatten hoe je zou reageren op een Zombie Apocalypse. Het is gewoon iets wat heel lastig voor te stellen is.
Toch kun je je tegenwoordig erg goed voorbereiden. In vroegere tijden was dat erg lastig, dat kwam omdat je het beste trainingsmiddel nog niet had: videogames! Zelf speel ik veel games met zombies in de hoofdrol, gewoon omdat ik weet dat een goede voorbereiding op een Zombie Apocalypse van levensbelang kan zijn. Hieronder enkele voorbeelden van videogames die ik jullie allen aanraad om te spelen:
Resident Evil™ series
Inmiddels zijn er al verscheidene Resident Evil games op de markt gekomen. Ze bieden een erg interessante en leerzame simulatie van het bestreiden van zombies met verschillende vuurwapens. De eerste delen zijn vooral op de PlayStation™ uitgekomen, maar Resident Evil 4 is ook beschikbaar voor de Nintendo Gamecube™, Nintendo Wii™ en de PC. Vooral de Wii versie is overigens aan te raden, omdat het daar lijkt alsof je een echt vuurwapen in je hand hebt.
Silent Hill™ series
Ook een erg interessante simulatie waar vooral vuurwapens worden gebruikt. De sfeer is nog net iets marcaberder dan bij Resident Evil, iets wat vooral van pas komt als je in agrarische streken woont zoals Friesland, Groningen of Overijssel.
Alone in the Dark™ series
Deze serie richt zich ook op andere wapens dan de voorgaande 2 series. In het laatst-uitgekomen deel (die overigens nog maar een korte tijd in de schappen ligt) kun je alle voorwerpen die je ziet als wapen gebruiken. In het echt is dit feature ook aanwezig, dus is Alone in the Dark een goede game om te oefenen.
Dead Rising™
Deze game kwam alleen uit op de Xbox 360™ en biedt ook een erg goede en realistische weergave van de werkelijkheid.
Wat overigens een probleem is, is dat al deze games zich richten op zombies, terwijl andere situaties als een Vampire Apocalypse of een Werewolf Apocalypse zeker niet uit te sluiten zijn.