Auteur Topic: [Kandidaat] Rick  (gelezen 75962 keer)

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Rick
« Reactie #200 Gepost op: 18-02-2009, 01:24:43 »
Ik heb ook even een analyse gemaakt van alle kandidaten. Ik heb puur gekeken naar de feiten en niet naar mogelijke molacties of mogelijke hints, want naar mijn mening leiden die eigenlijk alleen maar af. Ook heb ik gekeken hoeveel de kandidaten eigenlijk individueel binnengebracht hebben en wat juist niet. Daarbij heb ik gelet op de groote van het aandeel wat de kandidaat hierin had. Dit is wat ik heb over Rick

Mollenstreken
- Komt er niet uit met het onderhandelen (Topito-onderhandelingen)
- Legt warrig uit (Het Reuzenrad)
- Haalt goede combinatie uit elkaar (Het Reuzenrad)
- Doet erg langzaam (Schatzoeken)
- Rick gaat af met 1000 in zijn handen (Onder schot)
- Weet zeker dat de watermeloen aardbei moet zijn (Waterpijp roken)
- Beantwoordt volgens Sebastiaan géén van de vragen goed (Levend Ganzenbord)
- Legt een stuk op de verkeerde plaats (Ben Hur)

Kandidatenstreken
- Vindt zijn plek en weet zeker dat dát zijn plek is (De Fabriekshal)
- Vindt een envelop met geld (De Titanic)
- Komt op tijd (Aan de lijn)
- ‘ team verdient geld (Het Autokerkhof)
- Schrijft Paula op als afvaller (Wie is de Afvaller)
- Wil wachten tot het laatste pakket (De Veiling)
- Rolt de bal in x1 met een waarde van 200 (De Reuzenflipperkast)
- Geeft het goede antwoord op Jons voornamen (Levend Ganzenbord)
- Komt op tijd aan (Get The Picture)

Binnengebracht geld
- 500 (De Titanic)
- 2400 (Het Autokerkhof)
- 250 (Wie is de Afvaller)
- 200 (De Reuzenflipperkast)
- 250 (Levend Ganzenbord)
- 500 (Get The Picture)

Bij elkaar is dit een bedrag van minimaal 3600 en maximaal 4100. Want het geld bij de Titanic waren halve briefjes. Als ze allemaal niet zouden passen heeft hij dus 3600 in de pot verdiend. Pasten ze allemaal dan is het verdiende bedrag in werkelijkheid 4100. Bovendien komt hier het geld van het schatzoeken wat hij gevonden heeft nog bij dit bedrag op, maar we weten niet hoeveel dat is geweest.

Geld uit de pot
- 1000 (Topito-onderhandelingen)
- 1000 (Onder schot)

Bij elkaar is dat dus een bedrag van 2000. Dat is het bedrag waar Rick duidelijk het grootste of een groot aandeel had van het mislukken van de opdracht.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 03:11:42 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #201 Gepost op: 18-02-2009, 02:17:43 »
Mooi overzicht Rennuh, al zal ik er alles aan doen om het te kraken. Rick is de mol! (Ik zag dat jij hem ging afschrijven als mol.)

In elk geval heb ik één toevoeging voor de mollenstreken. Bij het ganzeborden beantwoord Rick geen van de vragen goed. Dat zegt Sebastiaan in elk geval tijdens de biecht van aflevering 5.
Sebastiaan: "Rick heeft in de laatste opdracht ook gewoon mijn vermoeden weer bevestigd, omdat hij geen goed antwoord heeft gegeven. Met andere woorden, hij zorgt er voor dat zijn mede kandidaten geen geld wonnen en dat hij zelf geen geld in de pot bracht."

