Auteur Topic: [Kandidaat] Rick  (gelezen 76024 keer)

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Rick
« Reactie #180 Gepost op: 13-02-2009, 11:55:42 »
PJ had het na die stel je mol vragen opdracht over 'of de mol daar tussen zit' en toen zag je eerst Jon, dan Rick en daarna Anniek. Oftewel, Rick TUSSEN Jon en Anniek in.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 13-02-2009, 13:00:37 »
Ik zit zelf al een tijdje op Rick, maar vanavond heb ik wel een hele mooie aanwijzing gevonden. Na 5 minuten en 45 seconden, als Rick de uitleg aan het geven is over wat de bedoeling was van de spiegelwand, zegt hij letterlijk: "De mol moet 'm diep in de ogen kijken, en 'm vervolgens drie vragen stellen." Dus: De mol stelt 3 vragen aan degene achter de spiegel. Dus wie is de mol? Rick!

Overigens zegt hij er dan ook nog achteraan dat het wel een bijzonder moment is...

KLOPT !

heb net terug gekeken, en hij lacht er ook zo vals bij  ::joehoe::

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #182 Gepost op: 13-02-2009, 13:13:17 »
Sebastiaan zegt in zn test ook, ik weet het echt niet meer, dat geeft aan dat hij waarschijnlijk zijn antwoorden gespreid heeft, dat heeft 'm hoogst waarschijnlijk de das ook omgedaan.
Maar dat is er waarschijnlijk zo ingemonteerd. Stel hij zei: Ik ga volledig op Rick, want ik verdenk hem echt. Dan was het wel heel simpel voor de kijkers geweest --> Rick is niet de mol.

Ik sluit hem nog niet helemaal uit, maar ik denk niet dat hij de mol is. Doet me denken aan Serie 6. Heel veel mensen verdachten toen Fréderique en die gingen er allemaal uit terwijl ze tijdens de test eigenlijk niet zeiden dat ze Fréderique verdachten.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #183 Gepost op: 13-02-2009, 16:46:22 »
Ik begin toch steeds meer te twijfelen aan Rick; hij doet niks goed, maar eigenlijk ook niets fout. Hij is wel de potbeheerder, en dat lijkt me toch een geweldige plek voor de mol.

Offline Reese

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 13-02-2009, 16:52:45 »
Dan moet Reese dat maar hier posten. Wie zit er nou op fok? :P

Ik werd geroepen? ;)

;D, ik niet....maar ging wel direct "khuld" google'n..

Ach...diegene die hier daadwerkelijk achter kwam gun ik de credits...vandaar.

Alle credits gaan overigens naar mijn vriendje. Maar die zit niet op Fok! en ook niet op dit forum. :)

Overigens  betekent 'khuld' ook 'lark', oftewel een leeuweRICK.

Offline Bodde

• Forumlid
  • Omni Vincit Amor
« Reactie #185 Gepost op: 13-02-2009, 17:48:43 »
Reese:  ::ok:: ;D
maltho thi afrio lito

Offline 91ld

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 13-02-2009, 23:56:02 »
Ik begin toch steeds meer te twijfelen aan Rick; hij doet niks goed, maar eigenlijk ook niets fout. Hij is wel de potbeheerder, en dat lijkt me toch een geweldige plek voor de mol.

Eens, hoewel ik het een matige mollenstreek zou vinden als hij geld uit de pot zou halen. Ben ook enorm opgelucht dat het gestolen geld al die tijd bij Sebastiaan was, en niet bij de mol of in 1 of ander kampvuur lag.

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #187 Gepost op: 14-02-2009, 13:05:07 »
Oke, het is misschien een lage streek, maar de taak van de Mol ís om iedereen te bedriegen.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #188 Gepost op: 14-02-2009, 21:03:20 »
Ik heb liever dat de mol slim saboteert, dan dat hij de pot laat verdwijnen. Alleen bij George kon ik er toen wel om lachen, want volgens mij hadden ze het niet eens door, toch? :P

Maar goed, eigenlijk kan Rick nu ook niks meer uithalen met die pot, denk ik. Sinds de actie van Sebastiaan zijn ze er denk ik extra alert op. Als Rick dan ineens aan zou komen met het verhaal dat er geld weg is, dan gelooft niemand hem en wordt hij gelijk gestripsearched. Want hij heeft ook nog eens een slot op z'n tas, dus in feite kan niemand erbij.
Zeker als hij de Mol is, laat hij dat wel uit z'n hoofd, denk ik.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #189 Gepost op: 14-02-2009, 23:01:44 »
Ik heb liever dat de mol slim saboteert, dan dat hij de pot laat verdwijnen. Alleen bij George kon ik er toen wel om lachen, want volgens mij hadden ze het niet eens door, toch? :P

Maar goed, eigenlijk kan Rick nu ook niks meer uithalen met die pot, denk ik. Sinds de actie van Sebastiaan zijn ze er denk ik extra alert op. Als Rick dan ineens aan zou komen met het verhaal dat er geld weg is, dan gelooft niemand hem en wordt hij gelijk gestripsearched. Want hij heeft ook nog eens een slot op z'n tas, dus in feite kan niemand erbij.
Zeker als hij de Mol is, laat hij dat wel uit z'n hoofd, denk ik.

