Er zijn een aantal hints waarmee je uit kunt komen op Rick als mol.
- Er is nog geen mol >> zie het topic: "De mol was al bekend theorie"
Ik zie de redactie er voor aan dat de mol er nog inderdaad niet was en pas mol werd na een groen scherm. Want waarom anders die SMS optrommelen, die hele show erom heen? 't Kan toch bijna niet anders dan dat er toch nog echt geen mol was. Formeel gezien, want de mol zou de mol zijn na het zien van een groen scherm.
- Rick: Ik hou wel van avontuur, maar op een gegeven moment wil ik wel weten van wat ik ga doen, zodat ik me er op kan voorbereiden
Van de afgelopen molmail. Ligt hier wellicht ook een hint, of meer een tipje van de sluier die opgelicht wordt? Wat wil je als mol? Je kunnen voorbereiden op de diverse opdrachten, of althans weten wat je te wachten staat. Maar als de mol daadwerkelijk pas na een groen scherm de mol was, is dat niet mogelijk. Of naja, zo min mogelijk. Wie weet zit hier dus een hint in naar Rick als mol.
Rick zit eerst anderen te bekritiseren bij de pinbal opdracht dat ze teveel geld inzetten en vervolgens verliezen. Wat doet hij zodra hij aan de beurt is? Ook 200 euro inzetten. Waarom wordt er dan gevraagd. Om 't verlies te compenseren van de anderen. Dit lukte anders niet, want hij kwam niet bij de juiste 5x maar volgens mij bij de 1x. Dan heb je nog de veiling, waarbij Rick met name zei: nee, wacht af, er komt hierna iets beters aan bod. Vervolgens in de biecht: "We hebben eigenlijk het slechtste pakket gekocht. Voor meer geld dan waar we het eerste pakket voor hadden kunnen kopen. Dat is echt zò stom." Welnu, door wie komt dat? Door Rick toch echt lijkt mij.
Bij de laatste paar keer dat de kandidaten het reuzenrad van Belfast konden laten draaien moest Rick een keuze maken. Wat deed ie? Hij verprutste het, wie kreeg er de schuld? Sebastiaan. (1 van de biechten) Dit terwijl het aan Rick lag en Sebastiaan het moeilijk kon veranderen.
Nu zijn dit een paar dingen die mij opvallen aan Rick zijn rol in de bovenstaande dingen. Hij is overigens voor mij geen mol geweest tot dusver, maar al met al zie ik nu meer aanwijzingen voor Rick als mol dan voor andere kandidaten. Hij heeft voor mij dus nu een streepje voor als het aan komt op het molschap