Ja hoor...ik ben weer aan het speuren geslagen omdat ik het toch wel verdacht vond dat er geen overduidelijke titanic hints in deze aflevering zat. Ik bedoel 2 afleveringen overvol en nu de 3e niet?
Maar goed...ik las hier op het forum dat iemand had opgemerkt over de klok die op 12.55 stond en de 6x klokslagen die je hoorde...Het zal wel vergezocht zijn, maar ik heb de site van Wikipedia er maar weer eens bijgepakt. Aangezien je 12.55 ook kunt schrijven als 00.55 uur, wat ook de tijd was dat de titanic aan het zinken was...heb ik gekeken naar wat er rond die tijd gebeurde. De bemanningsleden waren bezig om alle (nou ja..alle?) mensen in slopen te proppen. Om 00.55 gingen 2 sloepen naar beneden..te weten nummer 5 en 6. Nummer 5 hebben menig forumlid al als hint opgemerkt, met een varia aan oplossingen. Laat ik het simpel houden...Symphonie nr5 van Beethoven!
Nu ben ik dus verder gaan zoeken...John heeft in de musical Titanic gespeeld ( achter deze hint sta ik niet volledig achter, omdat het gewoon te simpel is! Maar goed...) Hij speelde de rol van Henry Etches....wie ging om 00.55 uur in sloep nr 5 naar beneden? Juist jah..Henry!
Als tweede was er een antwoord in cafe robinson's over welk jaartal er staat boven de bar.
Antwoord is 1895...beetje husselen komt 1985 het jaar dat de titanic is gevonden.
Jammer alleen dat de naam van de bar (Robinson's) niet overeen komt met de ontwerper/maker van de Titanic, want dat is Robert Ballard.
En als laatste waardoor ik Jon nu wel even in de gaten zal houden...
De tekst in het Latijn wat Dennis moest zeggen was : Advi Vide Tace, wat betekent hoor, zie en wees stil...nu kun je dat linken aan een mol en zijn eigenschappen...
Maar wat mij nog het meest verbaasde was het volgende...1e afl jon zegt nachtblind te zijn= ZIE, Jon spreekt in de theateropdracht voor alle teamgenoten=HOOR en nu nog wees stil???
Dit alles vind ik ZEER verdacht! Waarschijnlijk vergezocht, ik weet het
Maar ik hou Jon nu toch weer even in de gaten...