Bij ons op de lagere school dachten ze dat dyslecttisch synoniem was voor dom, dus iedereen die dyslectisch was kon niet hoger krijgen dan een VBO/Mavo advies. Ik ken er zat die nu makkelijk VWO hebben gehaald. Daarbij konden er volgens onze lagere school maar 4 per klas naar het gymnasium. Ja, da's lastig in een klas die bovengemiddeld slim is. Uiteindelijk hebben er bij ons (waaronder ikke
, hoewel ze me niet wilden laten gaan (rotschool) 8 categoriaal gymnasium gedaan (dus op een school die puur alleen gymnasium is), daarnaast hebben er nog een stuk of 8 gymnasium gedaan op een scholengemeenschap, dan nog eens een stuk of 10 VWO, de rest HAVO en één jongen VBO, wat best zielig was voor die jongen.
Maar goed, ik zat dus gewoon op een rot lagere school en dan is een CITO die zegt dat je wel VWO aankan, best prettig.
Maarreh nu gaat 't allemaal best lekker op school. Voor één studie bijna afgestudeerd. Voor de ander hoef ik alleen nog Roemeens te volgen om mijn propedeuse te halen. En daarvoor had ik in het eerste semester een 8,5 en nu sta ik wederom een 8,5 gemiddeld.