Auteur Topic: [Kandidaat] Rick  (gelezen 75959 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick
« Reactie #220 Gepost op: 19-02-2009, 12:38:48 »
saem, om deze acties denk ik dat Rick niet de Mol is:

- Rick corrigeert Dennis, Jon en Sebastiaan die denken dat zijn plek van Dennis is, in de loods van de Titanic.

- Rick, Anniek en Paula willen wachten tot het laatste kampeerpakket en willen hier geen 1500 euro aan uitgeven.

- Rick waarschuwt Viviënne dat ze de flipperbal niet door het midden moet gooien, omdat dat de grootste kans op verlies geeft.

- Rick verdient 250 euro met het voorspellen van het afvallen van Paula. (Niet heel sterk; het is maar de vraag of hier iets aan te doen was.)

- Rick gelooft Jon niet die het foute antwoord voorzegt op de vraag wat de voornamen van Jon zijn.

- Rick en Dennis doen het prima in de opdracht met de taxi's en hebben nog 8 minuten over als ze arriveren.

edit: en omdat afvaller Sebastiaan waarschijnlijk op Rick stemde.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2009, 13:57:20 door Heinz »

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #221 Gepost op: 19-02-2009, 12:48:46 »

- Rick corrigeert Dennis, Jon en Sebastiaan die denken dat zijn plek van Dennis is, in de loods van de Titanic. De pot stond toch -3000.. En zoals Saem al zei.. goodwill kweken voor alle kandidaten.. Een goed begin maken...

- Rick waarschuwt Viviënne dat ze de flipperbal niet door het midden moet gooien, omdat dat de grootste kans op verlies geeft. Ja maar je kan toch niet de richting van die bal bepalen.. Die bal rond waar die rollen wilt..

- Rick verdient 250 euro met het voorspellen van het afvallen van Paula. (Niet heel sterk; het is maar de vraag of hier iets aan te doen was.) Ligt eraan.. Als die opdracht kwam NADAT ze de test hadden gemaakt is het anti-mollen gedrag.. Of deze opdracht was VOOR de test en deed ie een pure gok en hoopte dat Paula er niet uitging..

- Rick gelooft Jon niet die het foute antwoord voorzegt op de vraag wat de voornamen van Jon zijn. Bij die opdracht was het zo dat het geld van het verloren team in de pot ging.. En toen wou hij misschien zo snel mogelijk over de finish komen, zodat er minder geld in de pot ging..

- Rick en Dennis doen het prima in de opdracht met de taxi's en hebben nog 8 minuten over als ze arriveren. Puur geluk.. Als mol kan je daar (lijkt me) niet zo goed in mollen.. En als hij wou mollen dan zou het TE opvallend zijn bij Dennis. Bij Jon was het geval dat die chauffeur lekker rustig ging tanken..

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #222 Gepost op: 19-02-2009, 12:53:13 »
Ik begin nu te denken dat Rick het is. Hij is van de overgebleven kandidaten degene die het minst goed doet.
Hij is ook degene die het meeste échte molgedrag vertoont, daarom hóóp ik ook dat hij het is. Met 'echt molgedrag' bedoel ik 'op een sneaky manier saboteren', dus dat de anderen achteraf eigenlijk niet eens vinden dat het aan jou lag.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #223 Gepost op: 19-02-2009, 13:32:47 »

- Rick corrigeert Dennis, Jon en Sebastiaan die denken dat zijn plek van Dennis is, in de loods van de Titanic.

- Rick, Anniek en Paula willen wachten tot het laatste kampeerpakket en willen hier geen 1500 euro aan uitgeven.

- Rick waarschuwt Viviënne dat ze de flipperbal niet door het midden moet gooien, omdat dat de grootste kans op verlies geeft.

- Rick verdient 250 euro met het voorspellen van het afvallen van Paula. (Niet heel sterk; het is maar de vraag of hier iets aan te doen was.)

- Rick gelooft Jon niet die het foute antwoord voorzegt op de vraag wat de voornamen van Jon zijn.

- Rick en Dennis doen het prima in de opdracht met de taxi's en hebben nog 8 minuten over als ze arriveren.

