Wat een informatie krijgen we ook weer mee trouwens!
Zowat heel de eetgewoonten worden ons voorgeschoteld: radijsjes, roggebrood, pesto, witte bonen in tomatensaus en, of all things, Mexicaanse cactussoep!!
Anyway... we kunnen dus al beginnen met namen en gezichten inprenten.
Astrid. Ik vind dat ze een beetje kwaad kijkt op haar foto, hoewel ze op de groepsfoto van .nl toch lief lacht. Ze heeft een hekel aan knutselen... hopelijk hoeft ze geen ikea slaapkamer in elkaar te zetten.
En gelukkig voor haar hebben we in reeks 3 al een slaapopdracht gehad, want met een favoriet boek als 'Nooit meer slapen.' zou ze er in die opdracht niet veel van bakken.
Ze observeert mensen. Goede tactiek om winnares te worden.
Louis. Dit vind ik een heel Belgisch klinkende naam. Hoe spreekt men dat in Nederland uit? Ook op zijn Frans, of word ik weer verbaasd door een aparte uitspraak? Op de groepsfoto vond ik hem er jonger uitzien en dacht ik dat ie 26 ofzo was. De close-up foto maakt de lijntjes echter al wat zichtbaarder. Hij is een goed golfer blijkbaar, of hij kent er in ieder geval iets van. Volgens mij is de golfopdracht die in de 1e Belgische reeks gedaan werd, nog niet in een NL versie verschenen? Wordt hoog tijd dus nu ze de perfecte kandidaat ervoor hebben!
Chandrika. Oh jee dat wordt nog af en toe spieken naar de schrijfwijze. Ze speelt djembé, zo'n soort trommeltje, je weet wel. In de 1e reeks was het didgeridoo spelen. Nu misschien wel djembé! Als ze het niet goed kan, is mijn mol wel dan! (dat rijmt!)
Aafke. Ze heeft zowat de sympathiekste lach. Ook zij zou niet goed zijn voor een ikea opdracht, want ze klust enkelals het nodig is. Ze gaat waarschijnlijk bij de eerste executie huilen, let op mijn woorden. Haar grote hekel aan oneerlijkheid speelt haar misschien wel parten in een spel als 'Wie is... De Mol?'.
René. René is benijdenswaardig! hij oefent zijn droomberoep uit! Gelukzak... ik wou dat ik ook ooit mijn droomberoep vond. Zijn EHBO diploma kan wel eens van pas komen bij de gevaarlijke opdrachten als [even niet verder lezen]nietjes kopen in een winkel.[lees hier weer verder] Ondertussen vraag ik me af wat Mexicaanse cactussoep is en waar hij al die Engelse sportauto's vandaan haalt om te restaureren.
Elise. Oh jee, ik zie het al gebeuren dat Beethoven's "Für Elise" gebruikt wordt in de reeks en dat heel het forum haar daarom verdacht vindt. Tot ze afvalt natuurlijk. Of haar fierljep kunsten van pas zullen komen moet nog blijken. Hopelijk moet ze geen parkeertest doen ofzo, want dat is blijkbaar een van haar moeilijke kanten. Ze wordt blij van blauw! Nou, Elise, speciaal voor jou is deze tekst blauw. (dat rijmt ookal!)Julien. Weer zo'n Belgisch/Frans klinkende naam. Hiervan ben ik helemaal benieuwd hoe het uitgesproken gaat worden. Hij heeft huisdieren waar hij "allegergisch" voor is. Hij houdt dus wel van een streepje avontuur lijkt me zo. Ook hij oefent zijn droomberoep uit! Weer zo'n gelukzak! Oh en hij mag zijn grote hobby's wel eens bij mij thuis komen uitoefenen!
Patricia. Als ik vantevoren had geweten dat er een Patricia inzat, had ik zeker gedacht dat dat onze blonde Elise zou zijn. Het zou me een raadsel wezen waarom ze een etentje met Harvey Keitel ziet zitten, erg knap is die man niet. Misschien heeft ie wel een leuke persoonlijkheid, ik heb nog geen van zijn films gezien. U-571 bijvoorbeeld, waar hij CPO Henry Klough vertolkt. Muziek uit die film is veelvuldig als achtergrondmuziek gebruikt in vorige reeksen van De Mol. Toeval? Of wordt Patricia met deze superhint de hoogste verdachte?
Ron. Hij gaat het moeilijk hebben volgens mij. Hij kan geen namen bij gezichten onthouden... moeilijk om de naam van De Mol te weten. Hij valt er dus snel uit. Zo niet is hij De Mol natuurlijk. En waarom wil hij rose niet vaak gebruiken? Homofoob??
Ferdi.Telkens ik zijn naam zie, denk ik aan Will Ferdi, een Belgische zanger die zijn kanker overwonnen heeft, maar wiens carrière ten onder gegaan is na zijn coming-out. Wat dit met Ferdi de molkandidaat te maken heeft? Geen idee, maar ik moet toch wat verzinnen? Hij is één van de weinigen van deze tien die zijn droomberoep nog niet te pakken heeft. Maar hij's goed op weg. Ik vind trouwens dat ie er ouder uitziet dan 27.
Maar met zijn goed geheugen kan ie wel een sterke kandidaat worden...
Ja ik verveelde me, dus ben ik maar wat gaan typen. Niets in bovenstaande tekst is slecht bedoeld ten opzichte van eender wie.
Patricia is voorlopig De Mol.