Die laatste regel van Sebas is trouwens de reden waarom ik zelf niet zo 'n soort overzicht maak. Een goede mol zou in staat moeten zijn, zijn mede-kandidaten fouten te laten maken (of in elk geval ook verdacht).
Maar ik vind het wel altijd leuk om overzichten te lezen.  ::ok::

Toevoeging> Ik vind trouwens dat je de SMS (= er is no geen mol) opdracht moeilijk mee kan nemen in een overzicht. Bij Jon zet je dat neer als mollenstreek, maar dat kan het bij Rick net zo goed het geval zijn ('k ben er zelfs vrij zeker van onderhand).
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 02:22:41 door Rat »

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #202 Gepost op: 18-02-2009, 02:55:23 »
Kandidatenstreken
- Vindt zijn plek en weet zeker dat dát zijn plek is (De Fabriekshal) (pot stond in de min, extreem goed moment om als mol de verdenking van je af te schudden)
- Vindt een envelop met geld (kan mogelijk geld hebben weggegooid, ging als een van de laatsten: wanneer je weinig geld ophaalt, heb je een excuus)
- Komt op tijd (Aan de lijn): oke dat was echt goed.
- ‘ team verdient geld (Het Autokerkhof) ook goed.
- Schrijft Paula op als afvaller (Wie is de Afvaller) ook goed.
- Wil wachten tot het laatste pakket (Misschien kostte dat wel meer? Rick was iig erg standvastig))
- Rolt de bal in x1 met een waarde van 200 (kort nadat er 2x -1000 was gehaald: 'Oh kijk mij eens geld binnenhalen' weer een slimme actie om de verdenking van je af te schudden)
- Geeft het goede antwoord op Jons voornamen (ook een mogelijke mollestreek, we hebben niet elke vraag en elk antwoord gezien
- Komt op tijd aan (Get The Picture)

Daarnaast is het niet duidelijk of Rick 'ja' of 'nee' antwoordde of de vraag: 'wil jij de mol zijn'
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 02:58:51 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #203 Gepost op: 18-02-2009, 03:03:52 »
In elk geval heb ik één toevoeging voor de mollenstreken. Bij het ganzeborden beantwoord Rick geen van de vragen goed. Dat zegt Sebastiaan in elk geval tijdens de biecht van aflevering 5.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zal het gelijk veranderen.
Edit: Ik zet hem bij mollenstreken, maar ik kan het niet meerekenen bij de geldberekeningen.

Citaat
Toevoeging> Ik vind trouwens dat je de SMS (= er is no geen mol) opdracht moeilijk mee kan nemen in een overzicht. Bij Jon zet je dat neer als mollenstreek, maar dat kan het bij Rick net zo goed het geval zijn ('k ben er zelfs vrij zeker van onderhand).
Daar heb je gelijk in. En ik bedenk me net ook dat als we de redactie moeten geloven, er nog helemaal geen mol was, waardoor het niet eens een mollenstreek kan zijn  ;)

« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 03:11:03 door Rennuh »

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #204 Gepost op: 18-02-2009, 03:07:59 »
Citaat
- Vindt zijn plek en weet zeker dat dát zijn plek is (De Fabriekshal) (pot stond in de min, extreem goed moment om als mol de verdenking van je af te schudden)
- Vindt een envelop met geld (kan mogelijk geld hebben weggegooid, ging als een van de laatsten: wanneer je weinig geld ophaalt, heb je een excuus)
- Geeft het goede antwoord op Jons voornamen (ook een mogelijke mollestreek, we hebben niet elke vraag en elk antwoord gezien
- Wil wachten tot het laatste pakket (Misschien kostte dat wel meer? Rick was iig erg standvastig))
- Rolt de bal in x1 met een waarde van 200 (kort nadat er 2x -1000 was gehaald: 'Oh kijk mij eens geld binnenhalen' weer een slimme actie om de verdenking van je af te schudden)
Ik heb gekeken op de feiten en niet op wat mogelijk gebeurd zou kunnen zijn. Ik ben het met je eens dat dit inderdaad zou kunnen, maar vond het niet passen in mijn overzicht.  ;)

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #205 Gepost op: 18-02-2009, 03:40:43 »
Ik heb gekeken op de feiten en niet op wat mogelijk gebeurd zou kunnen zijn. Ik ben het met je eens dat dit inderdaad zou kunnen, maar vond het niet passen in mijn overzicht.  ;)

Geen probleem. Ik dacht, laat ik iedereen er even van overtuigen dat Rick de mol is :-)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 18-02-2009, 13:44:30 »
Rick loopt verkeerd?!

