Heb 't net ook al in het topic van aflevering 1 gezet, maar vond dat het hier ook maar moest staan. (Dus sorry voor 't cross-posten)
Ik vond het stukje met Vivienne bij de eerste opdracht heel opvallend en kreeg er meteen een 'dit-is-een-hint-gevoel' bij. Als Vivienne tegenover de vorige Mollen gaat zitten, zegt Dennis: 'Hallo Vivienne, weet jij wie wij zijn?' En zij antwoordt dan: 'Ja, dat weet ik ja. Mollen.'
Ik had meteen het idee dat er bedoeld werd dat iedereen in die kamer een Mol was/is, dus ook Vivienne. Dat komt ook door de hele houding van Vivienne (beetje lacherig vanaf 't moment dat ze de kamer binnenkomt), maar ook door haar antwoord. Ze had ook kunnen zeggen: 'Ja, ik weet wie JULLIE zijn, JULLIE zijn Mollen.' Maar zoals ze nu antwoord geeft, kun je er dus van maken 'Ja, ik weet wie WIJ zijn. WIJ zijn Mollen.'
En ik geloof dat hele 'er-is-nog-geen-Mol-verhaal' niet, want een Mol moet voorbereid zijn op alles. De Mol weet dus ook dat er wél een Mol is en laat dat weten met haar antwoord: 'Weet jij wie wij zijn?''Ja, wij zijn Mollen.'