Vind je argumenten niet zo sterk Heinz, Tommie doet goed werk!!!
Shit man, ik ben er nog steeds niet uit!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline saem

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 19-02-2009, 13:40:53 »
Het is wel grappig trouwens, er zijn div.mensen in mijn omgeving die "gewoon"de mol kijken, dus zonder forum enzo en het gekke is die zitten allemaal op Rick zelfs m'n zus op aruba die het via bvn volgt. Dat zet me toch ook weer aan het denken, zou het dan toch Jon zijn? Aan de andere kant maken ze dit programma natuurlijk vooral voor de "gewone"kijker en die moet de mol kunnen ontmaskeren zonder er eeen heel forum voor te moeten raadplegen en zou het dan toch Rick zijn, zucht ik weet het dus nog steeds niet, heb nog een paar uurtjes. Stik het is nog nooit zo moeilijk geweest.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 19-02-2009, 13:46:04 »
Heinz, je weet toch dat de Mol af en toe ook dingen goed moet doen?  ;) Onze grootste molheld heeft in serie 3 heel veel goed gedaan en werd vaak juist geprezen om z'n inzet. En toch heeft hij toen ook heel erg veel (stiekem) gesaboteerd.

Citaat
Het is een bewezen moltaktiek om juist bij de eerste opdrachten gedrag te vertonen waardoor de anderen je gelijk al niet meer verdenken. Dat is psychologisch ook heel slim, want als de groep nog groot is dan kun je als kandidaat niet op iedereen letten. Mensen hebben dus de neiging om dan in hun hoofd direct een scheiding te maken tussen een groepje 'die kan het wel zijn' en een groepje 'die kan het niet zijn'. En het duurt een hele tijd voordat mensen je weer kunnen gaan verdenken als ze je eenmaal in het 'die kan het niet zijn'-groepje hebben ingedeeld. Ook een soort tunnelvisie, maar dan de andere kant op. Als de Mol al saboteert in de eerste (paar) opdracht(en), dan altijd op een manier waardoor het lijkt dat hij/zij juist erg z'n best heeft gedaan. (zie bijv. ook BE 3)

Citaat
Ja, ik blijf zeggen dat dit juist molgedrag is, hoor. Wachten tot het 3e pakket was dat sowieso (die was immers uiteindelijk het duurste, zeker relatief) en als ze die niet hadden genomen, dan hadden ze daarna misschien wel hun bagage teruggekocht voor veel meer geld.

Citaat
Ik vond het flipperspel niet zo'n hele leuke opdracht, juist omdat het meer een loterij was dan een spel waarbij gesaboteerd kon worden. Er is geen tactiek waardoor je zeker weet dat het goed gaat, dus ook niet waardoor je zeker weet dat het fout gaat. De enige moltaktiek die ik bij deze opdracht kan bedenken is dat je strobalen gaat verplaatsen en dan zo dat het waarschijnlijker is dat de bal in een minvak rolt, maar zelfs dat kun je niet zeker weten. Ik ben dus geneigd deze hele opdracht uit te sluiten bij het trekken van conclusies.

Citaat
Dit vind ik nu juist de meest twijfelachtige actie van Rick als hij de Mol zou zijn!  ;D Maar goed, we weten ook inderdaad niet hoe alles verlopen is, dus het is daarom ook moeilijk om iets van te zeggen. Het kan ook dat Paula bij de vorige test heel hoog gescoord had, dus dat het onwaarschijnlijk werd geacht dat ze zou afvallen.

Citaat
Bij deze opdracht zijn gewoon meerdere moltaktieken denkbaar. Je eigen team proberen te laten winnen is best een goeie, zolang je het andere team maar niet helpt aan goede antwoorden. En dat hebben we Rick ook niet zien doen. Bovendien, met dingen die uiteindelijk toch mislukken (Vivienne gaf daarna immers het foute antwoord), moet je altijd wantrouwend blijven.
Als je naar de beelden kijkt dan zie je ook dat Rick ontzettend moet lachen. Hij wordt niet kwaad op Jon ofzo, integendeel. Dat Jon z'n eigen voornamen verkeerd doorgeeft is natuurlijk ook een belachelijke opvallende actie. Dus ik zie daar ook wel een Mol (Rick) die ineens iemand anders ziet die even vreselijk overdreven de Mol probeert te spelen en daar een stokje voor wil steken, terwijl hij nauwelijks z'n lachen in kan houden. Trouwens, is het ook niet opvallend dat Rick überhaupt de enige was die zich had verdiept in de (6!) voornamen van Jon? Hij wist ze blijkbaar precies, terwijl de rest niet eens leek te weten hoeveel het er precies waren (Vivienne dacht dat het er 3 waren).

