Auteur Topic: [Kandidaat] Rick  (gelezen 76026 keer)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Rick
« Reactie #80 Gepost op: 28-01-2009, 14:47:19 »
Ja, en by the looks of it gaat hij in aflevering 4 weer verdacht doen. Waarbij de kandidaten waarschijnlijk denken: ja, maar Rick is toch de mol niet gezien een of andere eerdere opdracht. Dan kun je opeens open gaan mollen. Lijkt me echt te gek als mol zijnde. (deze redenatie geldt overigens ook voor andere kandidaten)

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #81 Gepost op: 28-01-2009, 18:25:47 »
Hij spreekt het wel een beetje uit als taxien, maar dat is denk ik het gevolg van die malle Gooise R die voor geen meter rrrrrrolt.

Rick heeft echt geen Gooische R hoor! Ik kan het weten, ik ben van oorsprong een gooisch meisje  ::jaja::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #82 Gepost op: 28-01-2009, 19:34:00 »
califax> dank voor de verbetering, ik bedoel inderdaad de aflevering 1.

Dank je :)

Rat, stel dat Rick de mol is, misschien heeft die opdracht in aflevering 1 gebruikt om een beetje goodwill te creeren? Aangezien het toch om 'negatief geld' ging? Maar het is inderdaad niet heel molachtig. Sebastiaan en Rick komen wel op tijd binnen, maar ik heb het gevoel dat ze op de een of andere manier wisten dat het de andere groepen niet gelukt was om op tijd te komen. Dan is het natuurlijk heel held-achtig om zelf wel op tijd te komen. Misschien?
Mogelijk heb je inderdaad wel gelijk. Naast fabriek en telefooncel opdracht is Rick vaak redelijk verdacht. Af en toe de held uithangen om verdachtmakingen van je af te schuddden kan best een goede mol tactiek zijn.
De kandidaten moesten tijdens de telefooncel opdracht natuurlijk allemaal langs Robinson, en komen er weer voorlangs als ze naar het busstation gaan. Misschien dat ze een ander team zijn tegengekomen. Als we de montage mogen geloven (wat ik niet doe in dit geval) komen Sebas en Rick langs Robinson op het moment dat Anniek en Hans daar net uitkomen.

Ik heb Rick nog niet uitgesloten als mol. (Maar goed, Viv is de enige die ik echt uitgesloten heb.)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 28-01-2009, 23:34:49 »
Rick heeft echt geen Gooische R hoor! Ik kan het weten, ik ben van oorsprong een gooisch meisje  ::jaja::

Oh oké, maar die R van Rick rolt in ieder geval niet, daar ging het om. Hij heeft hem blijkbaar niet voor op z´n tong.

Offline Dootje

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2009, 14:10:08 »
Het viel mij op dat in het vraaggesprek met Jon, Rick zegt dat hij 'm geen sleutel heeft gegeven terwijl in de uitzending
dat wel het geval leek te zijn.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2009, 15:43:47 »
Het viel mij op dat in het vraaggesprek met Jon, Rick zegt dat hij 'm geen sleutel heeft gegeven terwijl in de uitzending
dat wel het geval leek te zijn.
Viel mij ook op.
The British are not impressed.

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2009, 19:37:35 »
Gaf Rick de sleutel niet aan Anniek? Of heb ik dat fout gezien?

Offline mollenvanger5

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2009, 20:14:31 »
Nee aan Jon

Offline Dootje

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 31-01-2009, 19:57:29 »
Ja ik wet totaal niet wat ik er mee moet hoor, maar vond het echt een vreemd moment.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #89 Gepost op: 31-01-2009, 21:02:56 »
Gaf Rick de sleutel niet aan Anniek? Of heb ik dat fout gezien?

Jon wou én de sleutel én het geld, dat wou Rick niet en vraagt aan Jon: wat wil je nu? Het geld of de sleutel?
Jon antwoordt: "alletwee"
Rick: "Dat krijg je niet" waarop ze begonnen te trekken en sleuren.
Jon zegt dan: "zie je wel, hij wilt het geld voor zichzelf."

En dan komt inderdaad Anniek af en roept Rick om de sleutel aan haar te geven. Of ze die ook daadwerkelijk krijgt is een andere vraag.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2009, 21:05:23 door feniks »

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 31-01-2009, 21:06:03 »
Jon wou én de sleutel én het geld, dat wou Rick niet en vraagt aan Jon: wat wil je nu? Het geld of de sleutel?
Jon antwoordt: "alletwee"
Rick: "Dat krijg je niet" waarop ze begonnen te trekken en sleuren.
Jon zegt dan: "zie je wel, hij wilt het geld voor zichzelf."

En dan komt inderdaad Anniek af en roept Rick om de sleutel aan haar te geven. Of ze die ook daadwerkelijk krijgt weet ik niet.

nee want meteen daarna zegt rick : 'nee jon heb het allebei. En Jon bevestigt dat ook. Waardoor hij ook nog bijna op ze bek valt  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #91 Gepost op: 1-02-2009, 13:06:07 »
Maar daarna gaat Jon het weer ontkennen.

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 1-02-2009, 16:17:46 »
Vond het ook wel opvallend..

Rick zijn intro-filmpje : Goede Tijden, Slechte Tijden.
Inge haar intro-filmpje : Goede Tijden, Slechte Tijden.

