Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum, en heb jullie hulp nodig. Over 4 weken gaan wij met zn allen op vakantie een wie is de mol spel spelen. Hiervoor hebben wij al het een en ander bedacht. Zo zijn er al 6 opdrachten verzonnen, en weet de mol van zichzelf dat hij of zij de mol is (lootjes getrokken
) Ook heeft iedereen een mollenboekje aangeschaft, en zullen er tests en jokers in het spel voorkomen. Wij zijn met zn 5en.
Er kan hierdoor niemand afvallen bij de tests, anders is het spel wel heel erg snel gespeeld.
Daarom werken wij met punten: iedereen maakt per test 2 vragen die ingevoerd worden in het testprogramma. Zo zijn er in totaal 10 vragen per test. Per goed antwoord krijg je 10 punten. Op basis van het aantal punten wordt bepaald wie een rood scherm krijgt (diegene met de slechtste score.) Bij deze persoon wordt een x-aantal punten afgetrokken. De winnaar van het spel is diegene die in de laatste test de identiteit van de mol goed heeft. Als er meerdere mensen zijn die dit goed hebben, wint diegene met het hoogste aantal punten, mits hij of zij de identiteit goed heeft geraden.
Dit was alle informatie omtrend de spelregels. Mijn vraag aan jullie is of jullie nog leuke suggesties hebben voor opdrachten, spelonderdelen, noem maar op.
Wij hebben beschikking over een groot terrein, deels bos, met oprit voor de auto, riviertje, etc. Veder hebben wij nog een auto, een navi-systeem, een walkietalkiesetje. Als jullie een leuke suggestie doen, vergeet er dan niet bij te vermelden wat de benodigdheden zijn. (Moet er bijvoorbeeld iets aangeschaft worden?)
Ik hoop dat jullie mij een end op weg kunnen helpen
Groetjes Tjeerd