Al jaren trouwe Mol-kijker, nu voor het eerst aan het meelezen en actief op dit forum. Het duizelt mij nu al van alle theorieen en hints die hier genoemd worden, haha!
Ik heb nog geen idee wie De Mol is. In al die jaren heb ik het geloof ik ook pas 3x goed gehad
Losse dingen die mij opvielen in aflevering 1:
- Dennis zegt helemaal in het begin wanneer ze bij hun accommodatie in Ierland aankomen: "daar slaap ik gewoon liever niet". Vreemde opmerking voor iemand die een reisprogramma maakt en vast wel eens op minder comfortabele locaties heeft overnacht... Er vanuitgaande dat De Mol inderdaad pas ter plekke is benoemd door de SMS en dus nog geen voorkennis heeft: misschien doet hij andere dingen 's nachts (lees: zich voorbereiden op toekomstige opdrachten?), terwijl de rest slaapt?!
Maar eigenlijk geloof ik er niet zo in dat er pas ter plekke een Mol is gekozen. Ik denk dat een Mol een zeer grondige voorbereiding nodig heeft om zijn of haar werk goed te kunnen doen!
Volgens een theorie op een andere WIDM site profileert de Mol zich in de eerste twee afleveringen overduidelijk met een bepaalde karaktereigenschap van waaruit toekomstige molacties door anderen makkelijk afgedaan kunnen worden als passend bij het karakter van de persoon. Hans profileerde zich (zowel in het you tube filmpje genoemd op pagina 1 van deze thread, als in de opdracht in de loods) overduidelijk als chaotisch. En Pieter Jan benoemt het verloop van de topito-opdracht aan het eind van dat youtube filmpje ook al als chaotisch (al kon Hans daar niet actief aan meedoen).
Daarnaast vond ik het, zoals al door meerdere mensen opgemerkt, op zijn minst vreemd te noemen dat Hans buiten bij de uitleg van de loodsopdracht zijn zonnebril op zijn hoofd/pet heeft staan (terwijl het best zonnig/fel licht is), eenmaal binnen heeft hij zijn zonnebril op, direct na de opdracht als ze buiten in de zon zitten te eten heeft hij zijn zonnebril weer op zijn pet, en aan het begin van de topito opdracht (buiten) heeft hij zijn gewone bril op.
De reacties van Ogiri en T-mol met dat beelden in negatief bekijken, begrijp ik niet wat ze bedoelen.
En wat het gele bloemetje betreft: ik zie het ook (bij uitzendiggemist.nl), maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets te betekenen heeft.