Hmm, Arco heeft nooit wat anders gevraagd dan onkosten voor de DVD'tjes en het versturen, en ik vind dat prima. Ik heb bijna alles nu al van hem op DVD, en ik hou gewoon meer van DVD'tjes dan van DivXjes.
Doet Arco iets illegaals? Waarschijnlijk wel, en zal de AVRO er niet blij om zijn. Er wordt hard gewerkt om alles uit het 'media archief' van de publieke omroep beschikbaar te maken op DVD, zodat je in de toekomst alles op DVD kunt bestellen (
http://archieven.beeldengeluid.nl/). Wanneer dat gebeurt wil ik misschien nog wel eens alles van WIDM op DVD bestellen bij het archief zelf. Voorlopig maal ik er echter niet om om alles lekker bij Arco te bestellen.
Wat mij betreft mogen mensen die DVD'tjes van Arco bestellen deze best wel naar DivX over zetten. Arco is immers niet de eigenaar van de programma's in kwestie en 't zal 'm misschien uiteindelijk alleen maar kopieerwerk schelen.
Wat ik overigens wel vind, is dat mensen die geïnteresseerd zijn in de Amerikaanse Mole seizoenen eigenlijk de seizoenen 1 en 3 (The Mole en Celebrity Mole Hawaii) op officiële DVD moet kopen, bijv. van amazon.com, dat heb ik ook gedaan en dat zijn hele leuke pakketjes met veel extra's.