Het moet anniek wel zijn.. Volgens mij zit dennis sinds aflevering 2 al op Jon, hij zegt ook in zijn moldagboek op .nl dat hij aan het ergste geval van tunnelvisie leed. Sinds jons naam achterop die vrijstelling stond ging hij op jon..
Maar als je die redenering volgt en dus aanneemt dat Dennis op Jon stemde toen hij eruit vloog (zoals uit de uitzending en dagboek op te maken), dan moet je ook aannemen dat Rick op Anniek stemde toen híj eruit vloog (zoals tevens uit de uitzending en dagboek op te maken). Toch?
Rick en Dennis hebben beide in dat dagboek verklaard dat ze aan tunnelvisie leden. Tunnelvisie houdt in dat je al langere tijd dezelfde verdenkt. Die term past niet bij iemand die op het laatste moment geswitcht is. Dat zou dan inhouden dat Rick op Anniek stemde als Mol en Dennis op Jon.
En dit is mijn punt: Als je besluit de verklaringen te geloven, dan moet je ze allebei geloven. Je kunt niet selectief zijn en zeggen 'oh, wat er in dat dagboek van Rick staat is onzin, maar die van Dennis klopt 100%!'.
Maar ik snap het probleem wel, want als je aanneemt dat beide verklaringen kloppen, dan is de kans dat Anniek de Mol is minimaal. Het zou namelijk heel gek zijn dat Rick als Anniek-verdenker eerder afviel dan Dennis de Jon-verdenker.
Mijn mening is dat je wat je hoort over het stemgedrag altijd met een flinke korrel zout nemen. Maar als je besluit er ook maar enige waarde aan te hechten, dan lijkt het er toch wel heel sterk op dat de Anniek-verdenkers in het spel eerder het veld hebben moeten ruimen dan de Jon-verdenkers. En dat maakt weer dat er toch een behoorlijke kans is dat Anniek níet de mol is.