Citaat
Hier valt idd geen molactie te bekennen. Maar had hij dat wel gedaan, dan had Dennis hem nooit meer losgelaten als Mol. Ik heb het ergens anders ook al gezegd, maar ik vind zijn gedrag hier juist onlogisch als hij een kandidaat zou zijn. Dan zou hij er in 'ontmoet je mol' namelijk net achter zijn gekomen dat hij door 2 mensen verdacht wordt. Waarom zou hij die verdenking dan gelijk willen afschudden? Als kandidaat is het toch gunstig om verdacht te worden? Dennis was er na deze opdracht in ieder geval van overtuigd dat Rick de Mol niet was. Dus als kandidaat heeft Rick dat dan heel dom gespeeld. Als Mol niet.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2009, 13:57:31 door Jayne »

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 19-02-2009, 13:48:18 »
Het is wel grappig trouwens, er zijn div.mensen in mijn omgeving die "gewoon"de mol kijken, dus zonder forum enzo en het gekke is die zitten allemaal op Rick zelfs m'n zus op aruba die het via bvn volgt. Dat zet me toch ook weer aan het denken, zou het dan toch Jon zijn? Aan de andere kant maken ze dit programma natuurlijk vooral voor de "gewone"kijker en die moet de mol kunnen ontmaskeren zonder er eeen heel forum voor te moeten raadplegen en zou het dan toch Rick zijn, zucht ik weet het dus nog steeds niet, heb nog een paar uurtjes. Stik het is nog nooit zo moeilijk geweest.
Oh, op mijn werk wordt Rick juist helemaal niet verdacht. Ze keken me juist raar aan toen ik er een paar afleveringen geleden mee aan kwam zetten. En nog steeds denken ze allemaal Anniek of Jon.

Offline saem

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 19-02-2009, 13:51:06 »
Oh, op mijn werk wordt Rick juist helemaal niet verdacht. Ze keken me juist raar aan toen ik er een paar afleveringen geleden mee aan kwam zetten. En nog steeds denken ze allemaal Anniek of Jon.

Wat grappig!!!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #228 Gepost op: 19-02-2009, 13:51:16 »
Help! Wat een goede reacties allemaal. (Ik had ook niets anders verwacht hoor.)

Ik heb nu zin om te roepen: EN TOCH IS RICK HET GEWOON NIET. LEKKER PUH! :P

Waarom doe ik dat eigenlijk niet? ;)

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 19-02-2009, 14:00:13 »
Met het feit dat bij het rollen van die flipperbal had hij wel gelijk. Je had statistisch gewoon minder kans op een positief saldo. Het was 1 op 4.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #230 Gepost op: 19-02-2009, 14:02:42 »
Met het feit dat bij het rollen van die flipperbal had hij wel gelijk. Je had statistisch gewoon minder kans op een positief saldo. Het was 1 op 4.

Hoera, iemand die het met me eens is. ;D

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 19-02-2009, 14:07:27 »
Help! Wat een goede reacties allemaal. (Ik had ook niets anders verwacht hoor.)

Ik heb nu zin om te roepen: EN TOCH IS RICK HET GEWOON NIET. LEKKER PUH! :P

Waarom doe ik dat eigenlijk niet? ;)
Dat mag hoor!  ;D Misschien valt Rick vanavond wel af en dan mag je ons hier nog een keertje komen uitlachen. ;)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #232 Gepost op: 19-02-2009, 14:10:46 »
Dat mag hoor!  ;D Misschien valt Rick vanavond wel af en dan mag je ons hier nog een keertje komen uitlachen. ;)

Natuurlijk valt Rick af, hij is mijn pool-afvaller  ::tandpastasmiley:: ::)

Offline Goldfire

• Forumlid
  • Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #233 Gepost op: 19-02-2009, 14:10:58 »
Ik zag dat iemand anders het ook al had gepost, maar omdat ik het ook zelf had gevonden post ik het nog maar ik keer.
Op 5:45 zegt Rick:

De mol moet 'm diep in de ogen kijken en 'm vervolgens 3 vragen stellen.

Met andere woorden: DE MOL moet iemand in de ogen kijken. Aangezien dat Rick dit zei, bedoeld Rick zichzelf: de mol.
Iedereen op het forum houdt zich voor de verborgen aanwijzingen alleen bezig met wat ze zien, en niet wat ze horen. Denk terug aan vorig jaar, waar Dennis zei: 'Is ego de mol'.
Ik heb een mooie theorie over de verborgen aanwijzingen. Deze zal ik vanavond posten (ergens ná de uitzending).

Vervolgens zegt Rick ook nog eens mooi:

Dus ja, dat is toch wel een bijzonder moment.

We kunnen er niet meer onderuit, De Mol 2009 is bekend!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #234 Gepost op: 19-02-2009, 14:18:10 »

Waarom is er geen handenwrijfsmiley..? ;D

Nee hoor, ik ben veel te zenuwachtig dat mijn eigen Mol afvalt.. ;) ::hyper::

Offline califax

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 19-02-2009, 14:21:40 »
Zucht...

