Van mijn analyses (Zie kandidatentopics) heb ik wat top 5-jes gemaakt. Verwacht niet er niet te veel van, maar ik vond het toch leuk om te laten zien. De mollenstreken en kandidatenstreken top 5 heb je eigenlijk niet zo veel aan, want het gaat om de waarde van de mollenstreek/kandidatenstreek en niet om het aantal. Maar goed, toch hier even de top 5.
Top 5 Aantal Mollenstreken1. Jon (12)
2. Rick (8 )
3. Anniek en Viviënne(7)
5. Dennis (5)
Jon staat dus bovenaan. Misschien komt dat toch wel omdat ik Jon in mijn hoofd heb als mol.
Top 5 Aantal Kandidatenstreken1. Viviënne en Rick (9)
3. Jon en Anniek (8 )
5. Dennis (7)
Viviënne en Rick op één. Van Viviënne had ik eigenlijk niet anders verwacht. Dennis als laatste vind ik dan weer wel verrassend. Ik had gedacht dat hij toch wel wat meer succes bezorgde tijdens de opdrachten.
Dan hier de top 5-jes van de individuele bijdragen en ontnemingen aan en uit de pot. Die vind ik dan wel weer wat meer waarde hebben. Doordat de geldbriefjes maar halve briefjes waren is het niet duidelijk hoeveel geld sommige deelnemers hebben binnengebracht. Daarom heb ik het gemiddelde van het minimum- en het maximumbedrag genomen. De bijdragen van Rick en Viviënne tijdens de Kistenopdracht heb ik helemaal weggelaten, dus let daar op.
Top 5 Kandidaat die het meeste geld binnenbracht1. Viviënne (4550)
2. Rick (3850)
3. Dennis (3700)
4. Anniek (3450)
5. Jon (2765)
Dat Viviënne op één staat verbaast me ook hier weer niet zoveel. Wel dat Rick op twee staat, want ik had verwacht dat hij het eigenlijk wat slechter deed.
Top 5 Kandidaat die het meeste geld uit de pot haalde of ervoor zorgde dat er geen geld in de pot kwam1. Dennis (3750)
2. Viviënne (3700)
3. Jon (2750)
4. Rick (2000)
5. Anniek (500)
Het blijkt dus maar weer dat Dennis meer opdrachten heeft laten mislukken dan we dachten. En ook Viviënne heeft veel geld uit de pot weten te houden. Anniek daarentegen niet heel veel en dat verbaast me ook wel weer. Kortom, deze top 5 vind ik persoonlijk best wel 'schokkend'.
Conclusie: Ik denk dat ik Rick en Anniek maar afschrijf als mollen, want als ik puur kijk naar de feiten lijkt het wel alsof ze echt gewoon kandidaten zijn. Ook Viviënne wil ik graag afschrijven want die heeft echt veel te veel d'r best gedaan. Ik heb echter Dennis onderschat, want hij heeft meer gedaan (of juist niet) dan men denkt. Maar ik blijf denk ik toch bij Jon als mol. Die heeft best wel wat geld uit de pot weten te houden, heeft niet veel geld in de pot gehaald en heeft een boel mollenstreken op zijn geweten. Natuurlijk is dit niet waterdicht en er zitten vast wel wat fouten in, maar volgens mij klopt het aardig zo.