Kan iemand mij uitleggen waarom Rick de kamer met de molfoto's vanuit de achterkant binnenloopt, terwijl de rest van de kandidaten eerst de oude mollen passeert. Rick passeert eerst de kamer met de ?-ezel en met Inge, yvon en Dennis, terwijl de rest eerst de kamer van de ezels met Milouska, Nico, Deborah en Elise langs gaan.

je kunt het terugzien vanaf minuut 4.45..
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 13:51:01 door MrJasper »

Offline Yesse

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #207 Gepost op: 18-02-2009, 13:55:54 »
Rick loopt verkeerd?!

Kan iemand mij uitleggen waarom Rick de kamer met de molfoto's vanuit de achterkant binnenloopt, terwijl de rest van de kandidaten eerst de oude mollen passeert. Rick passeert eerst de kamer met de ?-ezel en met Inge, yvon en Dennis, terwijl de rest eerst de kamer van de ezels met Milouska, Nico, Deborah en Elise langs gaan.

-plaatje-

Is het niet zo dat iemand zei dat je die polaroids op verschillende manier kon volgen? Misschien dat hij toevallig een andere route nam?

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 18-02-2009, 14:27:20 »
Vond het ook opvallend dat toen de camera alle mollen langs ging die op de ezels stonden.. TOen op het laatst zag je dat vraagteken. Werd ook op ingezoomd.. En daarna zie je rick de trap oplopen..
Is het misschien..  ? (nieuwe mol)--> Rick
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 18-02-2009, 14:33:33 »
Vond het ook opvallend dat toen de camera alle mollen langs ging die op de ezels stonden.. TOen op het laatst zag je dat vraagteken. Werd ook op ingezoomd.. En daarna zie je rick de trap oplopen..
Is het misschien..  ? (nieuwe mol)--> Rick

Ja dat viel me ook op, maar wat me daar vooral aan opviel was dat de foto's van de mollen allemaal werden getoond in een flits, maar er zat 1 fout in de volgorde in:

De volgorde zoals in afl.6:
1. Deborah
2. Nico
3. Elise
4. George

5. Yvon
6. Milouska
7. Inge
8. Dennis
9. ?

Hier zijn Elise en George dus met elkaar verwisseld. Ik weet nog niet wat hiervan de betekenis kan zijn of het is een slorigheid in de productie...Think with me:p

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 18-02-2009, 14:37:51 »
Ja dat viel me ook op, maar wat me daar vooral aan opviel was dat de foto's van de mollen allemaal werden getoond in een flits, maar er zat 1 fout in de volgorde in:

De volgorde zoals in afl.6:
1. Deborah
2. Nico
3. Elise
4. George

5. Yvon
6. Milouska
7. Inge
8. Dennis
9. ?

Hier zijn Elise en George dus met elkaar verwisseld. Ik weet nog niet wat hiervan de betekenis kan zijn of het is een slorigheid in de productie...Think with me:p

Tja ik denk toch  slordigheid van de productie ;)
Maja of dit een hint is.. Zien we pas over 4 weken ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline califax

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 18-02-2009, 14:39:38 »
Tja ik denk toch  slordigheid van de productie ;)
Maja of dit een hint is.. Zien we pas over 4 weken ;D

Jij pas over 4 weken?
Ik over 3 weken en 1 dag...  ;D

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 18-02-2009, 15:07:24 »
Rick loopt verkeerd?!

Ik weet dit natuurlijk niet zeker, maar in de vorige molmail (dus die over afl. 6 ging) had Rick het erover dat hij geblinddoekt werd weggevoerd. Daarom vermoed ik, dat iedere kandi in een andere wachtruimte gezet is, zodat niemand kon zien wie wie zou gaan ontmoeten. Daardoor kunnen ze ook allemaal een ander startpunt gehad hebben. Het zou tevens kunnen dat de blinddoek nodig was, omdat ze (of sommigen of wellicht alleen Rick) eerst gedeeltelijk door het parcours moesten om aan hun startpunt te komen.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #213 Gepost op: 18-02-2009, 17:41:13 »
Die twee kamers zijn domweg een doodlopende weg. De foto's liggen er ook in een rondje. Dus elke kandidaat loop die kamer in én weer uit.

