Pfoe, het is weer begonnen, mijn hersenen liggen nu al in de kronkels
Ik heb de rest van de thread nog niet gelezen, daarom mijn eigen gedachten over het eerste gedeelte van de aflevering waarin de mol werd gekozen:
-zowiezo: heel veel lef van de makers, want dit is een zeer lastig parket en best ook wel een risico.
-Het scherm schijnt natuurlijk, ik had bij meerdere mensen het idee groen te zien op hun kleren (o.a. Paula en Sebastiaan), maar dat kan denk ik niet eens.
-Dennis, lastig. Aan de ene kant denk ik: misschien heeft hij echt nee gezegd. Maar dat is wel een makkie voor ons dan dus dat zal wel niet. Aan de andere kant pushte hij wel de hele tijd dat hij nee had gezegd, wat mij weer laat twijfelen (hij heeft zelfs tegen een andere kandidaat gezegd dat hij een andere naam heeft ingevoerd).
-Als Dennis een andere naam heeft ingevoerd, heeft hij wat mij betreft een oneerlijke voorsprong op de rest.
-Ze hebben vrij veel mensen bij de Mollen laten zien. Dan blijven er een paar mensen over die we niet hebben gezien, waaronder dus 2 nee-zeggers. Aan de hand van kandidaten die overblijven zou het zo maar zo kunnen zijn dat we precies kunnen nagaan wie de mol is, geloof ik. Ten minste, dat heb ik nog niet helemaal uitgezocht maar ik kan het me zo voorstellen. Bv als er nog 1 ja-knikker over is en nog maar 2 mensen over zijn van de waarschijnlijk-nee-groep. Gek toch?
-Of zou het zo kunnen zijn dat iedereen bij de mollen langs is geweest, ongeacht of ze ja of nee hebben gezegd? Dat zou ook een stunt zijn
-Of zoals Hans zei, de Mol was er al
Maar dat strookt niet met het online dagboek.
Nou, zoals jullie zien, ik vind dit echt iets waar ik nog een nachtje over moet slapen. Desondanks vind ik het wel stoer dat de schrijvers de gok hebben gemaakt. En heel psychologisch ook dat iedereen de uitslag openbaar moest bekijken
Maar ja, het is zo'n gedoe, ik denk dat ik uiteindelijk bij de mol-was er al theorie zal aansluiten
Verder vond ik de aflevering te gek. Leuk dat onderhandelspel en de scheepsloods waar iedereen lekker door elkaar liep te tetteren met al die echo's!