Auteur Topic: [Kandidaat] Rick  (gelezen 76010 keer)

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Rick
« Reactie #160 Gepost op: 9-02-2009, 15:39:23 »
nooit geweten dat islamitisch een taal is. ???

::rofl::    ::ok::   
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 9-02-2009, 19:58:36 »
Bij de reuzenradopdracht doet Rick ook een paar domme dingen. Hij wil de goede combinatie Hans-Aniek maken, maar doet dat heel omslachtig. Hij haalt namelijk de goede combinatie Hans-Dennis uit elkaar, gaat zelf bij Hans zitten en laat Dennis Aniek halen en Aniek moet vervolgens het bakje met Hans en Rick weer terughalen, zodat Rick weer beneden komt te staan. Als Rick geen tatoeages heeft (daar ben ik wel vanuit gegaan, misschien weet iemand hier meer over) was het veel handiger geweest als hij meteen de goede combinatie Dennis-Rick had gemaakt zodat Hans de ronde erna al bij Aniek kon gaan zitten. Nu duurt het een ronde langer en komt Rick weer beneden te staan, waarna  Sebastiaan vage instructies geeft om Paula en Vivienne uit elkaar te halen.
Toch ben ik nog niet overtuigd van Rick als mol(ik kan nooit kiezen, tunnelvisie is mij vreemd), maar ik wou dit wel ff delen.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik heb afgelopen weekend ook speciaal deze opdracht nog eens terug zitten kijken, met het oog op Rick. De eerste keer was het me namelijk helemaal niet opgevallen dat hij het eigenlijk was die de opdracht in eerste instantie fout liet gaan. En dat is uiteraard precies wat de Mol moet doen, onopvallend saboteren. Al zei Sebastiaan na afloop natuurlijk ook al gelijk dat het aan Rick had gelegen, maar ja...

Offline Bodde

• Forumlid
  • Omni Vincit Amor
« Reactie #162 Gepost op: 11-02-2009, 21:05:20 »
In haast;

Waarom spreekt rick over "Iran" o.i.d. i.p.v. Dinar? (20min.40sec).
maltho thi afrio lito

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
« Reactie #163 Gepost op: 11-02-2009, 21:28:10 »
In haast;

Waarom spreekt rick over "Iran" o.i.d. i.p.v. Dinar? (20min.40sec).

Hij sprak over 'dirham', dat is de munteenheid van Marokko.

Citaat
De dirham is de munteenheid van Marokko. Eén dirham is honderd centime. Dirham is afgeleid van het Oud-Griekse Drakhme, wat een handvol betekent.

'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 11-02-2009, 21:34:40 »
Hij sprak over 'dirham', dat is de munteenheid van Marokko.

Niet alleen van Marokko, maar van meerdere Arabische landen!
Maar belangrijker: een dirham is ook een Jordaans 'dubbeltje', oftewel 1/10 dinar, oftwel 1 dinar = 10 dirham.

Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dirham
http://en.wikipedia.org/wiki/Jordanian_dinar

PJ zegt dat ze 10 dinar meekrijgen, Rick heeft het over 10 dirham. Dit klopt niet, maar eerlijk gezegd denk ik dat dit gewoon een eerlijke vergissing is hoor. Ook al is Rick mijn mol! :P
« Laatst bewerkt op: 11-02-2009, 21:44:32 door Jayne »

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 11-02-2009, 22:04:02 »
Keek net aflevering 2 en er viel me iets op. Alweer over Rick.. Wat een toeval  :P
Als ze allemaal wachten op de bus zie je bij rick een huisnummer achter hem.. met 109.
De uitslag bij 1 vraag van het reuzenrad-spel ging over huisnummers.. 109 . 1 + 9 = 10.
2 vliegen in 1 klap. Huisnummer. En 10 bij elkaar. EN de goeie oplossing die ook gebruikt wordt door de kandidaten.

Deze hint is zo duidelijk.. Denk dat ie al eerder is genoemd, maar weet niet waar die post staat.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2009, 22:09:53 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #166 Gepost op: 11-02-2009, 22:22:32 »
Deze hint is zo duidelijk.. Denk dat ie al eerder is genoemd, maar weet niet waar die post staat.

Hoezo is het een hint (dat Rick de Mol is) dan?

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 11-02-2009, 22:26:34 »
Hoezo is het een hint (dat Rick de Mol is) dan?

Ehm.. Tja geen idee eigelijk  ::rofl::
Maar het is wel toevallig dat rick weer precies weer voor zo'n huisnummer staat.
Bedoel er zijn zoveel nummer combinatie's  mogelijk :P En dan precies deze!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #168 Gepost op: 11-02-2009, 22:32:07 »
Rick is bovendien op 11 oktober 1959 (10e maand geboren)

en hij is de 10e mol volgens mij (8 + 1 junior hiervoor)

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 11-02-2009, 22:42:07 »
Rick is bovendien op 11 oktober 1959 (10e maand geboren)

en hij is de 10e mol volgens mij (8 + 1 junior hiervoor)

Denk dat de eerste al heel erg goed is.!
zelfs een vraag gaat daarover tijdens de reuzenrad opdracht!  :D

Offline Irving

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 11-02-2009, 23:03:32 »
Hmmz, kga volledig voor Rick als Mol. Nu Froukje weg is, is hij de enige waarbij ik niet een logische verklaring kan geven waarom hij de Mol niet zou zijn, ook al heeft hij niet echt indrukwekkend veel geld uit de pot gehaald, maar tegenwoordig hoeft de Mol dat niet te doen -.-