Als je op die manier trouwens naar de foto's kijkt wanneer de kandidaten langs welke mollen lopen, dan is de volgorde:

- Deborah
- Nico
- Inge
- Yvon
- ?
- Dennis
- Elise
- Milouska
- George

Aangezien de foto's van George, Elise en Milouska niet zo verdraaid zijn ga ik er vanuit dat je met mijn rijtje verder niks kan... maar toch even.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 18-02-2009, 17:42:03 »
Kandidatenstreken
- ‘ team verdient geld (Het Autokerkhof)

Mooi overzicht, Rennuh!  ::ok:: Maar ook ik heb wel een paar opmerkingen, bijvoorbeeld over de opdracht in het Autokerkhof. :P
Natuurlijk is het waar dat het team van Rick, met Vivienne en Hans in de auto, geld binnenhaalde. Maar ik kan iedereen aanraden deze opdracht nog eens te bekijken en daarbij met name op Rick te letten. Het is namelijk overduidelijk dat het voornamelijk aan Dennis (en Jon) te danken is dat de 1000 euro verdubbeld werd. En OOK dat Rick dat nog bijna verknalt!

Dit is hoe het behalen van de 1000 euro x 2 verloopt:
- Jon en Anniek zijn erachter gekomen waar de 1000 euro staat, maar willen dat bedrag niet halveren.
- Jon en Anniek besluiten om langs Dennis te rijden en door te geven waar die auto staat.
- Het is Dennis die Vivienne vervolgens de goede kant opstuurt (dit hoor je haar ook vertellen) en tussendoor ook nog door de walkie talkie tegen Rick schreeuwt waar die z'n team heen moet leiden.
- Rick gaat daarna wel instructies geven aan zijn team, maar lijkt daarbij bezorgder over de jager die er in de buurt rijdt. Sterker nog, hij schreeuwt een paar keer 'NEE!' nadat Dennis ze de goede kant op heeft gewezen en wil ze eigenlijk de afslag naar de 1000 euro voorbij laten rijden! (wat ze niet doen) Om direct na het rammen van het ruitje uit te roepen "Ja, nou ben je ingesloten! ::niet-ok::", i.p.v. "Yes, we hebben 1000 euro verdubbeld! ::ok::" of iets dergelijks.

Volgens mij is dit echt een mislukte molactie van Rick, i.p.v. een geslaagde kandidatenactie. Mislukt door de goede samenwerking van Jon, Dennis en Vivienne.

« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 17:46:34 door Jayne »

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #215 Gepost op: 18-02-2009, 19:32:42 »
Mooi overzicht, Rennuh!  ::ok:: Maar ook ik heb wel een paar opmerkingen, bijvoorbeeld over de opdracht in het Autokerkhof. :P
Natuurlijk is het waar dat het team van Rick, met Vivienne en Hans in de auto, geld binnenhaalde. Maar ik kan iedereen aanraden deze opdracht nog eens te bekijken en daarbij met name op Rick te letten. Het is namelijk overduidelijk dat het voornamelijk aan Dennis (en Jon) te danken is dat de 1000 euro verdubbeld werd. En OOK dat Rick dat nog bijna verknalt!

- Jon en Anniek zijn erachter gekomen waar de 1000 euro staat, maar willen dat bedrag niet halveren.
- Jon en Anniek besluiten om langs Dennis te rijden en door te geven waar die auto staat.
- Het is Dennis die Vivienne vervolgens de goede kant opstuurt (dit hoor je haar ook vertellen) en tussendoor ook nog door de walkie talkie tegen Rick schreeuwt waar die z'n team heen moet leiden.
- Rick gaat daarna wel instructies geven aan zijn team, maar lijkt daarbij bezorgder over de jager die er in de buurt rijdt. Sterker nog, hij schreeuwt een paar keer 'NEE!' nadat Dennis ze de goede kant op heeft gewezen en wil ze eigenlijk de afslag naar de 1000 euro voorbij laten rijden! (wat ze niet doen) Om direct na het rammen van het ruitje uit te roepen "Ja, nou ben je ingesloten! ::niet-ok::", i.p.v. "Yes, we hebben 1000 euro verdubbeld! ::ok::" of iets dergelijks.

