Vooral door Dennis zijn uitspraak dat Froukje op Anniek zat en eruit ging en Anniek haar verspreking dat omdat Viv een vrijstelling had zij of Dennis eruit zou gaan, blijf ik ook heel naief op Jon.
Als Dennis slim is liegt hij dat hij barst of wat ik nog veel eerder denk, heeft Froukje tegen hem gelogen (waarom ook niet? het is WIDM!), als Anniek de mol is verspreekt ze zich niet, maar zegt ze dit heel bewust, om zo net te doen of ze kandidaat is.
Van Jon vond ik opvallend dat hij de vrijstelling meteen naar Anniek wilde. Ben je de mol, dan kun je rustig het initiatief aan de ander laten, want het maakt niet uit. Maar hij wil Anniek. Als kandidaat is dit logisch. Hij verdenkt Anniek en de vrijstelling aan je mol geven betekent meer kans voor jezelf om erin te blijven.
Dennis wil Viv. Ook dit is logisch. Van hem weten we inmiddels dat hij kandidaat is en hij ziet voor zichzelf een betere kans tegen Anniek dan tegen Viv. Waarmee gelijk is bewezen dat hij inderdaad vol op Jon is gegaan, want anders geef je de vrijstelling natuurlijk aan degeen die je verdenkt de mol te zijn, en dat was beslist niet Vivienne.
Interessant is ook dat Jon in eerste instantie volhoudt dat het Anniek moet worden, en als Dennis dan vraagt waarom niet Vivienne, moet Jon met de billen bloot. Hij moet iets zeggen, maar wil niet prijsgeven dat het is omdat hij Anniek verdenkt. Dus zegt hij dat het is omdat hij denkt dat Viv ook wel zonder vrijstelling in de finale komt.
Ik vind dit een vreemde actie van Jon als eventuele mol. Vanuit kandidaatspositie is het volkomen te begrijpen dat hij de vrijstelling hoe dan ook aan Anniek probeert te geven, maar als mol had hij nooit zo ver hoeven gaan en gewoon tegen Dennis zeggen, wie wil jij, o, waarom dan, o, oke hoor.