Zo denk ik er dus ook over!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 15-02-2009, 00:34:38 »
Ik zit zelf al een tijdje op Rick, maar vanavond heb ik wel een hele mooie aanwijzing gevonden. Na 5 minuten en 45 seconden, als Rick de uitleg aan het geven is over wat de bedoeling was van de spiegelwand, zegt hij letterlijk: "De mol moet 'm diep in de ogen kijken, en 'm vervolgens drie vragen stellen." Dus: De mol stelt 3 vragen aan degene achter de spiegel. Dus wie is de mol? Rick!

Overigens zegt hij er dan ook nog achteraan dat het wel een bijzonder moment is...

Ik vind hem echt heel mooi hoor!  ::ok:: Vooral ook omdat het me tijdens de uitzending totaal niet opgevallen was, maar toen ik het net nog eens terugkeek was het overduidelijk.  :D Het leek ook geen verspreking o.i.d.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 15-02-2009, 17:51:33 »
Na het vertekken van mijn mol Sebastiaan dacht ik er eerst aan om op Jon over te stappen. Maar ik heb in dit topic erg goede dingen gelezen en Rick zou een hele slimme mol kunnen zijn. Heerlijk mollen met die charmante glimlach en die jongensachtige uitstraling.   >:D Moet nu nog wel even wat afl. nog eens bekijken..

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #192 Gepost op: 15-02-2009, 18:14:58 »
Na het vertekken van mijn mol Sebastiaan dacht ik er eerst aan om op Jon over te stappen. Maar ik heb in dit topic erg goede dingen gelezen en Rick zou een hele slimme mol kunnen zijn. Heerlijk mollen met die charmante glimlach en die jongensachtige uitstraling.   >:D Moet nu nog wel even wat afl. nog eens bekijken..
Ik zit nadat Froukje en Sebastiaan weg zijn nu ook op Rick. Na donderdag was voor mij iedereen weer mogelijk als mol, maar dat werd al snel een strijd tussen Jon en Rick. Ondanks de mogelijke hints naar Jon, ga ik toch voor Rick.

Mooi en grappig moment vindt ik in aflevering 2 als Rick aan Jon uitleg geeft over het spel bij het reuzenrad. Na een uitleg waar Jon heel moeilijk gaat kijken, moet hij heel erg glimlachen (op het moment dat Jon niet kijkt). Als Jon dat zelf de vraag wil gaan lezen, neemt Rick snel weer over...

Offline Irving

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 15-02-2009, 18:47:22 »

Iedereen stelt toch drie vragen aan degene achter de spiegel? Dan zou het op iedereen kunnen slaan of kmoet je hebben begrepen. Bovendien zegt hij "en hem vervolgens drie vragen stellen", terwijl Rick het aan een "haar" vroeg, Anniek. Kben het er wel mee eens dat de zin niet klopt of niet goed geformuleerd is, maar ksnap de logica in de hint nog niet helemaal dus misschien dat iemand hem kan verhelderen. Zelf dacht ik dus dat er een hint kan zitten in het ogen-gedeelte. In de post boven je had ik hem als volgt geïnterpreteerd:

Vooraf werd gezegd dat je nu recht in de ogen van de Mol kan kijken. Pieter Jan zegt namelijk: "Ik kan me voorstellen dat je heel graag eens een keer diep in de ogen zou willen kijken van jouw mol. En misschien zeggen ogen dan wel meer dan woorden". Dus Pieter Jan suggereert dat je misschien niet op de woorden moet letten, maar op de ogen. Kvind hem dus echt de nadruk leggen op de ogen en dat je daar nu in kan kijken.

Vervolgens zegt Rick dat hij echt in de ogen kijkt van de kandidaat, waardoor de kandidaat dus in de ogen van Rick kan kijken: "Ik had me voorgenomen om de persoon aan de overkant écht aan te kijken". Ook zegt Rick: "De Mol moet hem diep in de ogen kijken".

En de enige persoon achter de spiegel die zegt dat hij de kandidaat in de ogen kijkt, is Rick. Is dat dan niet een hint? Als degene achter de spiegel jou recht in de ogen kijkt, is hij/zij de Mol.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 15-02-2009, 22:57:01 »
Iedereen stelt toch drie vragen aan degene achter de spiegel? Dan zou het op iedereen kunnen slaan of kmoet je hebben begrepen.
Het gaat erom dat wat Rick zegt niet klopt.

Het is namelijk de kandidaat die 3 vragen stelt aan de Mol, maar Rick zegt in zijn uitleg van de opdracht dat de Mol 3 vragen mag stellen (aan de kandidaat). En daarna zie je dan Rick 3 vragen stellen aan Anniek.

