Ik sta steeds op het punt om naar Anniek als Mol te switchen, maar iets houdt me steeds tegen. En dat zijn die verdachte blikken van haar en uitspraken als "Nul, net als altijd." "Ik heb altijd nul.", "Moet ik de vraag goed of fout beantwoorden?", "Niet rennen! We hebben nog tijd, we hebben nog tijd!" en in een biecht in afl. 7: "Ik denk dat ze mij wel verdenken. Maar nog niet helemaal." Is ze niet gewoon hulpmol II? (Sebastiaan was uiteraard hulpmol I.)
Tja, die kans is natuurlijk altijd nog aanwezig. Je observatie dat Anniek als eerste de kandidaten ziet vind ik ook wel onmols.
En als het hulpmol spelen nou eens een tactiek is van de mol? Tegenwoordig wordt degene die het minst opvallend molt als mol uitgekozen (kijk naar al die mensen die ineens naar dennis gaan terwijl hij nauwelijks heeft gemold), dus als mol moet je af en toe ook opvallend mollen wil je niet verdacht worden. Het is anderen allang opgevallen dat ze weinig heeft ingebracht, dan maar zelf benoemen en ermee kokketteren, kijk ik speel de hulpmol, ik wil dat mensen op mij stemmen, kijk, ze verdenken me nog niet helemaal. Een goede kandidaat wil dat mensen op hem stemmen.
Succes met beslissen Heinz, en blijf je vragen hier posten, blijft interessant zo