Auteur Topic: [Kandidaat] Rick  (gelezen 76036 keer)

Offline Veerr

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick
« Reactie #140 Gepost op: 6-02-2009, 17:18:58 »
Als Rick de mol zou zijn, waarom ging hij dan niet mee met de voornamen die Jon noemde. Jon was toch aan het mollen door een naam verkeerd te noemen en Rick zei steeds dat daar nog een naam tussen moest. Of heb ik het niet goed gehoord?
Klopt inderdaad. [start tunnelvisie] Maar Rick wíst die naam toch niet, dus in principe kon hij best enthousiast die naam vragen aan Jon en Jon's antwoord (als hij zou antwoorden) niet geloven en iets verzinnen. [/einde tunnelvisie]

Verdorie, die kleur lijkt inderdaad Jon's kleur te zijn. Sowieso koppel ik beide theateropdrachten aan hem.

Offline Bodde

• Forumlid
  • Omni Vincit Amor
« Reactie #141 Gepost op: 6-02-2009, 21:04:53 »
Op 5 september 1960 wordt Johannes Martinus Petrus Henricus Elisabeth Coleta van Eerd in Maastricht geboren. Jon van Eerd studeert Engelse Taal- en Letterkunde aan de Rijksuniversiteit van Leiden en later volgt hij een doctoraal Theaterwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Zijn tweetaligheid stelt Jon al vroeg in staat om ook in de Verenigde Staten en Engeland het toneel op te gaan.
Bron: Omroep Max..

Rick zegt "Martinus"....
Hij vult Jon goed aan. Zou de meest domme actie des Mollen ooit zijn lijkt me.
Rick is niet de Mol....
En ja...de kandidaten kunnen dit wel weten, het zou niet de eerste x zijn dat men veel over elkander te lezen heeft gekregen...bovendien zegt nog iemand dat Jon wel 5 of 6 namen heeft...
Maar goed, ik zal de aflevering nogmaals bekijken   ;)

« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 21:09:01 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #142 Gepost op: 6-02-2009, 21:10:37 »
Op 5 september 1960 wordt Johannes Martinus Petrus Henricus Elisabeth Coleta van Eerd in Maastricht geboren. Jon van Eerd studeert Engelse Taal- en Letterkunde aan de Rijksuniversiteit van Leiden en later volgt hij een doctoraal Theaterwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Zijn tweetaligheid stelt Jon al vroeg in staat om ook in de Verenigde Staten en Engeland het toneel op te gaan.

Rick zegt "Martinus"....
Rick is niet de Mol....
En ja...de kandidaten kunnen dit wel weten, het zou niet de eerste x zijn dat men veel over elkander te lezen heeft gekregen...bovendien zegt nog iemand dat Jon wel 5 of 6 namen heeft...

het ging toch zo dat het geld van de verliezers in de pot kwam.. misschien dacht ie wel.. "hoe sneller afgelopen, hoe beter. Des te minder geld".
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Rubmol

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 6-02-2009, 23:16:26 »
In het islamitisch hebben Paradise en Mol dezelfde betekenis!!!
Het islamitisch woord voor beide is Khuld!

Rick heeft op zijn shirt staan: 'Ticket to PARADISE' (zie Titanic theorie)
Hiermee is Rick ontmaskert als mol! 

Offline Bodde

• Forumlid
  • Omni Vincit Amor
« Reactie #144 Gepost op: 6-02-2009, 23:58:25 »

Dat schrijft Reese een uur geleden inderdaad op het forum van Fok.nl....:

"Het is een aanvulling op de Paradise theorie. Mol in het Arabisch is khuld. Maar khuld betekent óók paradise. Rick dus"
« Laatst bewerkt op: 7-02-2009, 00:01:23 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #145 Gepost op: 7-02-2009, 00:00:44 »
Dan moet Reese dat maar hier posten. Wie zit er nou op fok? :P
The British are not impressed.

Offline Bodde

• Forumlid
  • Omni Vincit Amor
« Reactie #146 Gepost op: 7-02-2009, 00:03:13 »
 ;D, ik niet....maar ging wel direct "khuld" google'n..

Ach...diegene die hier daadwerkelijk achter kwam gun ik de credits...vandaar.

maltho thi afrio lito

Offline Irving

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 7-02-2009, 00:05:35 »

Stuk of 20.000 actieve mensen waaronder ik -.- Daar zitten ook hele goede speurders. Maar de hint moet wel compleet geposten die hij daar had gepost. Zelf betwijfel ik of het klopt, want dan is de Mol van tevoren gekozen, maargoed, vanaf hieronder heeft Reese gepost.

Eerste bron:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_arabic/tech_engineering/162336-mole_plough.html
The Arabic name for the animal is خال or خُلد (khaal or khuld).

