Ik ben deze avond nog even alle feiten nagelopen. Nouja, bijna alle feiten... En ik ben tot de conclusie gekomen dat Anniek de mol is. Waarom? Nouja kijk:
Jon is het niet: Bij het ganzenbord koos Jon als 3de een pion. Zijn pion was nog niet gekozen. Hij koos niet zijn eigen pion maar die van een ander. Als hij de mol is zou hij zijn eigen pion kiezen want hij wil natuurlijk niet in de gevangenis zitten. 1. omdat het bloedheet is en 2. omdat je dan niet kan mollen. Dit kan hij natuurlijk ook expres doen en dan hopen dat iemand anders je pakt maar toch is dit te risicovol denk ik. Bovendien heeft hij vaak veel geld binnengebracht wat later minder bleek te zijn. Zoals zij het geldzoeken in de loods. Stel hij vind 3000 euro. Dit wordt door de halve briefjes 1000 euro. Zit er ALSNOG 1000 in de pot. Als hij maar 1500 had gevonden, was er misschien maar 500 in de pot gegaan. De mol wil zo min mogelijk geld, maar wel een beetje om niet té op te vallen. Ookal wordt het minder is het een domme actie om als mol veel geld te vinden. + hij wordt door elke kandidaat verdacht wat erg slecht zou zijn voor de mol.
Dennis is het niet: Teveel geld binnengebracht voor de mol. Hij zou opzich een geweldige mol kunnen zijn met een fantastische taktiek maar toch brengt hij teveel geld binnen. Zoals de 2500 bij het schieten. Er waren vreselijk veel mogelijkheden voor Dennis om dat geld niet binnen te brengen. Het is dan juist weer wél slim om als molzijnde, het zakje met het hoogste bedrag te pakken en je vervolgens af te laten gaan. Hij kon zichzelf makkelijk af laten gaan maar rende zo hard als mogelijk. Daarom denk ik dat hij het ook niet is.
Vivienne is het niet: Exact hetzelfde als Dennis. 1700 met de ober-opdracht. 2400 met het autokerkhof. Probeert de theater-opdracht te laten slagen. Vind veel geld bij de kistjes op het strand. Enzovoort. Vivienne is het niet.
Daarom kom ik tot de conclusie dat Anniek de mol is. Dennis, Vief of Jon zou het natuurlijk wel kúnnen zijn. Je kan iemand nóóit uitsluiten maar dan zouden ze wel een hele slechte mol zijn. Veel mensen vinden dat als Anniek de mol is, ze een slechte mol is. Ik denk van niet, Ze opereert juist wel slim. Beetje leuk in de groep. Vrolijk. Vaak optimistisch. Niet erg wantrouwend, (Tegenovergesteld van de anderen)...
Ik ben er definitief uit.
(Of is het nou toch Jon...
)