Iedereen vermoedde dat er een aanwijzing a la 'Ego de mol' in deze opdracht zou zitten en ik denk eerlijk gezegd dat dit hem is.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #195 Gepost op: 15-02-2009, 23:30:57 »
Ik ben er uit, ik ga maar verder met Rick, al ben ik nog steeds van niemand behalve viv en Dennis overtuigd dat hij niet of wel de mol is.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #196 Gepost op: 15-02-2009, 23:39:02 »
Het gaat erom dat wat Rick zegt niet klopt.

Het is namelijk de kandidaat die 3 vragen stelt aan de Mol, maar Rick zegt in zijn uitleg van de opdracht dat de Mol 3 vragen mag stellen (aan de kandidaat). En daarna zie je dan Rick 3 vragen stellen aan Anniek.

Iedereen vermoedde dat er een aanwijzing a la 'Ego de mol' in deze opdracht zou zitten en ik denk eerlijk gezegd dat dit hem is.
Ik denk dat dat nog steeds wel zo is... Het is totaal niet onderbouwd, maar ik loop al de hele dag rond met de gedachte dat de volgende dialoog heeft plaats gevonden:

Rick (vraag 3): "Ben jij de mol?"
Anniek: "Nee."
Rick: "Ik wel."

Dit zal wel niet daadwerkelijk gebeurt zijn, maar het kan wel. Juist als de mol aan de kant van de microfoon staat kan hij zeggen wat hij/zij wil, zonder dat de kandidaat die het hoort weet om wie het gaat.
Als je met deze hypothese in je achterhoofd de opdracht gaan kijken, dan lijkt het een mogelijkheid. Er wordt er veel aandacht besteed door wie Anniek denkt als eerst ondervraagd te zijn. Rick's "daar had ze even niet op gerekend" opmerking. Anniek's lach nadat Jon zegt de mol te zijn (Anniek denkt dat Jon de eerste serie vragen stelde).
Ik geef toe dat je er ook wel flink wat fantasie voor nodig hebt.  ::tandpastasmiley::

Maar niets is wat het lijkt, voor het zelfde geld is Viviënne de mol  :-\\, of heeft de mol bij deze opdracht iedereen ondervraagd.

Dit is in elk geval een opdracht waarvan ik iets verwacht terug te zien tijdens de laatste uitzending.

Ik ben er uit, ik ga maar verder met Rick, al ben ik nog steeds van niemand behalve viv en Dennis overtuigd dat hij niet of wel de mol is.
Voor mij helemaal hetzelfde.

Offline GebraldeOnzin

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 17-02-2009, 16:18:53 »
Wat mij is op gevallen is dat er met Rick gesproken wordt en achter hem met grote letters op de muur staat Odyssey
Odyssey is officieel het 2de deel(vervolg)van een gedicht. (grieks)
Odyssey op zichzelf nu staat synoniem voor lange reis. (De reis van Odysseus aka Ulysses, waarin hij het moet opnemen tegen Poseidon (God van de zee)

..Hier even een hele vergezochte:

Odyssey kan gelinkt worden aan een Muziek-CD; From Barrelhouse to Broadway: The Musical Odyssey of Joe Jordan. by Rick Benjamin

Jordan zal kunnen verwijzen naar de volgende bestemming; Jordanië.

From Barrelhouse to Broadway:

Een Barrelhouse, ook wel Juke Joint genaamd, was een simpele kroeg, waar de drank rechtstreeks vanuit barrels (vaten) in de glazen werd getapt. In aflevering 3, bij het eerste spel, leek het wel heel erg op een kroegentocht. Kroeg in Kroeg uit om de telefoon op te nemen voor de volgende aanwijzing. Aflevering 3 - tweede spel, speelt zich af in een Theater.
..From Barrelhouse to Broadway..

Van de kroeg naar het Theater - Ticket to Paradise? Had Rick dat niet ooit eens op zijn shirt staan? ..Uitvoerende artiest van deze Theatervoorstelling is .. Rick Benjamin.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2009, 16:40:43 door GebraldeOnzin »

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 17-02-2009, 20:17:37 »
Ik zit nadat Froukje en Sebastiaan weg zijn nu ook op Rick. Na donderdag was voor mij iedereen weer mogelijk als mol, maar dat werd al snel een strijd tussen Jon en Rick. Ondanks de mogelijke hints naar Jon, ga ik toch voor Rick.

Mooi en grappig moment vindt ik in aflevering 2 als Rick aan Jon uitleg geeft over het spel bij het reuzenrad. Na een uitleg waar Jon heel moeilijk gaat kijken, moet hij heel erg glimlachen (op het moment dat Jon niet kijkt). Als Jon dat zelf de vraag wil gaan lezen, neemt Rick snel weer over...
dit is echt een wereld foto als Rick de mol is   ::tandpastasmiley::

(issie ook)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #199 Gepost op: 17-02-2009, 23:41:20 »
Ik denk dat mijn voorgevoel dat Rick de mol is toch klopt :S Al twijfel ik wel nog een beetje...