Ik ben misschien een beetje dom geweest..
De afgelopen 3.. of 4 jaar.
Heb namelijk zo lang m'n laptop - mooi ding van HP. En daar zat een of ander hightech security system in met vingerafdrukscan dinges, en speciaal inloggen als je een fancy usb-stickie had en weetikwat. Dus supermooi, maar dat gebruikte ik nooit.
Nu was er 1 klein minpunt aan de, verder formidabele, laptop - namelijk dat er een process genaamd asghost.exe soms wat veel van mn CPU slurpte. Gemiddeld misschien.. 25-35% - meer als de rest minder trok. En het stond er al op, en had al meermaals eerder gekeken wat dat was aangezien het er altijd al op stond, en het leek redelijk belangrijk.. Met een of ander technisch verhaal. Dus dacht dat het misschien een variabel cpu-% innam, zodat de rest optimaler liep. Or something.
Maar nu loopt mn laptop de laatste tijd wat traag te doen. En te miepen dattie echt niet sneller kan. En automatische zoekacties uit te voeren oplet voor oudere-dagen-huizen voor computer hardware alsie denkt dat ik niet oplet.
Nouja, ik heb geen zin om te mantelzorgen voor m'n laptop, dus dat leek me geen strak plan.
Keek ik in m'n actieve processen, en asghost zat weereens de helft van de CPU op te slurpen.
Nog maar eens zoeken.
Is het het proces van dat (verder formidabele) security manager systeem waarmee je zo fancy kan inloggen. Wat ik in het geheel niet gebruik.
Afgesloten.
Nu loopt-ie vooralsnog weer als een zonnetje.
Dussssss mn laptop heeft jaaaren onnodig nogal traag gelopen vanwege een proces dat ik niet gebruik