Ik ben nu bezig om stemregels op te stellen voor ons parlement tijdens zomerschool. Best leuk om eens te doen, maar wel erg ingewikkeld. Grappig om te zien waar je allemaal over na moet denken. Hoe moet je stemmen? Gebeurt meestal bij handopsteking. Maar wat dan als jij een afwijkende mening hebt van je partij? Dan word je eerder gedwongen om mee te stemmen en dat ondergraaft toch een beetje het doel van het parlement. Door stembriefjes dan? Als dat voor elke stemming moet, kost dat mega veel tijd en geld. Elektrisch? Maar ja, we heten Transdanubie, we liggen toch wel ergens in de invloedssfeer van Rusland, dus wat te doen tegen gehackte stemkastjes?
Geen idee of je zo ver door moet denken, maar ik vind het wel grappig. En iemand uit mijn studiegroepje zei ook nog: maar anoniem stemmen is ook niet alles, want dan kunnen mensen eerder smeergeld aannemen. Dus ja, nu moet ik daar weer een oplossing voor verzinnen.
Nog een weekje en dan gaan we lekker naar Malaga
Oh en ik heb net met de studieadviseur aan de lijn gehangen. De hele opleiding is ineens veranderd, dus zij gaat nu een nieuwe planning voor me maken. Met het doel om in 2018/2019 aan mijn master te gaan beginnen.