Het gaat erom dat wat Rick zegt niet klopt.
Het is namelijk de kandidaat die 3 vragen stelt aan de Mol, maar Rick zegt in zijn uitleg van de opdracht dat de Mol 3 vragen mag stellen (aan de kandidaat). En daarna zie je dan Rick 3 vragen stellen aan Anniek.
Iedereen vermoedde dat er een aanwijzing a la 'Ego de mol' in deze opdracht zou zitten en ik denk eerlijk gezegd dat dit hem is.
Ik denk dat dat nog steeds wel zo is... Het is totaal niet onderbouwd, maar ik loop al de hele dag rond met de gedachte dat de volgende dialoog heeft plaats gevonden:
Rick (vraag 3):
"Ben jij de mol?"Anniek:
"Nee."Rick:
"Ik wel."Dit zal wel niet daadwerkelijk gebeurt zijn, maar het kan wel. Juist als de mol aan de kant van de microfoon staat kan hij zeggen wat hij/zij wil, zonder dat de kandidaat die het hoort weet om wie het gaat.
Als je met deze hypothese in je achterhoofd de opdracht gaan kijken, dan lijkt het een mogelijkheid. Er wordt er veel aandacht besteed door wie Anniek denkt als eerst ondervraagd te zijn. Rick's "daar had ze even niet op gerekend" opmerking. Anniek's lach nadat Jon zegt de mol te zijn (Anniek denkt dat Jon de eerste serie vragen stelde).
Ik geef toe dat je er ook wel flink wat fantasie voor nodig hebt.
Maar niets is wat het lijkt, voor het zelfde geld is Viviënne de mol
, of heeft de mol bij deze opdracht iedereen ondervraagd.
Dit is in elk geval een opdracht waarvan ik iets verwacht terug te zien tijdens de laatste uitzending.
Ik ben er uit, ik ga maar verder met Rick, al ben ik nog steeds van niemand behalve viv en Dennis overtuigd dat hij niet of wel de mol is.
Voor mij helemaal hetzelfde.