Snoer is niet zo ouderwets hoor.
Ik heb net een weekend lang (helaas via internet) de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas gevolgd... Draadloze electriciteit is so hot. Maar goed, dat duurt nog een paar jaar. Een snoertje is nu waarschijnlijk wel het handigst als je live terug wilt kijken via een monitor.
Maar dit is nu wel heel off-topic, dus laat ik ook maar even melden dat ik Froukje erg verdacht vindt bij de scheepswerf/verfhallen-opdracht. Ze in het begin "in eens weg". Je hoort Sebastiaan zich afvragen waar Froukje gebleven is, en ook Viviënne hoor je het zeggen in een gesprek met Froukje. Daarin geeft Froukje ook nog eens toe dat ze helemaal niet gekeken heeft wat er op haar monitor staat. Ze zoekt niet naar haar eigen camera. Dit lijkt niet veranderd nadat Viv en Froukje weer bij Sebas zijn geweest. Als de opdracht tegen het einde loopt (gok op 2/3 van de tijd) bevindt Froukje zich op de plek van Jon, zo wat zo ver mogelijk weg van haar eigen plek. Ze probeert jon vervolgens te lokken door te fluiten! Ik verbaas me dat weinig tot geen mollenvangers daar over vallen... volgens mij is het in zo'n hal best moeilijk om te achterhalen waar de bron van het fluitsignaal (Froukje) is omdat gefluit erg door echoot en via wanden weerkaatst. (Ik weet dit echter niet zeker, dus als iemand ergens een loods tot zijn beschikking heeft...).
Dennis brengt uiteindelijk de helm naar Froukje, waardoor ze onmogelijk nog kan mollen.
(Al was het misschien wel slimmer geweest als mol (in geval van Froukje) om meteen naar haar plek te gaan, met helm, en daar dan te gaan wachten. Ze hoeft dan niemand te helpen en kan geheim houden dat de camera op een helm zit.)
Nog een waarneming m.b.t. dit spel: Na een aantal keer herhalen durf ik vrij zeker te beweren dat je de kandidaten bij het behalen van de opdracht allemaal ziet juichen (via de tvs), met uitzondering van Rick en Dennis.
EDIT> Na het lezen van het Froukje topic heb ik nog even iets teruggekeken, en het is inderdaad Viv die toegeeft aan Froukje dat ze niet op haar scherm heeft gekeken. Die stemmen zijn echt wel lastig uit elkaar te houden.