Nog gefeliciteerd Lama
Ik ben inmiddels bezig met de laatste loodjes van mijn bachelor. Ik moet volgende week dinsdag mijn pleitnota of liever gezegd mijn requisitoir inleveren voor de slotdag van het integratie practicum. Dan moet ik voor volgende week maandag mijn 1e versie inleveren van mijn schrijfopdracht voor schrijven over grondrechten en dan moet ik ergens tussendoor nog mijn extra schrijfopdracht doen, omdat ze zo'n zooitje hebben gemaakt van het studiepad dat ik 1,7 punt tekort kom.
Op de slotdag van integratie practicum mag ik officier van justitie spelen. Ik ben super blij dat ik de strafzaak heb gekregen want die is veel makkelijker, maar er is echt nauwelijks bewijs, dus ik was veel liever advocaat geweest
We hebben ook meer informatie gekregen over de slotdag. Ze hebben drie zalen, die ze tot rechtbank verbouwen. Elke zaak heeft drie rechters, waarvan er 1 een echte rechter is, 1 een advocaat en 1 een van de docenten. Je krijgt dan 7,5 minuut om te pleiten en dan nog 2,5 minuut om te reageren op je tegenstander en dan moet je ook nog vragen van de rechters beantwoorden. Dat vind ik nog het spannendst, want op wat je tegenstander gaat zeggen, kun je je nog wel enigszins voorbereiden. Omdat ik als laatste aan de beurt ben, mag ik de andere strafzaken ook niet zien, alleen de privaatrechtzaken.
Kortom nog even een spannende maand en dan ben ik hopelijk in juli klaar.