Ok dit was een lang bericht dus heb hem even in tweeën gesplitst.
Ooit moeten andere kandidaten toch 'buiten spel' gezet worden? Waarom moet dat per se zo laat mogelijk zijn? Bovendien kunnen ze altijd nog andermans plek vinden, als ze hun eigen hebben gevonden.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik heb niet gezegd dat dat zo laat mogelijk moest zijn, maar zo vroeg mogelijk. Kandidaten hebben dan hun plek gevonden en in de meeste gevallen bleven ze ook gewoon staan. Of zijn ze een paar keer naar Sebastiaan gelopen, maar ze zijn zeker niet meer op zoek gegaan naar andere camera's.
Het geld van alle anderen bleek ook minder waard te zijn, dus alsnog was Jon de sterkste schakel. Viviënne vond trouwens erna ook érg veel enveloppen, en als de Mol voor haar was geweest, zou je denken dat er niet zo veel meer te vinden hoort te zijn.
Jon kon bijvoorbeeld precies weten briefjes op geen ander briefje paste, hij opperde wel heel erg om als eerste te gaan. Het gaat erom wat hij heeft gedaan en niet wat de anderen hebben gedaan. Als ze met z'n tienen allen de opdracht verkloten, maar één met opzet dan is diegene nog wel steeds de mol.
Het ging eerst om het binnenloodsen (prioriteit dus), daarna om de kwartjes -.-
Tuurlijk ging het om binnenloodsen, maar zonder kwartjes had je daar uiteindelijk toch weer niets aan. Alweer, de held is de Mol. Je kon die kandidaten wel binnenloodsen maar zonder kwartjes had je daar uiteindelijk niks aan.
Zonder boodschappen kan je geen juiste fruitsoort bij de juiste waterpijp leggen -.-
Dat is waar, maar uiteindelijk ging het om de waterpijpen, want daar was geld te verdienen en de mol moet ervoor zorgen dat het geld eruit gaat. De boodschappen zijn trouwens ook goed gedaan en ik neem aan, omdat het geen echte opdracht was, dat de mol daar niet heeft gesaboteerd.
Feit blijft dat je als Mol beter stil kan zijn als zoiets gezegd wordt -.-
Feit blijft dat de mol hier helemaal niet op gerekent heeft en had dus een andere tactiek. Jon had dan alsnog de opdracht kunnen vergallen. Dus voor de mol maakt het niet zo heel veel uit en als de opdracht dan toch al mislukt is zeg je dan ook maar niks meer. Zo zie ik het, hij snapt de opdracht en weet hoe hij het moet vergallen. Als de rest er een andere draai aan gaat geven, oppert hij even, maar denkt daarna ook dat het zo ook wel kan!
Kheb ook geen idee waar dit over gaat -.- maar in deze opdracht blijkt wel weer dat Jon wél geld in de pot brengt, en Anniek niet.
Nou dat Anniek gesaboteerd zou hebben met Viviënnes antwoord, maar volgens mij is dat verder niet zo.
Jon beantwoordde de moeilijke vragen die de andere twee niet wisten (wie stond het langst op 33 in ganzenbord, na welke opdracht kon 30000 euro verdiend worden), terwijl de antwoorden op de vragen die Anniek beantwoordde triviaal waren.
Feit is, dat die vragen als nog goed beantwoord zijn. In ieder geval niet meer of minder dan de moeilijke vragen waar Jon antwoord op wist en zei. En dat pleit nog niet tegen hem of haar, want ze kunnen beiden alsnog zomaar wat kaarsjes uit hebben geblazen.