Fijn om al die positieve berichten hier te zien!
Maandag begin ik met mijn eerste tentamenweek op de uni en ik ben to be honest best wel zenuwachtig. Geen idee wat voor soort vragen ik moet verwachten, ik kan niet ALLE stof leren want dat is te veel, leer ik dan wel de goede stof? Met name een heel boek doorlezen is nogal wat dus ik lees alleen de belangrijke stukken die ook in de colleges kwamen. Maar of dat genoeg is???
Succes! Eerste tentamenweek is inderdaad altijd spannend, en lastig inschatten wat nou echt belangrijk is. De inhoud van de powerpoints is vaak wel echt het belangrijkste, dus focus je vooral daarop en lees het boek nog eens door op onderwerpen die je lastig vindt.
Van mij ook nog even een update: ik zit nu in m'n tweede jaar Taalwetenschap en doe de track Taal en Cognitie. Het is superinteressant allemaal, en ik heb het erg naar mijn zin
. Vooral het vak Neurolinguïstiek dat ik afgelopen blok had vond ik heel erg leuk, dus daar wil ik me zeker meer in gaan verdiepen. Ik denk erover om een minor Brain en Cognition te gaan doen volgend jaar
. Maar ook vakken als Semantiek, Syntaxis en Fonologie 2 vind ik erg leuk, dus ik heb nog genoeg opties
. De eerste tentamenweek is net voorbij, die ging best goed op één praktisch tentamen van Statistiek na, want daarvoor hadden we één uur en dat was gewoon echt te weinig. Nog niets teruggehad, dus dat is nog even afwachten. Al met al zit ik dus helemaal goed op m'n plek bij de studie