Tweede bron:
http://www.spiritualfoundation.net/whatistasawwuf.htm
Khuld is one of the many terms in Islamic languages for paradise, which can be spoken of as consisting of various degrees.

En de volgende is voor mensen die meer van plaatjes houden, wel van rechts naar links lezen. Gevonden dus door te Google'n op 'mole khuld'

« Laatst bewerkt op: 7-02-2009, 00:25:32 door Irving »

Offline Bodde

• Forumlid
  • Omni Vincit Amor
« Reactie #148 Gepost op: 7-02-2009, 00:07:47 »
                    Fantastisch Irving!

-1 van de mooiste kinderboeken m.i.! ;D-
maltho thi afrio lito

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 7-02-2009, 00:27:52 »

Rick zegt "Martinus"....
Rick is niet de Mol....

De vraag was voor Vivienne. Volgens mij stonden ze toen al zo ver vooruit, dat het wel waarschijnlijk leek dat hun team ging winnen. Dus zou het toch geen geld opleveren. Wel een mooie gelegenheid voor een mol om een goede beurt te maken.

Offline Vonnisch

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 7-02-2009, 00:38:13 »
Mjah, paradijs VS mol... Ik vind hem redelijk waterdicht als hint als ik eerlijk moet zijn.

Samen met de R is nog geen mol...

..

Ik vind hem geen leuke mol!

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 7-02-2009, 09:41:51 »
Ik ook hoor. :P En wel meer mensen, vermoed ik. Meestal gaat het namelijk andersom en worden de goede hints die hier naar boven komen daar gequote.  :D

Rick is sinds afgelopen donderdag ook mijn mol. En niet alleen vanwege de hints naar paradise.
En ik vind hem het nog leuk doen ook!

Offline califax

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 7-02-2009, 12:09:24 »
Denk je eens in...

Je bent de mol...
Iemand anders beheerd de pot...
Er wordt geld gestolen, en de pot wordt bij diegene weg genomen...

En iedereen zegt op eens tegen je: "Wij vertrouwen jou, we willen dat jij de pot nu beheerd"

Hoe erg moet je als mol zijnde dan wel niet je lach inhouden?

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Offline daantje17

• Forumlid
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
« Reactie #153 Gepost op: 7-02-2009, 12:12:21 »
Als Rick de mol is lijkt me dat een heerlijk gevoel ::rofl:: ::rofl::
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #154 Gepost op: 7-02-2009, 12:13:17 »
@Rubmol; dat vind ik echt een hele mooie hint!  ::ok::

Offline 91ld

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 7-02-2009, 22:03:47 »

Rick zegt "Martinus"....
Rick is niet de Mol....

Een soortgelijke actie heeft Dennis in het vorig seizoen ook gemaakt, namelijk tijdens de seinopdracht waar hij samen met Patrick in een team zat en ze iets doorkregen van Taxi of cashcab ofzo. Dennis gaf even een goed voorzetje maar wist Patrick zo aan het twijfelen te brengen dat ze uiteindelijk toch het foute antwoord hadden doorgegeven. Ik vond dat toendertijd ook erg onhandig als mol zijnde, maar dit keer houd ik het even in het midden. :p

@ WIDMJokertje: is dat een screenshot uit de intro voor/nadat Rick wordt geintroduceerd? Ik zie hem zelf namelijk niet in de recentere afleveringen.

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #156 Gepost op: 8-02-2009, 11:02:23 »
Bedoel je dit bericht?

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #157 Gepost op: 8-02-2009, 19:44:20 »

Leuke hint, alleen jammer dat "your ticket to the mole" niet echt een bekentenis is ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline AMM

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 9-02-2009, 13:28:31 »
Bij de reuzenradopdracht doet Rick ook een paar domme dingen. Hij wil de goede combinatie Hans-Aniek maken, maar doet dat heel omslachtig. Hij haalt namelijk de goede combinatie Hans-Dennis uit elkaar, gaat zelf bij Hans zitten en laat Dennis Aniek halen en Aniek moet vervolgens het bakje met Hans en Rick weer terughalen, zodat Rick weer beneden komt te staan. Als Rick geen tatoeages heeft (daar ben ik wel vanuit gegaan, misschien weet iemand hier meer over) was het veel handiger geweest als hij meteen de goede combinatie Dennis-Rick had gemaakt zodat Hans de ronde erna al bij Aniek kon gaan zitten. Nu duurt het een ronde langer en komt Rick weer beneden te staan, waarna  Sebastiaan vage instructies geeft om Paula en Vivienne uit elkaar te halen.
Toch ben ik nog niet overtuigd van Rick als mol(ik kan nooit kiezen, tunnelvisie is mij vreemd), maar ik wou dit wel ff delen.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #159 Gepost op: 9-02-2009, 14:10:11 »
Citaat

nooit geweten dat islamitisch een taal is. ???
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw