2500 is inderdaad wel erg veel, teveel eigenlijk, maar er kunnen wel genoeg verklaringen voor zijn. Volgens mij was er constant iemand bij Dennis (Sebastiaan of Anniek waren dat) en dat maakt het in zo'n opdracht al een stuk moeilijker om te mollen. Moet je dan midden in je sprint ineens lopen of stil staan terwijl iemand naar je kijkt? -.- Je zag dat Dennis eigenlijk al de verkeerde kant op wou rennen, want hij rende naar links, terwijl de poort waar Dennis heen moest rechts was. Sebastiaan zei nog wel "rechts rechts rechts", maar pas toen Sebastiaan "andere rechts" zei, rende Dennis naar rechts. Niet elke molactie lukt altijd. Bovendien is het in bijna elke serie wel voorgekomen dat de Mol in een keer één groot bedrag heeft binnengehaald, wat voor velen de enige houvast was om die af te strepen als Mol. Maar eerlijk is eerlijk, Dennis leek wel erg zijn best te doen, dus dat is erg onverdacht.
En wel een dubieus moment is inderdaad dat Dennis het zakje aan Sebastiaan wilt geven, of dat lijkt maar zo (tijdens de opdracht zelf is het duidelijker te zien overigens):
Yep, dit is ook ongeveer wat ik in mijn schema, waar ik mee bezig ben, heb gezet. Hij wordt onder toezicht van Viviënne naar het geldzakje geleid.
Als hij van de tarp naar de muur loopt stuikelt hij en kijkt om naar de sluipschutter (wat vertraagd), maar wordt (misschien onbewust) gedekt door Anniek.
Hij probeert best opdringerig het zakje geld aan Sebastiaan te geven, ook nadat het al door Viviënne verboden is door de walkietalkie. Dit zou een mislukt molactie kunnen zijn. Al zullen we nooit weten wat er gebeurt was, als het was gelukt.
Vervolgens rent hij niet samen met Sebastiaan, waardoor hij makkelijker geraakt kan worden.
Maar goed, we kunnen er ook niet omheen dat hij over de finish heen loopt met het geld. Al werd hij toen volgens mij ook in de gaten gehouden door Sebas, Viv en Jon.
(Het zou mij ook niets verbazen als de mol niet geraakt kan worden, zoals Yvon ooit, maar dan heeft Dennis he wel een beetje verpest.)
Ik vindt trouwens zijn uitspraakt in 'De kandidaten over de serie' erg aansluiten bij hoe ik hem zie als mol. Dennis:
"Het was heel leuk om mee te doen aan wie is de mol. Ja, leuker dan ik dacht, maar ook tegelijkertijd zwaarder dan ik dacht… In het begin, ja, kreeg ik toch wel moeite met zo ‘n grote groep."Dennis speelt fanatieke kandidaat, maar mist een stukje leiderschap dat Inge wel had. Dennis kan daarom niet de groep in zijn aanpak meetrekken, en moet het meer van induviduele acties hebben. Bij de veiling zie je hoeveel moeite hij heeft de rest te overtuigen, en houdt zich bij de veiling van de tassen geërgerd op de achtergrond.