Theorieën rondom Rick zijn ook nog vrij vaag. De "Ticket to Paradise"-theorie vind ik nog niet helemaal waterdicht, want dan zou de Mol van tevoren gekozen moeten zijn en kben er vrij zeker van dat de Mol daadwerkelijk ter plekke is gekozen. Wat ik wél denk dat goed een hint zou kunnen zijn mocht Rick de Mol zijn, is, hoe dom het ook klinkt, die meloen -.- Kvond het vrij vreemd dat de watermeloen op dat bordje een meloen werd genoemd, want er zit volgens mij een drastisch groot verschil (qua smaak, kleur, grootte, dichtheid) tussen een watermeloen en een meloen. Maargoed, het werd dus meloen genoemd. Rick wou de meloen wisselen en volgens mij is min of meer iedereen er wel achter gekomen wat je krijgt als je "meloen" wisselt.

Twee andere mogelijke hints:
- Toch dat shot van die scherpschutter tijdens die laseropdracht. Toen ik Froukje nog hoofdverdachte had, dacht ik echt dat Rick degene was achter dat scherpschutterding -.-
- Rick is als enige 'ondergronds' geweest (twee keer zelfs: scheepswerf en lasergrot), waar de Mol zich het best voelt.

In deze laatste hint geloof ik trouwens zelf ook niet, omdat de hint vorig jaar gebruikt is, en nu ook nog eens een stuk minder sterk is, maar misschien dat iemand iets aan kan vullen.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2009, 23:06:08 door Irving »

Offline Veerr

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 12-02-2009, 17:48:14 »
Theorieën rondom Rick zijn ook nog vrij vaag. De "Ticket to Paradise"-theorie vind ik nog niet helemaal waterdicht, want dan zou de Mol van tevoren gekozen moeten zijn en kben er vrij zeker van dat de Mol daadwerkelijk ter plekke is gekozen.
In principe zou het een door de productie bedachte hint kunnen zijn. Dan zou de crew hem het shirt gegeven hebben. Alles kun je wel verklaren.

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #172 Gepost op: 12-02-2009, 17:52:59 »
In principe zou het een door de productie bedachte hint kunnen zijn. Dan zou de crew hem het shirt gegeven hebben. Alles kun je wel verklaren.

Hij had het shirt al aan voordat de mol werd gekozen in aflevering 1 snappie  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Veerr

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 12-02-2009, 17:54:41 »
Hij had het shirt al aan voordat de mol werd gekozen in aflevering 1 snappie  ::vergroot::
Oeps. Foutje. Dan vergeet wat ik gezegd heb. Nu ja, ik geloof überhaupt niet heel sterk in de ter plekken gekozen mol, maar wie er nou gelijk heeft? De tijd zal het leren...

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 12-02-2009, 21:58:20 »
Rick is altijd m'n mol geweest. Nuff' said  ;D

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #175 Gepost op: 12-02-2009, 22:00:01 »
Blijf ondanks de stem van Sebastiaan op Rick toch met Rick als nr 1 mol, maar begin nu toch wel wat te twijfelen...

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 12-02-2009, 23:03:15 »
Verkijk je niet, he? Sebastiaan zou niet de eerste molkandidaat zijn die moest vertrekken omdat hij plotseling geswitcht was van mol. Je kunt niet zeker weten dat hij ook deze keer op Rick gestemd heeft.

Als Rick de Mol is, heeft hij het deze aflevering wel heel slim gespeeld. Dennis ging speciaal met hem in de taxi zitten en was er daarna niet meer van overtuigd dat Rick de Mol was. Gewoon even koest houden en de gewone kandidaat spelen. Briljante zet van de mol. Als hij echter kandidaat is, dan was dat heel dom, aangezien hij er net achter was gekomen dat hij werd verdacht. Als kandidaat zou hij er dan beter aan gedaan hebben om de verdenking te bevestigen en nog een beetje te 'mollen'. Toch?
En misschien heeft hij Sebastiaan zo ook wel op het verkeerde been gezet.

Anyway, ik schrijf Rick zéker nog niet af.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2009, 23:44:09 door Jayne »

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #177 Gepost op: 12-02-2009, 23:54:49 »
Sebastiaan zegt in zn test ook, ik weet het echt niet meer, dat geeft aan dat hij waarschijnlijk zijn antwoorden gespreid heeft, dat heeft 'm hoogst waarschijnlijk de das ook omgedaan.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline ketalanka

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 13-02-2009, 01:58:38 »

Ik zit zelf al een tijdje op Rick, maar vanavond heb ik wel een hele mooie aanwijzing gevonden. Na 5 minuten en 45 seconden, als Rick de uitleg aan het geven is over wat de bedoeling was van de spiegelwand, zegt hij letterlijk: "De mol moet 'm diep in de ogen kijken, en 'm vervolgens drie vragen stellen." Dus: De mol stelt 3 vragen aan degene achter de spiegel. Dus wie is de mol? Rick!

Overigens zegt hij er dan ook nog achteraan dat het wel een bijzonder moment is...

Offline Dootje

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 13-02-2009, 08:13:04 »
Ja dat was echt een vaag moment, dacht dat ik van Rick af moest stappen, maar dit is wel
een rare "verspreking".
Nu ben ik officieel de weg kwijt...