Anniek bij de tenten-veiling
- eerst helemaal geen reactie, ze lijkt te peilen wat de rest doet
- dan zegt ze: voor het zelfde geld hebben we straks aan het einde van de rit 1 tent en een blik bier en dan is dat het. Groep ophitsen om toch geld uit te geven.
- Anniek stelt zich weer afwachtend, observerend op.
- iemand roept ja! Anniek draait zich snel om, lijkt erin mee te willen gaan, iemand anders roept 'nee', ze doet niks.
- er is een bod van 1100 euro. Iemand roept deal. Een paar mensen roepen nee. Anniek blijft een tijdje stil, roept dan heel hard, nee, ik wil het ook niet (stampt erbij)! Daarin gaat ze met de meerderheid mee (maakt geen verschil en minder verdacht).
- Anniek spoort fel aan om voor het laatste pakket te gaan ipv het 2e pakket (voor 1100 euro) te kopen 'het laatste is echt beter'. De groep is inmiddels bereid om geld uit te geven aan het derde pakket en dat wordt ook meer (1500).
- Op het eerste bod van het derde pakket (2000 euro) reageert Anniek ook niet, ze pulkt wat aan haar oog. Ze lijkt weer de stemming van de groep te peilen.
- Bij het zakken zegt ze niks, veegt met haar voet over de vloer.
- Roept tegen de groep: ben je nog bereid om naar 1400 te gaan?
- Ze roept doen! (al weet ik niet zeker of zij dat is)
- Er zijn er uiteindelijk 5 die voor 1500 gaan, Anniek blijft bij de nee staan, maar dat maakt niet meer uit. Ze zegt wel als eerste van die drie: oke.
Verder opvallend: Zeer gesloten houding, bijna de hele tijd armen over elkaar. Wil ze zich niet laten kennen?
Tactiek: Goed observeren en dan als het kan bij de nee gaan staan, maar wel in de groep gooien dat het risico bestaat dat ze overblijven met 1 tent. Opvallend verschil tussen haar stille, observerende houding en het aandacht vragen als ze nee zegt.
Eigenlijk vrij verdacht. Ik blijf bij Anniek
Wat denk je ervan Heinz?