Ik blijf maar zuchten de laatste paar dagen...

Heb tijdens het lezen van de bovenstaande 15 posts mijn pool al weer 3x verandert... :\'( Ik maak mezelf helemaal gek...

Offline arieke

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 19-02-2009, 14:30:17 »
Whaaaa ik weet t ook echt niet meer... Heb al vanaf afl 2 Jon als mol ingevuld, maar ben bang dat t toch Rick is  :-\\
Maar, eigenwijs als ik ben, heb ik nu Rick als afvaller ingevuld  :) Nu hopen dat t klopt, als Rick afvalt kan ik eindelijk mn twijfels opzij zetten en volledig in de Jon-is-de-mol-tunnel kruipen  ;D Hoewel, Anniek....   ??? Pfff... vermoeiend...

Trouwens, je scriptie schrijven tijdens het wie is de mol seizoen is niet echt handig  ::schaam:: Ik had beter een scriptie kunnen schrijven over WIDM-verslaving en de impact daarvan op je studie  ;D

Offline xTwinklestar

• Forumlid
  • GOOO VIV! =D
« Reactie #237 Gepost op: 19-02-2009, 14:33:41 »
Ik blijf lekker op Rick.  ;D
Dat wordt een spannende executie vanavond!
Viviënne = toppertje!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #238 Gepost op: 19-02-2009, 14:45:17 »
Ik blijf vol gaan voor Rick als mijn mol vanavond... maar bedenk wel dat ik vorige week op Sebas zat en de week daarvoor op Froukje! :P

Ik heb al twee spannende executies achter de rug, dus gewoon vanavond graag de eerste kandidaat die ingetyped wordt er direct uit please. In elk geval zolang het Rick niet is.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 19-02-2009, 15:11:06 »
Oké, ondanks dat ik het geen leuke opdracht vond, ben ik hem speciaal nog eens gaan bekijken. :P

Het klopt -uiteraard - dat je in het midden statistisch minder kans op winst hebt. Alleen is de baan niet recht, he? Er zit een enorme bocht in, waardoor het niet zo is dat als je hem in het midden er vanaf rolt, hij ook in het midden uitkomt. Dat nog afgezien van de strobalen. Hiermee wil ik trouwens alleen zeggen dat ik bij mijn eerdere standpunt blijf dat het een loterij is (wat de kandidaten overigens ook zo voelden) en niet dat iemand door z'n optreden in deze opdracht wel of niet de Mol is of kan zijn.

Deze opdracht strooit veel zand in de ogen, denk ik. Misschien dat ik hem daarom juist wel weer leuk moet vinden. :P Als er namelijk berekeningen worden gemaakt van hoeveel geld iedereen in en uit de pot heeft laten komen, dan is deze opdracht ook een van de voornaamste redenen waarom mensen Dennis en Vivienne nog verdenken. De meest verdachte molkandidaten op dit moment (Jon, Anniek en Rick) hebben het in deze opdracht juist het beste gedaan.

De kanttekening die je nog zou kunnen maken is dat voor Rick en Jon beiden geldt dat ze al op enorm verlies stonden op het moment dat ze gingen rollen. En ook dat Sebastiaan en Dennis wellicht best wel op de goede weg waren met het verplaatsen van strobalen aan de linkerkant. Nog een paar balen erbij en het was misschien best gelukt om een goede baan richting de x5 te creëren, door helemaal links van de baan af te gaan. Jon en Rick gingen allebei echter van rechts.

Ik weet niet... ik kan net zo weinig met deze opdracht als de kandidaten, denk ik. :P De beste kandidaattactiek is waarschijnlijk om niet steeds een andere route te nemen, maar juist steeds dezelfde en die dan na elke speler zo aan te passen dat de laatste paar spelers grote kans hebben op winst. En dan eerst weinig in te zetten en als je redelijk zeker bent van de baan, een hoog bedrag. Maar alleen Sebastiaan en Dennis gingen voor deze strategie, maar zetten daarbij dan wel weer veel te veel in. Jon was wat dat betreft misschien het meest mols, omdat hij zich het hardst verzette tegen het plan van Sebastiaan en Dennis. Maar ja, wat maakte het eigenlijk ook uit, er was toch al 2500 uit de pot.

Zelfs als Dennis uiteindelijk de Mol blijkt te zijn met zijn -1000 bij deze opdracht, dan was dat meer molgeluk dan wijsheid.
Nee, ik kan er niks mee...  ::ohno::