Als je het alternatief van de anderen (Jon en Anniek) er tegen af zet, nl met de in mijn ogen te-dik-er-bovenop-molacties, dan kan het toch niet anders, dan dat Dennis de mol is? En Viv heeft vlg mij gewoon veel teveel geld in het laatje gebracht.
Dit is eigenlijk precies waarom ik denk dat het Dennis is. Echt verdacht is hij niet, maar ik dénk gewoon dat hij het uiteindelijk zal blijken te zijn. Omdat het van de anderen om verschillende redenen onwaarschijnlijk is en ik me bij Dennis een aantal molacties kan voorstellen die niet of nauwelijks in beeld zijn geweest. En ook acties die wij in eerste instantie niet zo verdacht vonden, maar die als molactie zouden kunnen worden uitgelegd.
Het reuzenrad bijvoorbeeld, waarvan wij denken dat hij het goed deed, maar waar heel goed later de verklaring kan worden gegeven dat "Dennis wist dat Hans bij Anniek moest komen, dus de boel saboteerde door zelf bij Hans te gaan zitten".
En de enveloppen in het gebouw, waar hij gewoon enveloppen heeft kunnen laten hangen. Geldt voor iedereen, maar bij Dennis komt daar voor mezelf bij dat ik eigenlijk gelijk al dacht dat de Mol in de eerste groep moest zitten. Dat was namelijk de enige manier om zeker te weten dat je kón saboteren. In de 2e groep zou je eigenlijk als eerste moeten om echt iets te kunnen doen, maar dan was je als Mol toch afhankelijk van de volgorde die de groep zou bepalen. Op zich deed Jon het dan ook nog goed door de rest te overtuigen van zijn nachtblindheid, maar ja, die kwam weer met veel naar buiten.
Dennis is de enige van de eerste groep die nog over is.
Bij de laseropdracht in het kasteel kun je je vanalles voorstellen. Het kan een mislukte molactie zijn en dat het de bedoeling was om afgeschoten te worden. Maar hij kan ook een geldzak weggemaakt hebben ofzo.
Bij de theateropdracht is het duidelijk hoe e.e.a. naar Dennis uitgelegd kan worden, ook al vinden wij het een Peppi & Kokki-hint.
Wil op de verkeerde plek in de loods gaan staan, wandelt rustig terwijl de tijd verloopt bij de telefooncellen, zet hoog in en verliest bij het flipperen, gaat drank zoeken in de supermarkt, doet niks bij het bedienen, gokt niet de juiste afvaller, enz, enz. Veel slappe en mislukte molacties, maar wel zo uit te leggen. En - en dat is het belangrijkste - veel minder benadrukt in de uitzendingen dan van Jon en Anniek.