Volgens mij is dit echt een mislukte molactie van Rick, i.p.v. een geslaagde kandidatenactie. Mislukt door de goede samenwerking van Jon, Dennis en Vivienne.
Daar heb je inderdaad wel een punt. Ik ga het voor mezelf even nakijken, maar ik stop het naar aller waarschijnlijkheid niet in de analyse, want ik vind het eigenlijk niet heel feitelijk. Maar het zou inderdaad gebeurd kunnen zijn en daarom kijk ik het sowieso even terug.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 18-02-2009, 19:52:43 »
Daar heb je inderdaad wel een punt. Ik ga het voor mezelf even nakijken, maar ik stop het naar aller waarschijnlijkheid niet in de analyse, want ik vind het eigenlijk niet heel feitelijk. Maar het zou inderdaad gebeurd kunnen zijn en daarom kijk ik het sowieso even terug.
Nee, het is geen feit dat het een molactie is natuurlijk. En het hoeft van mij ook niet uit je overzicht (het klopt immers dat 'zijn' team het meeste geld won), maar ik wilde deze nuance toch even plaatsen voor de mensen die hier komen lezen wat Rick allemaal heeft uitgespookt.  ;)

Ook over de veiling lees ik veel verschillende meningen over wat mols zou zijn en niet. Ik denk zelf dat de mol niet voor het eerste of tweede pakket zou gaan, omdat alleen de mol weet dat de groep dan altijd duurder uit zou zijn. Rick en Anniek vind ik daarom in die opdracht véél verdachter dan Jon, Vivienne en met name Dennis. Maar goed, ook dat is gewoon mijn mening.

Gek genoeg twijfel ik zelf het meest aan Rick als mol bij het voorspellen van de afvaller. Hij vult Paula in, wat goed is en waarmee uiteindelijk geld gewonnen wordt. Ik ga er vanuit dat de mol wordt ingelicht over de resultaten van de laatste test, dus ook weet wie er op het goede spoor zit en wie niet. En dan vult hij/zij natuurlijk een naam in van iemand die hoog gescoord heeft en naar alle waarschijnlijkheid niet afvalt. Dus tja, tenzij Paula ineens van een hele hoge naar een hele lage score is gegaan in de test, is zijn keuze niet logisch...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #217 Gepost op: 18-02-2009, 20:26:21 »

Ik had deze opdracht (en te veel anderen) gisteren ook teruggekeken met speciale aandacht voor Rick. Het wordt inderdaad heel sterk benadrukt, ook door Rick, dat Viviënne niet Rick's instructies opgevolgd heeft. Nadat Sebas en Froukje gecrashed zijn, bemoeid Dennis zich ook veel met Viv en Hans. (In de montage is volgorde waarin ze uit het spel vallen verdraait.) Mede door Dennis vinden ze de 1000.
Ik vindt vooral de biechts van Rick tijdens deze opdracht heel verdacht. En dat hij een beetje zuur richting camera kijkt nadat Viv in de 1000 crashed vindt ik ook raar voor een kandidaat.

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 19-02-2009, 11:18:23 »
Ik vond iets verdachts bij Rick wat precies past in mijn rick tunnelvisie ;D

RIck zijn geboorte datum is.. 11 oktober.. Dus 11-10 wordt samen 21. Als je 1866 bij elkaar optelt.. 1+8+6+6. dan kom je ook uit op 21. Ik vond het zo opvallend dat DAT bord in beeld werd genomen..

En erg appart dat Rick zijn filmpje doorloopt.. je ziet eerst van allemaal waar ze staan.. Dan zie je dat rick staat voor huis 109. Dan hoor je hem zeggen.. : "Wat the fuck is dat zeg". Als je dan snel doorspoelt naar waneer ze rick ophalen zie je dat het filmpje dan gewoon doorspeelt.. Dan zegt ie :"he ?" Vond dat ook wel opvallend.. Dat alleen in zijn filmpje wordt geknipt..
« Laatst bewerkt op: 19-02-2009, 11:32:33 door >>Tommie<< »

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 19-02-2009, 12:02:21 »
Ik begin nu te denken dat Rick het is. Hij is van de overgebleven kandidaten degene die het minst goed doet.