http://www.youtube.com/watch?v=slTTk4JahpQ
Je bedoelt
http://www.youtube.com/watch?v=CNbVrqSGxZw Maar dan nog blijft het raar: "Schotland, Engeland" "Oh, dan is het nog niet bekend gemaakt." En dan vervolgens
toch daar naartoe. Da's toch geen hint? "Hier staat dat Milouska ooit mol was." "Oh, dan is dat nog niet bekend." Wat ik maar wil zeggen, volgens mij is dat absoluut niet de hint.
Persoonlijk vind ik het vreemdste stuk en daarmee het stuk waar zeer waarschijnlijk de hint zou moeten zitten, het nu volgende moment:
"Hoe was de groep bij jou, heb je ruzie gehad met mensen?"
"Dit is een lastig verhaal om antwoord op te geven."
"Maar je kan er antwoord op geven."
[start molmuziek]
"Ja, maar het ligt een beetje aan de periode hoe de groep was. Ja, ik heb het maar kort meegemaakt..."
"Oh. Je hebt het maar kort meegemaakt?"
"Ja, ik vond de groep heel leuk."
"Wat is dit voor rare verspreking?"
"Nee..."
"Welke verspreking?"
"...hij doet het erom."
"Hahahaha."
"Hhaahaha."
"Ja jongens, wat is dit nou voor gesprek? Jullie weten dat ik gewoon niet veel kan zeggen."
etcetera.
Vooral die teksten "Oh. Je hebt het maar kort meegemaakt?" en "Nee, hij doet het erom". Ik heb zelf anderalf jaar onzinradio gemaakt, ik herken precies deze manier van uitspreken. Als je als presentator al weet dat er iets komt, doen alsof het bijzonder onverwacht is, dat gebeurt exact zo.
Daarbij, de molmuziek start daar niet per ongeluk. En vreemde reactie als je vraagt "Was het leuk?" "Dat is moeilijk om antwoord op te geven." Hoezo? Je kan toch wel gewoon zeggen of er ruzie was of niet. En dan "ik heb het maar kort meegemaakt" en "welke verspreking?" (maw, het was geen verspreking, dat was zo afgesproken). Het zenuwachtige lachen van de presentatoren van dienst geeft ook direct aan dat ze op dat moment met iets geniepigs bezig zijn.
Hoe kan je overigens weten dat het aan de periode ligt hoe de groep was als je er maar kort bij was? Je weet dat het in het begin leuk was en toen lag je er uit, meer weet je dan ook niet. En dan is het helemaal geen lastige vraag, want ja, jouw periode was leuk. Of je weet dat het eerst leuk was en later niet meer, maar dan heb je het niet kort meegemaakt. En dan nog is er geen reden om moeilijk over deze vraag te doen. "Soms wel, soms niet, maar dat zal je allemaal te zien krijgen," was dan toch een prima antwoord geweest? Je maakt mij niet wijs dat een radio dj niet met een normaal antwoord op een normale vraag op de proppen kan komen.
Dus, dat zijn mijn argumenten waarom er van dit gedeelte gesprek geen klap klopt en waar we dus iets achter zouden moeten kunnen zoeken.