Kandidatenstreken
- ‘ team verdient geld (Het Autokerkhof)
Mooi overzicht, Rennuh!
Maar ook ik heb wel een paar opmerkingen, bijvoorbeeld over de opdracht in het Autokerkhof.
Natuurlijk is het waar dat het team van Rick, met Vivienne en Hans in de auto, geld binnenhaalde. Maar ik kan iedereen aanraden deze opdracht nog eens te bekijken en daarbij met name op Rick te letten. Het is namelijk overduidelijk dat het voornamelijk aan Dennis (en Jon) te danken is dat de 1000 euro verdubbeld werd. En OOK dat Rick dat nog bijna verknalt!
Dit is hoe het behalen van de 1000 euro x 2 verloopt:
- Jon en Anniek zijn erachter gekomen waar de 1000 euro staat, maar willen dat bedrag niet halveren.
- Jon en Anniek besluiten om langs Dennis te rijden en door te geven waar die auto staat.
- Het is
Dennis die Vivienne vervolgens de goede kant opstuurt (dit hoor je haar ook vertellen) en tussendoor ook nog door de walkie talkie tegen Rick schreeuwt waar die z'n team heen moet leiden.
- Rick gaat daarna wel instructies geven aan zijn team, maar lijkt daarbij bezorgder over de jager die er in de buurt rijdt. Sterker nog, hij schreeuwt een paar keer 'NEE!' nadat Dennis ze de goede kant op heeft gewezen en wil ze eigenlijk de afslag naar de 1000 euro voorbij laten rijden! (wat ze niet doen) Om direct na het rammen van het ruitje uit te roepen "Ja, nou ben je ingesloten!
", i.p.v. "Yes, we hebben 1000 euro verdubbeld!
" of iets dergelijks.
Volgens mij is dit echt een mislukte molactie van Rick, i.p.v. een geslaagde kandidatenactie. Mislukt door de goede samenwerking van Jon, Dennis en Vivienne.