Hallo allemaal,
Normaal gesproken lees ik alleen mee op het forum over De Mol. Maar aangezien ik zoveel omslachtige tips/hints voorbij zie komen en zo weinig échte hints moest ik me wel aanmelden en mijn gevonden hints laten weten.
In de vorige seizoenen van Wie is De Mol waren er 2 soorten hints. De hints dmv doordenken, cijfers berekenen etc. Het 2de soort hints zit altijd in de compilatie. Compilatiehints genoemd. Hierover hoor je bijna niemand terwijl er vele hints duidelijk tussen zitten. In mijn ogen de belangrijkste en makkelijkste hints die er zijn om de Mol te ontmaskeren.
Aflevering 1:
1. De eerste negen kandidaten krijgen te horen: "Er is nog geen mol." Dan kan het heel goed dat de Mol er nog niet was en dat die als laatste kwam. Wie kwam er als tiende aan? Froukje.
2. Sebastiaan, terwijl hij bij de ex-mollen zijn naam intikte: "De mol zit er tussen, dus blijf goed kijken." En wie was daartussen gemonteerd? Froukje. Erg belangrijke hint!
3. Froukje staat voor haar scherm in de loods en ziet dit beeld op haar scherm:
Het is toch duidelijk dat dat bord niet in die loods hoort! Toch wijst Froukje ernaar en gaat dan naar boven om deze camera te zoeken. Dennis moet uiteindelijk haar camera zoeken en er naartoe leiden.
Aflevering 2:
1. Helemaal op het begin is de compilatie van vorige week. Daarin staan de volgende dingen achter elkaar gecompileerd.
1) PJ zegt 'Er is nog geen Mol' 2) Sebastiaan zegt: 'hey, dat ben jij' en wijst naar het beeldscherm van Froukje. 3) Froukje in beeld en zegt 'Oke'
2. Als je de opdracht in het Titanic kantoor goed bekijkt zie je dat Froukje naar de kast loopt vanaf de zijkant. Vanaf die kant móét ze de groene enveloppe zien hangen maar ze besluit ín de kast te kijken en weg te lopen zonder enveloppe.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=33053.0;attach=119077Als je de afleveringen meerdere keren zorgvuldig bekijk dan vallen deze dingen op.
Dan zijn er natuurlijk ook nog kleinere, geen compilatie, hints zoals Froukje d'r sjaal
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=33053.0;attach=119083en een rode muismat die bij alle kandidaten zijn te zien behalve bij Froukje.
Het is ook erg opvallend dat er geen hints op de website van Wie is De Mol staat van Froukje en nog opvallender dat ze bijna niet in de afleveringen voor komt. Ze houden haar erg op de vlakte terwijl het programma je wel wilt doen geloven dat Dennis, Rick, Hans etc. wel érg verdacht doen.
Let op de vorige seizoenen: daarin was degene die in het programma naar voren kwam als De Mol, nooit de Mol!