Ik ben er na de aflevering van donderdag vrij zeker van dat Jon de mol is (gelukkig
).
Allereerst, er van uitgaande dat de kandidaten de waarheid spreken, Vivienne en Anniek op Jon zaten en Jon vol op Anniek. Als Anniek de mol was geweest zou Jon hebben gewonnen. Als Jon de mol is dan was het gewoon een kwestie van wie de meeste vragen goed had.
Een andere hint is wellicht de eerste zin in de molmail interviews van afgelopen keer: de eerste zin daarin is van Dennis, die zegt: ik weet wel wie de mol is... En Dennis heeft er nooit een geheim van gemaakt Jon te verdenken.
Dat moet van belang zijn, want Dennis hoort eigenlijk niet bij de interviews van de finale te zitten.
Het enige jammere is dat Jon wel verdacht is geweest door kandidaten. Maar tussen Anniek en Jon vind ik hem de beste en ik denk ook dat hij achter de schermen nog wel eens meer zou kunnen hebben gedaan dan we denken
Ik vind vooral de actie in het theater dan wel goed, met dat woordje wie. Hij heeft wel de woorden is, de en mol gezegd, maar niet wie. En als je met de andere kandidaten praat, is dat best wel een woord wat je vaak zou gebruiken (lees: wie zei nou net zus en zo, wie zit er de hele tijd doorheen te praten, dat soort dingen). En honderdduizend keer Het geld ligt bij... zeggen
En Anniek klonk erg verslagen in de interviews. Jon niet.