Rick (Seizoen 9) : Veiling
Inge (Seizoen 7) : Veiling

Rick :
GOede tijden.. Veel geld gewonnen tijdens de kistjes,
Slechte tijden.. Geld verloren door diefstal en de flipperkast.

Inge :
Goede tijden.. Buggy Opdracht.
Slechte tijden.. Veiling..

En vond in de eerste aflevering dit shot erg opvallend..

Vind het een beetje Rick tegenover alle kandidaten. De mol moet het tegen hun opnemen. Vera en hans hebben dit ook.. Maar die zijn al uit het spel. je ziet ook alleen dat Rick gaat zitten vanaf dit shot. Zo van : "Kom maar op!"
« Laatst bewerkt op: 1-02-2009, 16:53:30 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #93 Gepost op: 1-02-2009, 19:44:37 »
Oh oké, maar die R van Rick rolt in ieder geval niet, daar ging het om. Hij heeft hem blijkbaar niet voor op z´n tong.
Toegegeven, hij heeft een rare R, haha.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #94 Gepost op: 1-02-2009, 21:07:19 »
Nouja, het is wel een rare R maar je hoort Rick wel een beetje de R rollen vanaf 0:21 hier: http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
::rofl::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Neon

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 2-02-2009, 20:56:03 »
Nouja, het is wel een rare R maar je hoort Rick wel een beetje de R rollen vanaf 0:21 hier: http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
:')

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 2-02-2009, 23:38:59 »
Ik weet niet of het al gezegd is.

"R is nog geen mol" kan niet een hint naar Rick zijn, als Pieter-Jan niet weet wie de mol is. Want als de regie tegen PJ zou zeggen "je moet telkens "R is nog geen mol" zeggen en niks anders" dan zou dat zo'n dikke hint zijn dat PJ wel moet raden wie de mol is. En volgens PJ wist hij echt niet wie de mol was. Dus is het geen hint.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #97 Gepost op: 2-02-2009, 23:42:08 »
Ik weet niet of het al gezegd is.

"R is nog geen mol" kan niet een hint naar Rick zijn, als Pieter-Jan niet weet wie de mol is. Want als de regie tegen PJ zou zeggen "je moet telkens "R is nog geen mol" zeggen en niks anders" dan zou dat zo'n dikke hint zijn dat PJ wel moet raden wie de mol is. En volgens PJ wist hij echt niet wie de mol was. Dus is het geen hint.

PJ krijgt continue instructies voor zijn tekst. Als hij overal iets achter zou moeten zoeken..

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 3-02-2009, 13:08:08 »
Dat "ticket to paradise" betekent gewoon dat het heel erg leuk kan worden als je een date met Rick hebt haha. :-*

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 4-02-2009, 20:30:02 »
Er zijn een aantal hints waarmee je uit kunt komen op Rick als mol.

- Er is nog geen mol >> zie het topic: "De mol was al bekend theorie"

Ik zie de redactie er voor aan dat de mol er nog inderdaad niet was en pas mol werd na een groen scherm. Want waarom anders die SMS optrommelen, die hele show erom heen? 't Kan toch bijna niet anders dan dat er toch nog echt geen mol was. Formeel gezien, want de mol zou de mol zijn na het zien van een groen scherm.

- Rick: Ik hou wel van avontuur, maar op een gegeven moment wil ik wel weten van wat ik ga doen, zodat ik me er op kan voorbereiden

Van de afgelopen molmail. Ligt hier wellicht ook een hint, of meer een tipje van de sluier die opgelicht wordt? Wat wil je als mol? Je kunnen voorbereiden op de diverse opdrachten, of althans weten wat je te wachten staat. Maar als de mol daadwerkelijk pas na een groen scherm de mol was, is dat niet mogelijk. Of naja, zo min mogelijk. Wie weet zit hier dus een hint in naar Rick als mol.

Rick zit eerst anderen te bekritiseren bij de pinbal opdracht dat ze teveel geld inzetten en vervolgens verliezen. Wat doet hij zodra hij aan de beurt is? Ook 200 euro inzetten. Waarom wordt er dan gevraagd. Om 't verlies te compenseren van de anderen. Dit lukte anders niet, want hij kwam niet bij de juiste 5x maar volgens mij bij de 1x. Dan heb je nog de veiling, waarbij Rick met name zei: nee, wacht af, er komt hierna iets beters aan bod. Vervolgens in de biecht: "We hebben eigenlijk het slechtste pakket gekocht. Voor meer geld dan waar we het eerste pakket voor hadden kunnen kopen. Dat is echt zò stom." Welnu, door wie komt dat? Door Rick toch echt lijkt mij.

Bij de laatste paar keer dat de kandidaten het reuzenrad van Belfast konden laten draaien moest Rick een keuze maken. Wat deed ie? Hij verprutste het, wie kreeg er de schuld? Sebastiaan. (1 van de biechten) Dit terwijl het aan Rick lag en Sebastiaan het moeilijk kon veranderen.

Nu zijn dit een paar dingen die mij opvallen aan Rick zijn rol in de bovenstaande dingen. Hij is overigens voor mij geen mol geweest tot dusver, maar al met al zie ik nu meer aanwijzingen voor Rick als mol dan voor andere kandidaten. Hij heeft voor mij dus nu een streepje voor als het aan komt op het molschap ;)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2009, 21:02:02 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan