De verklaringen die ik het meest plausibel vind heb ik bijelkaar gezet. Ze wijzen Hans, Anniek, Vivienne, Paula, Dennis, Rick en niemand aan als afvaller van vanavond:
- De regels die we te horen krijgen zijn: "Surprise, surprise, Surprise, surprise, Ain't nothing strange to me, Knew you was telling lies". De zin die hierna volgt luidt: "I could see it in your eyes". Deze zin krijgen we niet te horen, wat zou kunnen betekenen dat we 'het' niet in z'n ogen konden zien. Hans droeg een opvallende zonnebril in de donkere loods van de Titanic, waardoor we niet in zijn ogen konden kijken. Bovendien lijkt de platenhoes naar deze opdracht met de monitoren te verwijzen.
- Vier keer 'surprise' kan betekenen dat de volgende afvaller de kandidaat is die in aflevering 1 als vierde verrast werd met de vraag of hij/zij de Mol wilde zijn. Dit was Anniek. (Of de tweede kandidaat, vanwege twee keer 'Surprise, surprise': Viviënne.)
- Volgens M slaat de titel op Paula die haar armen in de lucht gooit ('tadaa!') als in 'verrassing!', wanneer Pieter Jan zegt dat er nog geen Mol is.
- ober denkt dat de hint op Dennis slaat, die als eerste de vraag kreeg of hij de Mol wilde zijn. Alle andere kandidaten heeft hij kunnen ondervragen. Hij heeft van het begin kunnen zien hoe de anderen logen ("Knew you was telling lies").
- 'Surprise surprise' kan op Rick slaan die zegt dat de Mol "moet kunnen verrassen". Ook is hij in het gebouw van de ex-mollen duidelijk aan het liegen wanneer hij eerst zegt dat hij de vraag kreeg wie de Mol is, en later zegt dat hij de vraag kreeg of hij de Mol wil zijn ("Knew you was telling lies"). Bovendien heeft Rick in de loods (vergelijk opstelling monitoren met platenhoes) Sebastiaan door die Dennis op Ricks plek wil zetten. Sebastiaan liegt als het ware dat hij niet weet dat Rick daar hoort te staan. (Door tureluurs)
- *Myra* denkt dat de titel 'Surprise Surprise' en de regel "Knew you was telling lies" er op wijzen dat er in aflevering 2 helemaal niemand afvalt.
Ik ben benieuwd of de goeie uitleg en afvaller er tussen zit.. In mijn pool heb ik Hans ingevuld.